  • 1. Data: 2002-01-31 18:01:45
    Temat: prawo w necie?
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    czy gdzies w necie sa takie strony, gdzie prawnik odpowiada na pytania, np.
    na jakims portalu?

  • 2. Data: 2002-02-01 09:39:56
    Temat: Re: prawo w necie?
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy gdzies w necie sa takie strony, gdzie prawnik odpowiada na pytania,
    np.
    > na jakims portalu?

    Nigdzie nie powinn być takich stron.
    To wbrew etyce zawodowej.
    Wiec albo to będzie jakis student prawa lub inny sluchacz profejonalnej
    szkoły prawa eurpejskiego ..., administracji , itp w .. Limanowej Zdroj.
    Co innego przyjmowanei pytan , wcu ich poznijszejanalizy i odpowiedzi n
    ałamach artykułu. Co innego równiez porozumiewanie sie z znanym wczesniej
    klientem za pomoaca sieci.
    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2002-02-01 10:49:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, Roman Bieda wrote:

    > Nigdzie nie powinn być takich stron.
    > To wbrew etyce zawodowej.

    A to ciekawe. Czy pisanie przez zawodowych prawników na tę grupę też jest
    wbrew etyce? W ogóle udzielanie porad za darmo?

    > Wiec albo to będzie jakis student prawa lub inny sluchacz profejonalnej
    > szkoły prawa eurpejskiego ..., administracji , itp w .. Limanowej Zdroj.

    Albo w Pcimiu Dolnym :)

    > Co innego przyjmowanei pytan , wcu ich poznijszejanalizy i odpowiedzi n
    > ałamach artykułu. Co innego równiez porozumiewanie sie z znanym wczesniej
    > klientem za pomoaca sieci.

    Nie widzę różnicy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-02-01 12:25:17
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > A to ciekawe. Czy pisanie przez zawodowych prawników na tę grupę też jest
    > wbrew etyce?
    Udzielanie porad prawnych - tak. Branie udział w dyskusji o prawie - NIE.
    Drogi Gwidonie, z tego co pamiętam brałeś czynny udział w przygotowywaniu -
    "Zasady zachowania na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo"
    Tam wyraznie stoi ,że "Na grupie tej prowadzona jest dyskusja na tematy
    związane z prawem."
    Dyskusja to nie udzielanie porad prawnych przez internet, Porad to umowa -
    zlecenie.
    Jest porada jest odpowiedzialnosc ( choc ograniczona jak to w zleceniu)
    Ponadto istnije jescze jeden aspekt sprawy. Przez siec nie wieksz komu
    udzielasz porady.
    Takie regły panują w USA, mam nawet jakieś orzeczenia na ten temat.
    Jak pisalem, innaczekj nalezy ocniać "porozumiewanie" sie przez siec z
    klientem.
    Dane mi było czytać , podobne "porady" udzielane przez studentów. jak sie
    okazało studentka zapomniała zapytać, czy jest pisemna umowa w przedmiotowej
    sprawie. Załozyła,ze skoro koleś który zglosi sie z prosba io porade jej nie
    dostarczył to nalezy oprzec sie na wzorcu kodeksowym. Jak sie potem okazało
    koleś zgubił umow, druga strona nia dysponowała i cała porada nadawała sie
    do śmietnika.

    W ogóle udzielanie porad za darmo?
    Oczywiscie ,ze nie o to chodzi.

    > Albo w Pcimiu Dolnym :)
    Tez tak moze być ;)))
    Tyle sie teraz porobło róznych profejsjonalnych akademii, kolegiow itp :))
    Pozdrawiam
    Romek Bieda

  • 5. Data: 2002-02-01 13:38:48
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, Roman Bieda wrote:

    > Udzielanie porad prawnych - tak. Branie udział w dyskusji o prawie - NIE.

    Ale przecież tutaj 95% postów dotyczy prośby o pomoc, a nie tematów w
    rodzaju "co sądzicie o polityce ustawodawczej Ministra Sprawiedliwości"?

    > Drogi Gwidonie, z tego co pamiętam brałeś czynny udział w przygotowywaniu -

    Raczej bierny.

    > Tam wyraznie stoi ,że "Na grupie tej prowadzona jest dyskusja na tematy
    > związane z prawem."

    I, jak widać w praktyce, zaczyna się ona od szukania przez kogoś pomocy.
    Wynikła stąd dyskusja _między prawnikami_ ma charakter incydentalny.

    > Jest porada jest odpowiedzialnosc ( choc ograniczona jak to w zleceniu)
    > Ponadto istnije jescze jeden aspekt sprawy. Przez siec nie wieksz komu
    > udzielasz porady.

    Czyli nawet jeśli mówię "zrób tak i tak", to porady nie udzielam? Fajnie
    :-)

    > dostarczył to nalezy oprzec sie na wzorcu kodeksowym. Jak sie potem okazało
    > koleś zgubił umow, druga strona nia dysponowała i cała porada nadawała sie
    > do śmietnika.

    Ale przecież my tu nie zawieramy umów :-) Raczej więc nie do pomyślenia
    jest sytuacja żeby ktoś na grupie żądał odpłatności za napisanie czegoś.
    Zresztą z tego co widzę, nikt tu swoich usług otwarcie nie reklamuje.

  • 6. Data: 2002-02-01 17:03:34
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy gdzies w necie sa takie strony, gdzie prawnik odpowiada na pytania,
    np.
    > na jakims portalu?

    w odpowiedzi pozwole sobie zacytowac newsa z dnia 29 stycznia 2002 z serwisu
    VaGla.pl Prawo i Internet:
    Nielegalne praktyki prawnicze
    Mimo informacji znajdującej się na głównej stronie serwisu VaGla.pl Prawo i
    Internet ("Nie zajmuję się udzielaniem porad prawnych..." itd...) dostaje
    wiele maili z prośbą o opinie prawne, uwagi, pomoc. Nie będąc członkiem
    korporacji prawniczych takich jak Adwokatura - nie mogę zawodowo świadczyć
    usług polegających na pomocy prawnej. Problem ten dostrzeżono również w
    serwisie Law.com, gdzie opisano go na przykładzie orzeczenia w sprawie
    Office of Disciplinary Counsel v. Palmer. Przy czym Palmer nie jest
    prawnikiem. [Law.com]

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl