  • 1. Data: 2006-05-13 09:33:02
    Temat: Re: postanowienie Sądu Pracy
    Od: "pablio" <p...@o...pl>

    Użytkownik "zdesperowany" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:e46qhc$8ku$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytania nasze są nasztępujące:
    > -czy to pisemne postanowienie bez podania środków odwoławczych jest w
    ogóle
    > zgodne z prawem?

    nie jest

    > - do kogo i jak należy złozyć pismo odwoławcze (apelację ?) od tego
    > postanowienia?

    Sad Apelacyjny za pośrednictwem Sądu Okręgowego
    14 dni od daty doręczenia postanowienia z uzasadnieniem (lub postanowienia
    którego uzasadnienia żądano w waszym przypadku)

    > Co jak co, ale chyba jeszcze dwiunstancyjności orzekania nie zniesiono ???

    nie zniesiono
    ale poczekajcie .... Ziobro dopiero sie rozkreca ;)

    > Prosimy bardzo o rzetelną odpowiedż i pomoc w tej sprawie.

    piszcie apelacje
    wpis od apelacji 30 zł

  • 2. Data: 2006-05-14 08:42:20
    Temat: postanowienie Sądu Pracy
    Od: "zdesperowany" <o...@N...gazeta.pl>

    Dzień dobry !

    Sytuacja jest nastepująca.
    Sąd Pracy ( I instancja) na posiedzeniu jawnym, odrzucił odwołanie przeciwko
    krzywdzącej decyzji ZUS.
    Sąd poinformował, że:
    -postanowienie jest nieprawomocne
    -słuzy prawo wniesienia przeciwko niemu, apelacji od tego postanowienia i w
    tym celu nalezy zlozyć wniosek o pisemne uzasadnienie owego postanowienia.
    Ono już jest .
    Z pisemnego uzasadnienia postanowienia wynika, że zostalo ono odrzucone na
    podstawie art 477 (przypis 9) par 3 kpc.
    W pisemnym uzasadnieniu postanowienia nie podano, żądnej informacji o
    środkach odwoławczych o których wspomniał wcześniej Sąd podczas ustnego
    uzasadniania postanowienia.
    Zdesperowani

  • 3. Data: 2006-05-14 11:34:02
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > tym celu nalezy zlozyć wniosek o pisemne uzasadnienie owego postanowienia.

    apalacja.... a nie czasem zazalenie ???

> [...]
    > W pisemnym uzasadnieniu postanowienia nie podano, żądnej informacji o
    > środkach odwoławczych o których wspomniał wcześniej Sąd podczas ustnego

    prawidlowo.. zostales juz pouczony na posiedzeniu jawnym. Sad pouczenie
    wysyla tylko w przypadku posiedzenia niejawnego

    > Pytania nasze są nasztępujące:
    > -czy to pisemne postanowienie bez podania środków odwoławczych jest w
    > ogóle
    > zgodne z prawem?

    tak

    > - do kogo i jak należy złozyć pismo odwoławcze (apelację ?) od tego
    > postanowienia?

    do SA za posrednictwe, SO

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-05-14 13:25:56
    Od: "zdesperowani" <o...@g...pl>

    Mamy wodę w mózgach po tych odpowiedziach:

    Lookasik <l...@c...poczta.fm> napisał(a):
    > apalacja.... a nie czasem zazalenie ???
    A naprawdę to jak ? Apelacja czy zażalenie? Zdecydujcie się na litość boską!
    A jak powinien brzmieć nagłowek takiego pisma?
    Czy może być np tak:
    "Zaskarżam wydane postanowienie, bo coś tam..."
    "Składam zażalenie na postanowienie bo ..."
    Czy muszę podać jakąś podstawę prawną zażalenia/apelacji czy wystarczy
    problemowe omówienie sytuacji ?

    > tak
    Tak!!!???Poprzednik twierdził, że nie.
    W pisemnych uzasadnieniach wyroków I instancji, zwasze podawane są środki
    odwoławcze a w postanowieniu, nie trzeba?
    Pomocy, zdesperowani !

  • 5. Data: 2006-05-14 13:42:01
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    zdesperowani napisał(a):
> [...]
    > "Składam zażalenie na postanowienie bo ..."
    > Czy muszę podać jakąś podstawę prawną zażalenia/apelacji czy wystarczy

    WYstarczy, że napiszesz, że się nie zgadzasz. Tytuł pisma nie ma znaczenia.

    > Tak!!!???Poprzednik twierdził, że nie.
    > W pisemnych uzasadnieniach wyroków I instancji, zwasze podawane są środki
    > odwoławcze a w postanowieniu, nie trzeba?
    > Pomocy, zdesperowani !

    Zawsze? Widziałem kilkaset uzasadnień wyroków pierwszoinstancyjnych i w
    ŻADNYM nie było pouczenia o środkach odwoławczych - bo pouczeń udziela
    się po ogłoszeniu wyroku, a uzasadnienie jest następstwem tego, że ktoś
    postąpił zgodnie z pouczeniem.

    --
    Falkenstein
    Sapientia est potentia

  • 6. Data: 2006-05-14 13:56:32
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > A naprawdę to jak ? Apelacja czy zażalenie? Zdecydujcie się na litość
    > boską!

    my mamy sie zdecydowac??? .... chyba cos Ci sie pokrecilo :)

    sam napisales ,ze Sad pouczyl Cie o apelacji. Ja spytalem czy napweno o
    apelacji bo od tego przysluguje zazalenie... jestem ciekaw czy pomyliles sie
    Ty czy sad

    > A jak powinien brzmieć nagłowek takiego pisma?
    > Czy może być np tak:
    > "Zaskarżam wydane postanowienie, bo coś tam..."
    > "Składam zażalenie na postanowienie bo ..."

    bez znaczenia

    > Czy muszę podać jakąś podstawę prawną zażalenia/apelacji czy wystarczy
    > problemowe omówienie sytuacji ?

    wystarczy omowienie

    > Tak!!!???Poprzednik twierdził, że nie.

    poprzednik sie pomylil

    > W pisemnych uzasadnieniach wyroków I instancji, zwasze podawane są środki
    > odwoławcze a w postanowieniu, nie trzeba?

    przeczytaj co napisalem wczesniej.. Sad ma obowiazek wyslac pouczenie tylko
    w przypadku wydania orzeczenia na posiedzeniu niejawnym

    ps zastanow sie czy warto wnosic to zazalenie ... poniesiesz koszty a nic
    nie wskurasz... nnapewno masz podstawe ,zeby sie zalic ???

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-05-16 20:50:30
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > ps zastanow sie czy warto wnosic to zazalenie ... poniesiesz koszty a
    > nic nie wskurasz... nnapewno masz podstawe ,zeby sie zalic ???

    może odwołał się w terminie, albo uchybienie terminu nie było nadmierne
    i nastąpiło z przyczyn niezależnych ;)

    wszak podał 477/9 § 3 kpc

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-05-17 05:31:01
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > może odwołał się w terminie, albo uchybienie terminu nie było nadmierne
    > i nastąpiło z przyczyn niezależnych ;)
    >
    > wszak podał 477/9 § 3 kpc

    podal tylko ,ze na tej podstawie zasoatlo odwalone.. i nic poza tym..
    dlatego pytam