  • 1. Data: 2003-12-01 15:57:29
    Temat: prawo karne
    Od: "shivo" <s...@w...pl>

    czesc
    mam pytanko
    jestem poszkodowanym : w napadzie ze skutkiem pobicia goscie odpowiadaja z
    (KK 156 $1 ) policja zatrzymala tych gosci. Czy musi byc sprawa z powodztwa
    cywilnego zeby mi zaplacili odszkodaowanie czy to sad zatwierdzi jak orzecze
    wyrok ??
    troche namieszalem
    thx za odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-12-01 16:34:48
    Temat: Re: prawo karne
    Od: "Naveed" <n...@w...pl>

    Użytkownik "shivo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cywilnego zeby mi zaplacili odszkodaowanie czy to sad zatwierdzi jak orzecze

    Wydaje mi się,że zastosowanie miałby tutaj art. 46 § 1 KK W razie skazania za
    przestępstwo spowodowania śmierci, ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, naruszenia
    czynności narządu ciała lub rozstroju zdrowia (...) sąd, na wniosek pokrzywdzonego
    lub innej osoby uprawnionej, orzeka obowiązek naprawienia wyrządzonej szkody w
    całości albo w części; przepisów prawa cywilnego o przedawnieniu roszczenia oraz
    możliwości zasądzenia renty nie stosuje się.
    § 2. Zamiast obowiązku określonego w § 1 sąd może orzec na rzecz pokrzywdzonego
    nawiązkę w celu zadośćuczynienia za ciężki uszczerbek na zdrowiu, naruszenie
    czynności narządu ciała, rozstrój zdrowia, a także za doznaną krzywdę.

    Pozdrawiam,
    Naveed

  • 3. Data: 2003-12-01 18:47:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wszystko jest na pouczeniu, które dostałaś w chwili złożenia
    zawiadomienia. Generalnie możesz złożyć pozew i zostanie on rozpatrzony
    wraz ze sprawą karną.