  • 1. Data: 2004-04-22 18:47:11
    Temat: komu tak naprawde należy sie zachowek??
    Od: "malkowidz" <m...@g...pl>

    Wiem, że zachowek na pewno należy sie zstępnym, małżonkowi oraz rodzicom
    spadkodawcy.
    Natomiast interesuje mnie czy należy się rodzeństwu spadkodawcy.
    W necie informacje na ten temat są różne. Na jednych portalach jest
    napisane, że rodzeństwu zachowek się nie należy, na innych z kolei, że się
    należy.
    Zatem jak to jest z tym zachowkiem w przypadku rodzeństwa osoby zmarłej???
    Dodam, że sporządzony jest testament notarialny, w którym cały spadek po
    zmarłym dziedziczy żona. Małżeństwo było bezdzietne.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-22 19:08:50
    Temat: Re: komu tak naprawde należy sie zachowek??
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "malkowidz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dodam, że sporządzony jest testament notarialny, w którym cały spadek po
    > zmarłym dziedziczy żona. Małżeństwo było bezdzietne.

    rodzeństwu nie przysługuje, tylko zstępnym, małłżonkowi i rodzicom.

    wowka