  • 1. Data: 2017-05-06 16:34:04
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:oek84f$blk$2@node2.news.atman.pl>:

    > Owszem przeszkadza mi. Bo prezydent nie ma żadnego mandatu, żeby o to
    > pytać.

    Hmmm...
    "Art. 125. 1. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być
    przeprowadzone referendum ogólnokrajowe.
    2. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną
    większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów
    lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną
    większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby
    senatorów.

    26 senatorów wystarczy, żeby Pan Prezydent Andrzej Duda mógł zarządzić
    referendum z pytaniem jw.

    > To już jest zapisane. To tak jakbyś miał zorganizować referendum
    > czy jestes za tym, żeby władza przestrzegała prawa.

    Zorganizować <> zarządzić

    CROSS: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    FUT: pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2017-05-06 16:40:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-06 o 16:34, 007 pisze:

    > 26 senatorów wystarczy, żeby Pan Prezydent Andrzej Duda mógł zarządzić
    > referendum z pytaniem jw.

    Przekłamujesz. 26 wystarczy, jeśli połowa łaskawie się nie stawi.

    Prawda jest taka, że jedynym, który jest realnie władny takie referendum
    przeprowadzić, jest PiS.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-05-06 16:57:28
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w

    > Przekłamujesz. 26 wystarczy, jeśli połowa łaskawie się nie stawi.

    Ja niczego nie przekłamuję panie Malinowski. Wystarczy 26 i nic a to nie
    poradzisz, jakbyś nie zaklinał i się wił.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-05-06 17:29:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.05.2017 o 16:34, 007 pisze:

> [...]
    > senatorów.
    >
    > 26 senatorów wystarczy, żeby Pan Prezydent Andrzej Duda mógł zarządzić

    Nie - to oznacza, że prezydent ma prawo ogłosić referendum. Ale nie
    oznacza, że ma prawo oglosić referendum w sprawie zmiany konstytucji, bo
    do zmiany konstytucji jest wymagana najpierw ustawa, która przeszła
    ścieżkę zdrowia przez parlament.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-05-06 17:57:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-06 o 16:57, 007 pisze:
    > Liwiusz w

    > Ja niczego nie przekłamuję panie Malinowski. Wystarczy 26 i nic a to nie
    > poradzisz, jakbyś nie zaklinał i się wił.

    Poradzę - wystarczy, że na głosowanie przyjdzie więcej jak połowa
    senatorów, i twoje 26 nie starczy.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-05-06 19:31:46
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w

    > Poradzę - wystarczy, że na głosowanie przyjdzie więcej jak połowa
    > senatorów

    Czyli 51?

    > i twoje 26 nie starczy.

    Bynajmniej, ciągle 26 wystarczy...

    A, że nie dotarł do cię faktyczny problem, to mnie nie dziwi, możesz liczyć
    Panów Senatorów, skoro takie twe przeznaczenie.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2017-05-06 19:37:36
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Nie - to oznacza, że prezydent ma prawo ogłosić referendum.

    I już.

    > Ale nie oznacza, że ma prawo oglosić referendum w sprawie zmiany konstytucji

    Ba, tylko, że nie dyskutujemy o referendum o zmianie konstytucji, tylko o
    referendum o *ewentualnej* zmianie konstytucji, i to Panu Prezydentowi
    Andrzejowi Dudzie jak najbardziej wolno zarządzić ze wsparciem minimum 25
    senatorów.

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2017-05-06 19:41:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-06 o 19:31, 007 pisze:
> [...]
    >
    > A, że nie dotarł do cię faktyczny problem, to mnie nie dziwi, możesz liczyć
    > Panów Senatorów, skoro takie twe przeznaczenie.

    Faktyczny problem jest taki, że twoje stwierdzenie "będę miał 26,
    przepchnę referendum" jest co do zasady nie do spraktykowania.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-05-06 19:41:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-06 o 19:37, 007 pisze:
> [...]
    > referendum o *ewentualnej* zmianie konstytucji, i to Panu Prezydentowi
    > Andrzejowi Dudzie jak najbardziej wolno zarządzić ze wsparciem minimum 25

    Czy wolno zarządzić z takim wsparciem - to się okazałoby po głosowaniu.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-05-06 19:52:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Czy wolno zarządzić z takim wsparciem - to się okazałoby po głosowaniu.

    Na lenistwo 33 senatorów PO nie można liczyć? HAŃBA! ;-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Senat_Rzeczypospolitej
    _Polskiej_IX_kadencji#Kluby_i_ko.C5.82a_senackie

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    --
    A. Filip
    | Piękne słowa nie są wiarygodne, wiarygodne - nie są piękne.
    (Przysłowie chińskie)