  • 21. Data: 2017-05-07 18:08:11
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 09:20:59 +0200, Shrek napisał(a):

    > Przy czym wynik tego referendum miałby równą moc prawną jak "czy jest
    > pan, żeby była ładna pogoda w każdy weekend".

    No coz, jak i innych referendow, gdy zaglosuje mniej niz polowa.

    Ale ... a w druga strone ?
    Powiedzmy ze zrobia referendum "czy chcesz przywrocenia gimnazjow" i
    narod masowo orzeknie ze chce, i wynik bedzie wiazacy ... kogo
    wiazacy? kto ma zmienic ustawy ?

    Trzeba by bylo precyzyjnie - czy chcesz uniewaznienia ustaw ... i tu
    wpisujemy te, ktore zniosly gimnazja.

    J.

  • 22. Data: 2017-05-07 18:19:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 18:08, J.F. pisze:

    > No coz, jak i innych referendow, gdy zaglosuje mniej niz polowa.

    Nie - tu nie ma możliwości, żeby wynik był wiążący - dajmy na to, że
    "czy jesteś za zmianą konstytucji" wyjdzie na tak przy wystarczającej
    frekwencji. I co - dalej nie można jej zmienić dopóki nie masz
    większości konstytucyjnej w parlamencie. A jak ją masz to w dupie masz
    czy się obywatele chcą zmieniać czy nie.

    Shrek

  • 23. Data: 2017-05-07 20:08:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 18:19:11 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie - tu nie ma możliwości, żeby wynik był wiążący

    No ale w innym jest, a wynik wyjdzie niewiazacy, i trzeba z tym zyc.

> [...]
    > większości konstytucyjnej w parlamencie. A jak ją masz to w dupie masz
    > czy się obywatele chcą zmieniać czy nie.

    Ale politycy moga zmienic zdanie, jak uslysza "narod tak chce".
    A i narod moze zmienic zdanie przy nastepnych wyborach.

    Owszem, moglby prezydent konstytucje przeczytac, zmiany zaproponowac,
    potem w przewidzianym trybie w referendum zatwierdzic ... ale nie
    byloby czego zatwierdzac.

    P.S. Ale nie odpowedziales na przyklad ... wiazacy, ale kogo ?

    J.

  • 24. Data: 2017-05-07 20:38:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 20:08, J.F. pisze:

    > No ale w innym jest, a wynik wyjdzie niewiazacy, i trzeba z tym zyc.

    Nie - nie ma możliwości. Nawet jak wyjdzie 51% za przy 41 procentowej
    frekwencji to... to dalej nic. Żeby wykonać "wyrok" referendum trzebaby
    mieć większość konstytucyjną (i co więcej zrobić potem prawdopodobnie
    kolejne referendum). Więc nie mając takiej większości całe referendum
    jest z dupy wzięte - chyba że chcesz usprawiedliwić zamach stanu.

    > Ale politycy moga zmienic zdanie, jak uslysza "narod tak chce".

    Do tego nie trzeba referendum. Wystarczy zlecić sondaż - mają dobre
    sondażownie więc im powinno wyjść.

    > A i narod moze zmienic zdanie przy nastepnych wyborach.

    Dalej to samo.

> [...]
    > byloby czego zatwierdzac.
    >
    > P.S. Ale nie odpowedziales na przyklad ... wiazacy, ale kogo ?

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. W zasadzie chyba tego co o referendum
    wnosił. A jak obiecywał niemożliwe, to w zasadzie nie widzę jakby to
    referendum miało kogoś wiązać. Dlatego chyba do tej pory nikt na takie
    kretyńskie pomysły nie wpadał (przynajmniej w referendach ogólnokrajowych).

    Shrek

  • 25. Data: 2017-05-07 23:20:59
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 11:54, A. Filip pisze:
    > [...]
    >
    > No patrz pan na jakie psy zeszła ta durna Szwajcaria ze swoim systemem
    > demokracji bezpośredniej! ;-)
    >
    > Tego że za SWOJE wybory się płaci wyborcy się tak od razu nie nauczą.
    > Jak im się nie da okazji do bolesnych nauczek to się nie nauczą NIGDY.
    > <cynizm> Referenda są po to żeby było że *cały* naród wybrał a nie
    > tylko "oni" (skurwysyny u żłoba) jak przyjdzie płacić za dokonany
    > wybór. </cynizm>

    Umiesz czytać ze zrozumieniem, czy tylko wstawiać gwiazdki, podkreślenia
    i zmieniać tematy wątków? Najwyraźniej tego pierwszego nie potrafisz.

    Naród wybiera swoich przedstawicieli durniu po to, żeby za niego
    decydowali reprezentując interes tego narodu. A że nie potrafi ich potem
    rozliczyć w kolejnych wyborach, to tylko świadczy o głupocie tego narodu
    skoro wciąż u żłobów tkwią te same ryje. Masz przykład. W 2007 miano
    dosyć Pisowskiej durnoty i kogo znowu wybrano? Te same ryje które były u
    koryta w 2007, bo elektorat potrafi tylko tak jak ty wstawiać gwiazdki i
    podkreślenia a nie potrafi postawić krzyżyka na karcie do głosowania.

