    From: "Naveed" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo karne
    Date: Mon, 1 Dec 2003 17:34:48 +0100

    Użytkownik "shivo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bqfocr$iuq$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
    > czesc
    > mam pytanko
    > jestem poszkodowanym : w napadzie ze skutkiem pobicia goscie odpowiadaja z
    > (KK 156 $1 ) policja zatrzymala tych gosci. Czy musi byc sprawa z powodztwa
    > cywilnego zeby mi zaplacili odszkodaowanie czy to sad zatwierdzi jak orzecze
    > wyrok ??
    > troche namieszalem
    > thx za odpowiedzi

    Wydaje mi się,że zastosowanie miałby tutaj art. 46 § 1 KK W razie skazania za
    przestępstwo spowodowania śmierci, ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, naruszenia
    czynności narządu ciała lub rozstroju zdrowia (...) sąd, na wniosek pokrzywdzonego
    lub innej osoby uprawnionej, orzeka obowiązek naprawienia wyrządzonej szkody w
    całości albo w części; przepisów prawa cywilnego o przedawnieniu roszczenia oraz
    możliwości zasądzenia renty nie stosuje się.
    § 2. Zamiast obowiązku określonego w § 1 sąd może orzec na rzecz pokrzywdzonego
    nawiązkę w celu zadośćuczynienia za ciężki uszczerbek na zdrowiu, naruszenie
    czynności narządu ciała, rozstrój zdrowia, a także za doznaną krzywdę.

    Pozdrawiam,
    Naveed