  • 1. Data: 2004-04-22 19:55:41
    Temat: prawo spadkowe
    Od: "krispilainen" <k...@p...onet.pl>

    Jako fachowcy moze mógłby mi ktoś doradzic w sprawie wniosku o uznanie prawa
    spadkowoge, Sprawa polega na tym ,że matka ma okazję otrzymac po zmarłym
    ojcu akcje z jego byłego zakłady pracy. Trzeba to jednak załatwic przez sąd.
    Moze miał ktoś z czyms podobnym do czynienie , i wie jakie dokumenty są
    potrzebne do złożenia do sądu wniosku o otrzymanie praw spadkowych, lub skąd
    wziąsc takie formularze wniosków?

  • 2. Data: 2004-04-22 20:03:46
    Temat: Re: prawo spadkowe
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    krispilainen wrote:

> [...]
    > Moze miał ktoś z czyms podobnym do czynienie , i wie jakie dokumenty są
    > potrzebne do złożenia do sądu wniosku o otrzymanie praw spadkowych

    kartka papieru na której napiszesz, że wnosisz o stwierdzenie nabycia
    spadku po XY zmarłym w dn...., ostatnio zamieszkałym w (adres) przez -
    wymienisz spadkobierców (żona, dzieci)
    i odpisy:
    aktu zgonu ojca
    aktu małżeństwa
    aktu urodzenia dzieci
    znaczek opłaty sądowej za 20zł

    KG

  • 3. Data: 2004-04-22 20:15:17
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    :

    > aktu zgonu ojca
    > aktu małżeństwa
    > aktu urodzenia dzieci

    w niektórych (normalnych) sądach tych dwóch ostatnich dokumentów nie
    wymagają.

    wowka

  • 4. Data: 2004-04-22 20:18:33
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    wowka wrote:
    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości

    > w niektórych (normalnych) sądach tych dwóch ostatnich dokumentów nie
    > wymagają.

    I na jakiej podstawie orzekają?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-22 20:22:45
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    > I na jakiej podstawie orzekają?

    wystarcza sam akt zgonu, strony składaja zapewnienie w trybie 671k.p.c. i
    sąd trzepie postanowienie, pozostałe akty to tylko naciaganie stron na
    koszty i zbędny formalizm. fakt, że SN orzekał, że akty stanu cywilnego są
    dowodami pozytywnymi ustalajacymi pokrewieństwo ale i bez nich da sie robić.

    wowka

  • 6. Data: 2004-04-23 15:28:01
    Od: "krispilainen" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowka" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > koszty i zbędny formalizm. fakt, że SN orzekał, że akty stanu cywilnego są
    > dowodami pozytywnymi ustalajacymi pokrewieństwo ale i bez nich da sie

    Czyli matka sama moze wystąpic o otrzymanie spraw spadkowych, bez wględu na
    pisadanie dzieci?. Problemu z dziecmi by nie było, tylko ze kazde z nas
    urodziło się w innym odległym miejscu, i to znowy moze byc mały problem
    zanim załatwimy aktualne akty urodzenia. A pozatym jedna z sióstr jest
    niepełnosprawna, jest całkowicie ubezwłasnowolniona, a ja jestem jej prawnym
    opiekunem. czy ona tez musi byc ujeta w takim wniosku?

  • 7. Data: 2004-04-23 15:48:42
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "krispilainen" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pisadanie dzieci?. Problemu z dziecmi by nie było, tylko ze kazde z nas
    > urodziło się w innym odległym miejscu, i to znowy moze byc mały problem
    > zanim załatwimy aktualne akty urodzenia.

    niech mama wniesie sprawę, złoży wniosek, akt zgonu i opłate (20zł.), a sąd
    ewentualnie ją wezwie o resztę. Jeżeli zażąda to przedłożycie pozostałe
    akty.

    >A pozatym jedna z sióstr jest
    > niepełnosprawna, jest całkowicie ubezwłasnowolniona, a ja jestem jej
    prawnym
    > opiekunem. czy ona tez musi byc ujeta w takim wniosku?

    oczywiście, ona również dziedziczy jako córka

    wowka