  • 1. Data: 2002-01-31 14:56:23
    Temat: odprawa tak, czy nie ? Prosba o pomoc...
    Od: "Pelos" <p...@p...net>

    Czesc,
    Mam taki problem:
    15 stycznia otrzymalem wypowiedzenie dotychczasowych warunkow placowych
    (trudna sytuacja firmy), ze skutkiem na 28.II (obnizenie placy do
    najznizszej krajowej). Do 14.II mam czas na wyrazenie odmowy - co oczywiscie
    zrobie i pracodawca z koncem lutego mnie zwolni teraz pytanie.
    - Za luty otrzymam jeszcze wynagrodzenie w poprzedniej wysokosci ?
    - Czy pracodawca zwalniajac mnie bedzie musial dac mi odprawe w wysokosci
    jednej pensji (najnizsza czy poprzednia ?)?

    Jest to moja pierwsza praca - w sierpniu b.r. byloby 2-a lata. Mam wyzsze
    wyksztalcenie.

    Od 1.03 zaczynam nowa prace - cos sie dzieje z niewykorzystanym urlopem u
    poprzedniego pracodawcy ? Przechodzi na nowe konto ?

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    Pelos

  • 2. Data: 2002-01-31 15:23:55
    Temat: Re: odprawa tak, czy nie ? Prosba o pomoc...
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Pelos" <p...@p...net> napisał w wiadomości
    > - Za luty otrzymam jeszcze wynagrodzenie w poprzedniej wysokosci ?

    Oczywiście - zgodnie z umową którą podpisałeś i która ciągle obowiązuje.

    > - Czy pracodawca zwalniajac mnie bedzie musial dac mi odprawe w
    wysokosci
    > jednej pensji (najnizsza czy poprzednia ?)?

    Raczej nie, chyba, że zlikwiduje stanowisko, albo będzie to zwolnienie
    grupowe (>10% pracowników). Ale pewien nie jestem.

    > Od 1.03 zaczynam nowa prace - cos sie dzieje z niewykorzystanym urlopem
    > poprzedniego pracodawcy ? Przechodzi na nowe konto ?

    Tylko, jeżeli pracodawcy tak się dogadają (niby dlaczego pan Y miałby
    płacić za coś, na co zapracowałeś u pana X?). Albo odbierasz w naturze,
    albo dostajesz ekwiwalent (za 2/12 z 20 + zaległy).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz