  • 1. Data: 2004-12-30 19:24:28
    Temat: przepisy na rondzie
    Od: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    w naszym nie wielkim miescie zbudowali rondo
    ponieważ nie ma doswiadczenia nie wiem jak sie zachowywać na tym rondzie

    kiedy i jak mam wrzucac migacz

    zauwazylem ze policjanci stoją za rondem i co któremus wlepiaja mandant za
    nie miganie
    ja staram sie migac ale nie wiem czy robie to dobrze

    gdy skrecam w prawo migam w prawo
    gdy skrecam w lewo migam w lewo a tuz przed zjazdem migam w prawo
    gdy jade prosto nie migam
    czy dobrze robie ?
    nie chce mandatu za nic

  • 2. Data: 2004-12-30 19:39:59
    Temat: Re: przepisy na rondzie
    Od: "marcin.d" <t...@o...pl>

    Zartujesz sobie oczywiscie?? prawda??

    masz prawo jazdy????

  • 3. Data: 2004-12-30 19:55:33
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    >
    > gdy skrecam w prawo migam w prawo
    > gdy skrecam w lewo migam w lewo a tuz przed zjazdem migam w prawo

    kierunkowskaz tylk przy zjezdzie z ronda /czyli w prawo/.
    pozdr.

  • 4. Data: 2004-12-30 20:16:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hubertus wrote:

    Takie prawdziwe rondo, czyli takie, którym można po obwodzie w kółko
    jeździć? Jeśli tak, to:

    > gdy skrecam w prawo migam w prawo
    > gdy skrecam w lewo migam w lewo a tuz przed zjazdem migam w prawo
    > gdy jade prosto nie migam
    > czy dobrze robie ?

    Źle. Weź sobie to 'kółko' rozetnij i wyprostuj - i już będziesz
    wiedział, jak się zachować.

    Swoją szosą mając takie problemy nie powinieneś mieć w ogóle prawka...

  • 5. Data: 2004-12-30 20:28:26
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Hubertus napisał(a):
    > w naszym nie wielkim miescie zbudowali rondo
    > ponieważ nie ma doswiadczenia nie wiem jak sie zachowywać na tym rondzie

    Za ile kupiłeś prawo jazdy ?

    > kiedy i jak mam wrzucac migacz

    Na prawdziwym rondzie , takim rondzie rondzie wrzucasz zjeżdżając
    prawy lub przy zmianie pasów ... pl.mis.samochody - wałkowane
    milionami postów ...

    > zauwazylem ze policjanci stoją za rondem i co któremus wlepiaja mandant
    > za nie miganie

    Z poproś tak dobrowolnie niech ci dadzą za to samo tak bez powodu,
    10 PLN na mandacie i 10 w łapę za przysługę ... ot ciekaw jestem co
    wpisują na blankiecie ;>

    > gdy jade prosto nie migam
    > czy dobrze robie ?

    W sumie dobrze ... jeśli miałbyś się koncentrować jeszcze na miganiu
    ... CIesz się, że nie zrobili wam ronda jak na trasie Warszawa -
    Przemyśl ... Zamiast wysepki ściana metrowa z betonu ... tu miałbyś
    problem ...
    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 6. Data: 2004-12-30 20:30:18
    Od: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > Za ile kupiłeś prawo jazdy ?

    nie kupilem ale na rondzie jeszcze nie byłem - a dopiero teraz mam okazje
    i robiłęm dośc dawno - wtedy jeszcze znaku rondo nie było

    >Na prawdziwym rondzie , takim rondzie rondzie wrzucasz zjeżdżając prawy lub
    >przy zmianie pasów ... pl.mis.samochody - wałkowane milionami postów ...

    czyli nie musze nikogo informowac o moch zamiarach skretu w lewo - ani w
    prawo w sumie dopóki nie jestem na samym rondzie - troszke głupio bo nim na
    rondo wjade mógłbym to zrobić i koles z mojej prawej ale tez czekajacy na
    wjazd (byłem szybszy i jestem juz bardziej na rondzie niz na dojeździe) musi
    czekac na mój sygnał czy przejade mu przed nosem czy skrece a on moze
    wjechac na rondo bez całkowitego zatrzymania nieco tylko zwalniajac gdy ja
    jade w prawo

    >Z poproś tak dobrowolnie niech ci dadzą za to samo tak bez powodu, 10 PLN
    >na mandacie i 10 w łapę za przysługę ... ot ciekaw jestem co wpisują na
    >blankiecie ;>

    głupio bym zrobił - podejde o nich jak będą stać i zapytam - nie widze
    powodów aby mi nie udzielili informacji na ten temat za darmo

    >W sumie dobrze ... jeśli miałbyś się koncentrować jeszcze na miganiu

    oczywiscie skrót myslowy sie wdarł - nie migam przed wjazdem - gdy zjeżdzam
    z ronda ale ogolnie jade na wprost migam

    >... CIesz się, że nie zrobili wam ronda jak na trasie Warszawa - Przemyśl
    >... Zamiast wysepki ściana metrowa z betonu ... tu miałbyś problem ...

    w czym problem moje rondo tez jest wysokie - jakieś 80 cm - i tez twarde -
    pod skosem ułozona kostka granitowa

    bardziej interesuje mnie to co mam robić przed wjazdem na rondo i w jego
    czasie (zmiana pasu jest oczywista - mruga sie bo to jest droga jak kazda
    inna - oczywiste jest też ze mryga sie dy sie z ronda zjeżdza) ale nie wiem
    czy jest sens i potrzeba sygnalizowania skretu w lewo (a jesli tak to jak
    długo ? czy tylko przed wjazdem czy jeszcze w trakcie pobytu na rondzie lub
    wcale) to samo na wprost gdy jade - sygnalizuje tylko zjazd czy tez jakieś
    sygnały (a raczej ich brak) sa dla wjazdu ?

  • 7. Data: 2004-12-30 21:11:15
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > w naszym nie wielkim miescie zbudowali rondo
    > ponieważ nie ma doswiadczenia nie wiem jak sie zachowywać na tym rondzie
    >
    > kiedy i jak mam wrzucac migacz

    To trzymaj sie trzech zasad:

    1. Jedz zawsze zewnetrznym pasem, bo wtedy masz pierwszenstwo przed tymi
    co jada wewnetrznym.
    2. Wynika z 1: zjezdzasz z ronda zawsze z pasa zewnetrznego.
    3. Jak zjezdzasz z ronda to wlaczaj kierunkowskaz w prawo.

    To wystarczy do tego, zeby patrol sie nie czepial.

    Prawo nie precyzuje, ze masz zjezdzac z ronda z pasa prawego, ale ...
    masz ustawic wtedy pierwszenstwa przejazdu. W ogole to ciekawi mnie za
    co oni walą mandaty ? Moze na zjazdach jest linia ciągła jak w Krakowie
    na Rondzie Mogilskim ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-12-30 21:13:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel Kozik wrote:

    > kierunkowskaz tylk przy zjezdzie z ronda /czyli w prawo/.

    Poprawka/uzupełnienie: oraz przy zmianach pasa ruchu na rondzie.

  • 9. Data: 2004-12-30 21:16:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hubertus wrote:

> [...]
    > nie wiem czy jest sens i potrzeba sygnalizowania skretu w lewo (a jesli
    > tak to jak długo ? czy tylko przed wjazdem czy jeszcze w trakcie pobytu

    Abstrahując od przepisów - użyj wreszcie rozumu i pomyśl: po cholerę
    masz sygnalizować, że wjeżdżając na rondo od np. południa z ronda
    wyjedziesz na zachód?

    Równie dobrze mógłbyś sygnalizować to samo przed wjazdem do miasta.

    > na rondzie lub wcale) to samo na wprost gdy jade - sygnalizuje tylko
    > zjazd czy tez jakieś sygnały (a raczej ich brak) sa dla wjazdu ?

    Przeczytaj to, co napisałem - 'rozciąć' i wyprostować. I wszystko stanie
    się jasne.

  • 10. Data: 2004-12-30 21:35:56
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Hubertus napisał:
    > w naszym nie wielkim miescie zbudowali rondo
    > ponieważ nie ma doswiadczenia nie wiem jak sie zachowywać na tym rondzie

    Rotfl

    --
    pozdrawiam
    Mithos