    EOT, bo to temat nie na tą grupę.

    --
    Sonn

  • 26. Data: 2017-05-07 23:22:27
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 15:29, re pisze:

> [...]
    > drodze referendum?
    > ---
    > Należy ludzi okradać pod przymusem bo sami nie chcą dać się okradać ?

    A ktoś cię zmusza do głosowania na złodzieja lub jego złodziejską partię?

    --
    Sonn

  • 27. Data: 2017-05-07 23:27:09
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 18:08, J.F. pisze:

> [...]
    > wiazacy? kto ma zmienic ustawy ?
    >
    > Trzeba by bylo precyzyjnie - czy chcesz uniewaznienia ustaw ... i tu

    Taaaa, jasne. Postaw pytanie "czy jesteś za wprowadzeniem w RP systemu
    parlamentarno-gabinetowego, prezydenckiego, kanclerskiego..." itp. A
    najpierw zadaj sobie pytanie jaka część głosujących wie w ogóle o co w
    tym chodzi i na czym te systemy polegają. 75% głosujących postawi czy
    krzyżyk na chybił trafił nie rozumiejąc nawet na co głosuje. No chyba że
    przy którymś z systemów dopisze się, że jeśli na niego zagłosujesz to
    dostaniesz na flaszkę albo coś w stylu 500+. Hołota zawsze pójdzie po
    prostu za żłobem.

    --
    Sonn

  • 28. Data: 2017-05-07 23:48:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 20:38:13 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie - nie ma możliwości. Nawet jak wyjdzie 51% za przy 41 procentowej

    Chodzi mi o inne referenda.

> [...]
    > mieć większość konstytucyjną (i co więcej zrobić potem prawdopodobnie
    > kolejne referendum). Więc nie mając takiej większości całe referendum

    Ano jest, co nie znaczy ze "prezydent nie ma mandatu aby o to pytac".

    > - chyba że chcesz usprawiedliwić zamach stanu.

    No, to jest ciekawa koncepcja ... czyzby ?

    > Do tego nie trzeba referendum. Wystarczy zlecić sondaż - mają dobre
    > sondażownie więc im powinno wyjść.

    Patrzac na wyniki ... jak kto zaplaci, takie bedzie mial. Potem moze
    ujawnia "2 tys ludzi spytano".

    > Dalej to samo.

    No, wtedy to juz bedzie dalej co innego :-)
    Tzn prawnie to samo, ale poslowie inni :-)

    > Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. W zasadzie chyba tego co o referendum
    > wnosił.

    ZNP ?

    > A jak obiecywał niemożliwe, to w zasadzie nie widzę jakby to
    > referendum miało kogoś wiązać.

    Ale narod tak chce, to ... taki maly zamach stanu ?
    Czy zaden zamach, tylko wypelnienie woli narodu :-)

    Hm, technicznie ... rozwiazanie Sejmu, skoro wiazacego referendum nie
    wykonuje ?

    > Dlatego chyba do tej pory nikt na takie
    > kretyńskie pomysły nie wpadał (przynajmniej w referendach ogólnokrajowych).

    Wiec moze konstytucja wymaga zmiany :-)

    No to mamy zagwozdke:
    -Duda chlapnal byle co, od serca, bez zastanowienia,
    -wszystko bylo dobrze przemyslane i cos szykuja, na granicy bezprawia,
    -a moze po prostu, zgodnie z poleceniem, przygotowuje ustroj
    kanclerski, bo prezes ma ochote.

    J.

  • 29. Data: 2017-05-08 00:44:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

    Naród wybiera swoich przedstawicieli durniu po to, żeby za niego
    decydowali reprezentując interes tego narodu. ...
    ---
    Cóż za nonsens. W wyborach chodzi o obiecanki. Każdy biorący udział wybiera
    sobie takiego przedstawiciela, który podziela jego poglądy by je realizował.
    Czyli wcale nie wybiera kogoś by za niego decydował. Potem w najlepszym
    wypadku okazuje się, że ten wybrany co prawda zrealizował obiecanki, ale
    poza tym zrobił jeszcze w cholerę innych rzeczy z którymi już się nie
    zgadzamy. To w optymistycznym, realnie realizuje jakąś małą część obiecanek
    i wszystko to, czego nie chcemy. Potem przychodzą kolejne wybory, i jakiś
    inny kandydat znowu coś obiecuje i znowu masa frajerów na niego głosuje by
    mieć wpływ, a nie po to by za nich ktoś decydował.

  • 30. Data: 2017-05-08 01:11:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

> [...]
    > Należy ludzi okradać pod przymusem bo sami nie chcą dać się okradać ?

    A ktoś cię zmusza do głosowania na złodzieja lub jego złodziejską partię?
    A ja chcę iść na jakieś wybory ???