  • 1. Data: 2005-02-07 07:04:14
    Temat: Przepadek przedmiotów
    Od: "Karol" <k...@b...pl>

    Witam,

    Pewnego strasznego dnia zostałem oskarżony o posiadanie (skopiowanie)
    programów komputerowych. Wyrok zapadł - grzywna ok. 100 zł i kara 1 roku
    pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata.

    Gdy dostałem wyrok nie zapadła decyzja co do przedmiotów zatrzymanych przez
    policje tj. komputer, monitor, cały sprzet...

    Po około miesiącu od uprawomocnienia się wyroku napisałem pismo do sądu z
    prośbą o oddanie w/w dowodów. Po kolejnym miesiącu odbyło się posiedzenie na
    którym sąd zdecydował o przepadku przedmiotów.

    Mam teraz kilka krótkich pytań. Nie proszę o rozwianie moich wątpliwości bo
    to zrobił już sąd, proszę o w miarę prosty komentarz.

    1. Czy mam jakąkolwiek szansę na odzyskanie sprzętu składając sprzeciw do
    wyższej instancji?

    2. Czy istnieje taka możliwość i na ile jest ona realna żeby przedmioty
    których wartość przekracza grzywnę zostały wliczone w tą grzywnę? Prościej -
    czy można zrobić tak żeby zabrali komputer wzamian za grzywnę?

    3. Jeśli wszystko zawiedzie i komputer przepadnie to co się z nim stanie?
    Zwłaszcza z dyskiem twardym. Mam na nim zapisane bardzo osobiste dokumenty i
    nie źle by było gdyby wpadły w niepowołane ręce. Ewentualnie można swój
    komputer odkupić?

    Proszę o w miarę szybką odpowiedź!
    Pozdrawiam!