  • 1. Data: 2006-05-14 08:17:32
    Temat: prywatna pożyczka
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    Znajomy zwrócił się do mnie o pożyczkę pewnej kwoty ale chce żeby wszystko
    zostało załatwione między nami tzn. w cztery oczy. I tutaj mam pytanie, wiem
    że te pieniądze w oznaczonym terminie zwróci ale ponieważ różne wypadki
    "chodzą po ludziach" chcę się zabezpieczyć na wszelki wypadek i poprosić o
    wystawienie pokwitowania. Czy wystarczy że napisze mi swoim charakterem
    pisma " ja Jan Kowalski pożyczam od Jacka Kowalskiego ......zł. i
    zobowiązuję się zwrócić do dnia 15.lipca 2006r."

  • 2. Data: 2006-05-14 08:36:16
    Temat: Re: prywatna pożyczka
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *lonia80* wypowiedziała te
    słowa:

    > wystawienie pokwitowania. Czy wystarczy że napisze mi swoim
    > charakterem pisma " ja Jan Kowalski pożyczam od Jacka Kowalskiego
    > ......zł. i zobowiązuję się zwrócić do dnia 15.lipca 2006r."

    W zasadzie wystarczy, o ile nie chcesz oprocentowania itd.
    Natomiast powinieneś pamiętać o podatku od czynności cywilnoprawnych!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||

  • 3. Data: 2006-05-14 08:51:45
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    lonia80 wrote:
> [...]
    > pisma " ja Jan Kowalski pożyczam od Jacka Kowalskiego ......zł. i
    > zobowiązuję się zwrócić do dnia 15.lipca 2006r."

    Oczywiście, że trzeba mieć na piśmie w razie czego potwierdzenie
    umowy (powyżej 500 zł., gdy nie ma nic na piśmie, to tak jakby nie
    było umowy pożyczki).
    Najpoprawniej byłoby gdyby to pismo zatytułowane było "umowa
    pożyczki", a w treści: "§ 1. X. pożycza Y-kowi kwotę ... zł.
    § 2. Y zobowiązuje się oddać kwotę.... zł. w terminie do dnia
    ..."
    Poza tym, już tylko dla informacji:
    - ułatwić egzekucję może akt notarialny, w którym dłużnik
    poddaje się egzekucji określonej kwoty;
    - przyspiesza postępowanie sądowe weksel.

  • 4. Data: 2006-05-14 11:36:06
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > pisma " ja Jan Kowalski pożyczam od Jacka Kowalskiego ......zł. i
    > zobowiązuję się zwrócić do dnia 15.lipca 2006r."

    polecam jeszzce dodac ,ze jednoczesnie kwituje odboir pnieniedzy

  • 5. Data: 2006-05-14 12:05:39
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    lonia80 wrote:
    > Znajomy zwrócił się do mnie o pożyczkę pewnej kwoty ale chce żeby
    > wszystko zostało załatwione między nami tzn. w cztery oczy.

    czyli nigdy tych pieniędzy nie zobaczysz.

    I tutaj mam
    > pytanie, wiem że te pieniądze w oznaczonym terminie zwróci

    raczej nie zwróci

> [...]
    > mi swoim charakterem pisma " ja Jan Kowalski pożyczam od Jacka
    > Kowalskiego ......zł. i zobowiązuję się zwrócić do dnia 15.lipca 2006r."

    i kwituję niniejszym kwituję odbiór pieniędzy.
    Idź do banku i kup weksel na taką kwotę, wypisz go i niech się podpisze,
    zwrócisz mu go zwrocie pożyczki.

    Dodatkowo 2% dla US.

  • 6. Data: 2006-05-14 13:00:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > Idź do banku i kup weksel na taką kwotę, wypisz go i niech się podpisze,
    > zwrócisz mu go zwrocie pożyczki.

    Chodziło o blankiet weksla, nie o weksel, prawda?

    Prostszym rozwiązaniem będzie spisanie weksla na kartce: "Ja, Jan
    Kowalski, zapłacę za ten weksel własny ... itd.". Jak Jan pieniądze odda
    bez ociągania, to oszczędzi się na wizycie w banku i opłacie skarbowej.
    A w razie problemów postępowanie jest równie proste jak z każdym innym
    wekslem.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-05-14 14:15:38
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    > bez ociągania, to oszczędzi się na wizycie w banku i opłacie skarbowej.
    > A w razie problemów postępowanie jest równie proste jak z każdym innym

    Takie opłaty za weksel są na szczęście symboliczne, w razie
    konieczności użycia weksla będzie trzeba go opłacić z urzędową
    pieczątką poświadczającą datę- dobrze jest więc nie wpisywać na
    "kartcę" daty wystawienia.

  • 8. Data: 2006-05-14 15:53:07
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Chodziło o blankiet weksla, nie o weksel, prawda?

    tak.

> [...]
    > bez ociągania, to oszczędzi się na wizycie w banku i opłacie skarbowej.
    > A w razie problemów postępowanie jest równie proste jak z każdym innym

    Jak by tu zrobić, żeby zakombinować i coś ukraść.
    A nie prościej po prostu, normalną drogą?

  • 9. Data: 2006-05-14 21:02:37
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    Nie do końca się rozumiemy. Znam gościa i wiem że tą pożyczkę zwróci - nie
    jest to ani dla niego ani dla mnie oszałamiająca kwota warta narażania
    naszej wieloletniej przyjaźni. Zabezpieczenie ma być na wypadek np. jego
    nagłej śmierci ( nie daj Boże) dla ewentualnych spadkobierców.