    From: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisy na rondzie
    Date: Thu, 30 Dec 2004 21:30:18 +0100

    > Za ile kupiłeś prawo jazdy ?

    nie kupilem ale na rondzie jeszcze nie byłem - a dopiero teraz mam okazje
    i robiłęm dośc dawno - wtedy jeszcze znaku rondo nie było

    >Na prawdziwym rondzie , takim rondzie rondzie wrzucasz zjeżdżając prawy lub
    >przy zmianie pasów ... pl.mis.samochody - wałkowane milionami postów ...

    czyli nie musze nikogo informowac o moch zamiarach skretu w lewo - ani w
    prawo w sumie dopóki nie jestem na samym rondzie - troszke głupio bo nim na
    rondo wjade mógłbym to zrobić i koles z mojej prawej ale tez czekajacy na
    wjazd (byłem szybszy i jestem juz bardziej na rondzie niz na dojeździe) musi
    czekac na mój sygnał czy przejade mu przed nosem czy skrece a on moze
    wjechac na rondo bez całkowitego zatrzymania nieco tylko zwalniajac gdy ja
    jade w prawo

    >Z poproś tak dobrowolnie niech ci dadzą za to samo tak bez powodu, 10 PLN
    >na mandacie i 10 w łapę za przysługę ... ot ciekaw jestem co wpisują na
    >blankiecie ;>

    głupio bym zrobił - podejde o nich jak będą stać i zapytam - nie widze
    powodów aby mi nie udzielili informacji na ten temat za darmo

    >W sumie dobrze ... jeśli miałbyś się koncentrować jeszcze na miganiu

    oczywiscie skrót myslowy sie wdarł - nie migam przed wjazdem - gdy zjeżdzam
    z ronda ale ogolnie jade na wprost migam

    >... CIesz się, że nie zrobili wam ronda jak na trasie Warszawa - Przemyśl
    >... Zamiast wysepki ściana metrowa z betonu ... tu miałbyś problem ...

    w czym problem moje rondo tez jest wysokie - jakieś 80 cm - i tez twarde -
    pod skosem ułozona kostka granitowa

    bardziej interesuje mnie to co mam robić przed wjazdem na rondo i w jego
    czasie (zmiana pasu jest oczywista - mruga sie bo to jest droga jak kazda
    inna - oczywiste jest też ze mryga sie dy sie z ronda zjeżdza) ale nie wiem
    czy jest sens i potrzeba sygnalizowania skretu w lewo (a jesli tak to jak
    długo ? czy tylko przed wjazdem czy jeszcze w trakcie pobytu na rondzie lub
    wcale) to samo na wprost gdy jade - sygnalizuje tylko zjazd czy tez jakieś
    sygnały (a raczej ich brak) sa dla wjazdu ?