  • 11. Data: 2005-02-07 19:49:55
    Temat: Re: program typu Trial
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtek Szweicer napisał(a):

    > Nie wiedział, ale było napisane "No" i kliknął i program nie działał
    > dalej, a jak kliknął drugie "Yes" (co to za dziwne słowo na "y"?) i
    > poszło dalej... Skąd miał wiedzieć, że to licencja?

    Hmmm... Czy aby nie to wlasnie zanczy "nie zrozumial"? ;)

    j.

  • 12. Data: 2005-02-07 19:56:11
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-07 20:49 :

    > Hmmm... Czy aby nie to wlasnie zanczy "nie zrozumial"? ;)

    No właśnie: nie zrozumiał, ale (wg twórców programu) się zgodził.
    ("kto doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia mieniem..."
    ;) )
    w.

  • 13. Data: 2005-02-07 19:56:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtek Szweicer napisał(a):

    > No właśnie: nie zrozumiał, ale (wg twórców programu) się zgodził.
    > ("kto doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia mieniem..."

    Problem w tym, ze to jest bardzo naiwne tlumaczenie i stawiam wodke
    przeciwko kranowie, ze dobry prawnik by takiego naiwniaka zjadl
    razem z kopytami. ;P

    j.

  • 14. Data: 2005-02-07 20:00:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    januszek rzecze:
    > Nie do konca. Instalujac wersje trial musisz zgodzic sie na warunki
    > licencji dla tej wersji. Skoro sie zgodziles to i odpowiadasz...

    Po pierwsze - to NIE jest licencja.
    Po drugie - kliknięcie NIE jest wyrazem akceptacji żadnej umowy, lecz
    jedynie wolą instalacji programu - brak mu bowiem jednoznaczności i
    rozdzielenie tych rzeczy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 15. Data: 2005-02-07 20:47:37
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wiedział, ale było napisane "No" i kliknął i program nie działał
    > dalej, a jak kliknął drugie "Yes" (co to za dziwne słowo na "y"?) i
    > poszło dalej... Skąd miał wiedzieć, że to licencja?

    Dali jakiś papier, facet podpisał się po prawej stronie kartki, to ja
    podpisałem się po lewej. Dopóki nie podpisałem to gościu nie chciał oddać
    kluczyków od samochodu. A teraz jakiś bysio za mną gania i za cholerę nie
    wiem, o co chodzi...

    Swoją drogą to między 'licence'/'license' a 'licencja' jest kosmiczna
    różnica.

    A gdyby pytanie brzmiało np. 'do you want to delete all your disk contents
    before instalation'?

    P.

  • 16. Data: 2005-02-07 20:49:16
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:
    > Po pierwsze - to NIE jest licencja.
    > Po drugie - kliknięcie NIE jest wyrazem akceptacji żadnej umowy, lecz
    > jedynie wolą instalacji programu - brak mu bowiem jednoznaczności i
    > rozdzielenie tych rzeczy.

    Co nie znaczy, że licencja nie zostanie złamana.

    P.

  • 17. Data: 2005-02-08 04:36:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joanna wrote:

    > Czy sciagajac free trial na 30 dni moge na nim zrobic prace ktora robie na
    > potrzeby firmy i ktora pozniej bedzie rozdawana klientom na CD? chodzi np o
    > trial macromedia director, ew. mysle o programie konwertujacym powerpointa
    > do flash.

    Jeśli nie ma żadnych dodatkowych zastrzeżeń (typu zakaz komercyjnego
    zastosowania) i zmieścisz się w tych 30 dniach - to dlaczego by nie?

    Jeśli zastrzeżenia są, to przestępstwa ani nawet wykroczenia nie
    popełniasz. Można by Cię tylko ścigać cywilnie - zakładając, że nie
    dłubałabyś w kodzie w celu ominięcia 30-dnowego limitu.

  • 18. Data: 2005-02-08 04:55:33
    Od: pixel <g...@g...com>

    On Mon, 7 Feb 2005 20:30:07 +0100, Przemek R. wrote:

    > klikanl jakies "YES I AGREE" :)

    Po kliknięci na "NO" program się dziwnie wyłączał więc następnym razem
    kliknął na "YES" i zadziałało =)

    --
    ?pixel(TM)
    ?Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały

  • 19. Data: 2005-02-08 05:01:43
    Od: pixel <g...@g...com>

    On Tue, 08 Feb 2005 05:36:46 +0100, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > popełniasz. Można by Cię tylko ścigać cywilnie - zakładając, że nie
    > dłubałabyś w kodzie w celu ominięcia 30-dnowego limitu.

    Dlaczego wy wszyscy odnosicie się do niej per "on"?
    Przecież podpisuje się jako Joanna :)

  • 20. Data: 2005-02-08 05:01:44
    Od: pixel <g...@g...com>

    On Mon, 7 Feb 2005 20:49:16 +0000 (UTC), Paszczak wrote:

    > Co nie znaczy, że licencja nie zostanie złamana.

    Jeżeli nie ma polskiej licencji to chyba wina autora programu.
    Tak na dobrą sprawę, zawsze można się pobawić jakimś resource editorem i
    zmienić licencję na swoją ;)