  • 51. Data: 2017-05-12 09:10:48
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:of3kc2$7nh$1@node1.news.atman.pl...
    [....]

    > W dyskusji o JOW jest zasadniczy błąd w założeniach. Polega on na tym
    > że u nas JOW jest 10-15 razy mniejszy od JOW w Anglii

    Jak ci to wyszło?

    UK: 65 mln mieszkańców / 650 posłów = 100 tys. mieszkańców / 1 posła
    PL: 38.5 mln mieszkańców / 460 posłów = 84 tys. mieszkańców / 1 posła

    Nie każdy mieszkaniec to wyborca i okręgi wyborcze są większe w Anglii
    niż w Szkocji ale i tak aż takiej gigantycznej różnicy o jakiej piszesz
    być nie powinno. Po za tym ja w ciemno zakładam że u nas z wyznaczaniem
    grani okręgów wyborczych pod siebie politycy kombinowaliby "chyba" jak
    w Teksasie.

    --
    A. Filip

  • 52. Data: 2017-05-12 10:40:03
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 May 2017 08:42:20 +0200, Danusia napisał(a):

    > powieszenie Tuska czy Kaczyńskiego nie jest sprawą ważną. Nie jest nawet sprawą
    drugorzędną.

    Dla mnie powieszenie Kaczyńskiego jest sprawą pierwszorzędną, bo
    demolowanie i okradanie Polski do takich bezsprzecznie należy. W referendum
    można ewentualnie ustalić, jakiemu drzewu robić taki obciach, bo dębów i
    buków byłoby żal.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 53. Data: 2017-05-12 10:46:43
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > demolowanie i okradanie Polski do takich bezsprzecznie należy. W
    > referendum można ewentualnie ustalić, jakiemu drzewu robić taki

    Czyli dla Kaczyńskiego naruszyłbyś europejskie wartości
    [absolutny zakaz kary śmierci (w czasie pokoju)]
    i skazał Polskę na wojnę lub wyrzucenie z Unii Europejskiej?! :-)

    --
    A. Filip

  • 54. Data: 2017-05-12 11:17:21
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 10:46 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    > Czyli dla Kaczyńskiego naruszyłbyś europejskie wartości
    > [absolutny zakaz kary śmierci (w czasie pokoju)]
    > i skazał Polskę na wojnę lub wyrzucenie z Unii Europejskiej?! :-)

    Nie traktujcie wieszania jak kolejnego żartu.
    Bo to jest przekroczenie kolejnego kręgu!

    --
    Trefniś

  • 55. Data: 2017-05-12 12:17:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 12 May 2017 10:46:43 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czyli dla Kaczyńskiego naruszyłbyś europejskie wartości
    > [absolutny zakaz kary śmierci (w czasie pokoju)]
    > i skazał Polskę na wojnę lub wyrzucenie z Unii Europejskiej?! :-)

    No przecie UE to twór Belzebuba, więc nie warto w niej tkwić dla jakichś
    marnych eurosrebrników. O wiele bardziej można skorzystać na współpracy z
    Białorusią, nie wspominając o San Escobar. Na Węgry aż tak bym nie liczył,
    od kiedy Orban przeleciał i porzucił Dumę Żoliborza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 56. Data: 2017-05-12 14:37:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2017 o 08:42, Danusia pisze:

    > Ty dorośnij. Problemem dla elit nie jest kto zarządzi referendum, lecz kto i jak
    ustali pytania do niego. Konstytucja milczy na ten temat.

    Nie prawda - w tej konkretnej sprawnie nie milczy i jest jasno
    powiedziane, że referendum konstytucyjne ma rolę zatwierdzającą - trzeba
    najpierw przepchnąć ustawę o zmianie przez parlament i jest tam napisane
    jak to można (a raczej w przpadku naczelnieka nie można) zrobić. I to
    naczelnika boli, więc kombinuje jak tu obejść konstytucję (czuli zrobić
    zamach stanu). Za co generalnie powinna się należeć czapa, ale w Polsce
    czapy nie ma, więc zarówno pytanie referendalne o to czy zmienić
    konstytucję jak i czy naczelnika na latarni powiesić jest... no bez sensu.

    > Natomiast mówi że referendum ma być w ważnych sprawach, powieszenie Tuska czy
    Kaczyńskiego nie jest sprawą ważną. Nie jest nawet sprawą drugorzędną.

    Drugorzędną to jest kwestia która latarnia jest najbliższa:P

    > Wypowiadanie sie narodu w sprawie jednego człowieka (obojętnie kim on był, czy
    jest) to byłaby kpina z referendum.

    No nie mówisz o byle jakim człowieku a o królu europy albo człowieku
    wolności:P

    Shrek

  • 57. Data: 2017-05-12 14:43:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2017 o 10:46, A. Filip pisze:

    > Czyli dla Kaczyńskiego naruszyłbyś europejskie wartości
    > [absolutny zakaz kary śmierci (w czasie pokoju)]
    > i skazał Polskę na wojnę lub wyrzucenie z Unii Europejskiej?! :-)

    Ja nie, ale Danusia twierdzi, że nie ma wyjścia. Co więcej jakby nie
    podjąć ustawy to powieszeniu rzeczownego, to wszystkich posłów
    głosujących przeciw należy postawić pod trybunał stanu. A więc
    Kaczyńskiego najpierw pod trybunał a potem powiesić - przynajmniej tak
    twierdzi ekspert Danusia;)

    Shrek

  • 58. Data: 2017-05-12 16:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2017 o 11:17, Trefniś pisze:

    > Nie traktujcie wieszania jak kolejnego żartu.
    > Bo to jest przekroczenie kolejnego kręgu!

    "panowie, apeluję..." ;)

    Shrek

  • 59. Data: 2017-05-12 17:19:22
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 16:01 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > "panowie, apeluję..." ;)

    Uświadamiam :)

    --
    Trefniś

  • 60. Data: 2017-05-13 08:58:02
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > [....]

    > Jak ci to wyszło?
    >
    > UK: 65 mln mieszkańców / 650 posłów = 100 tys. mieszkańców / 1 posła
    > PL: 38.5 mln mieszkańców / 460 posłów = 84 tys. mieszkańców / 1 posła

    Ja nie pisze o dzieciach w żłobkach, przedszkolach i szkołach tylko o uprawnionych do
    głosowania. W Krakowie gdzie mieszkam wybiera sie 2 senatorów i 14 posłów. Mój okręg
    wyborczy typu JOW do sejmu to 3 osiedla mieszkaniowe (duze po 25 tys mieszkańców) i
    3 osiedla małe (po 5 tys). wszystkie bezposredno sąsiadujące i powiązane z sobą.
    Ludzie sie tu znają w dużej części i wygranie wyborów przez kndydata tylko partyjnego
    nie mieszkającego tu jest nierealne. Bardziej prawdopodobny jest miejscowy bogacz.
    Ale i tak biuro poselskie musi być tu na miejscu i zajmować sie naszymi sprawami, a
    kampania wyborcza nie będzie w TV lecz na osiedlach.

    Okręgi w Angli są tak jak u nas do Senatu, czyli kilka Hrabstw (powiatów).