  • 1. Data: 2003-12-01 15:24:58
    Temat: przetwarzanie danych
    Od: martin <m...@s...gda.pl>

    Jest sobie firma która nagradza swoich stałych klientow członkostwem w
    "klubie". Członkowie mają katre uprawniającą do zakupów ze zniżka i
    dostają pocztą prezenty i materiały reklamowe tylko tej firmy.
    Zgłoszenie przesyła się pocztą. Jest w nim klauzula, że zgłaszający
    zgadza się na przzetwarzanie jego danych osobowych do celów klubu.

    W związku z tym mam dwa pytania:
    1. Czy podpisanie tej zgody jest równoznaczne ze zgodą na otrzymywanie
    inforamcji reklamowych i prezentów?
    2. ZTCW podpis osoby niepełnoletniej jest nieważny. Na zgłoszeniu jest
    wiek, ale każdy może wpisać jaki chce. Co się stanie jesli jakies
    dziecko wysle zgloszenie podając się za osobę pełnoeltnie, a nadgorliwy
    rodzic pozwie tę firme. Czy po wina jest po jej stronie że nie
    sprawdzila wieku?
    3. Co ozancza "przetwarzanie danych osobowych"? Czy jesli ktos nie
    podpisze tej zgody, to znaczy, że ta firma nie może zapiszać danych do
    swojej bazy danych, a kartkę ze zgłoszeniem ma spalić?

    Z góry dzięki!
    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 2. Data: 2003-12-01 18:46:23
    Temat: Re: przetwarzanie danych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Czy podpisanie tej zgody jest równoznaczne ze zgodą na otrzymywanie
    > inforamcji reklamowych i prezentów?

    Zgodna na przetwarzanie, to zgoda na przetwarzanie. Wysyłanie prezentów i
    reklam nie jest ścigane.

> [...]
    > dziecko wysle zgloszenie podając się za osobę pełnoeltnie, a nadgorliwy
    > rodzic pozwie tę firme. Czy po wina jest po jej stronie że nie

    Firmie pewnie nic nie grozi. W końcu łatwo dowieść, że zosta ła
    wprowadzona w bąłd. Równie dobrze mógłbym wysłać zgłoszenie na sąsiada,
    którego nie lubię.

    > 3. Co ozancza "przetwarzanie danych osobowych"? Czy jesli ktos nie
    > podpisze tej zgody, to znaczy, że ta firma nie może zapiszać danych do
    > swojej bazy danych, a kartkę ze zgłoszeniem ma spalić?

    Kartkę ma zniszczyć. Danych jej nie wolno przetwarzać, czyli w
    konsekwencji wysyłać również żadnych prezentów nie może.

  • 3. Data: 2003-12-01 18:47:45
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    martin raczył napisać:

    zależy od swormuowania na zgłoszeniu i "celów klubu"
    nie
    nie będzie miała prawa wprowadzić takich danych do bazy

    po resztę odsyłam do ustawy. akurat ta nie jest zbyt obszerna.
    RW

  • 4. Data: 2003-12-01 21:12:55
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    Robert Tomasik raczył napisać:

    nieścisłość. jeśli wprost z celu przetwarzania nie wynika wysyłanie
    reklam, to nie może tego robić, chyba że w podpisanej zgodzie jest to
    sformuowane.
    RW

  • 5. Data: 2003-12-01 22:17:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No tak, ale ja założyłem, że te dane mają od osób biorących udział w tej
    zabawie. No to jak ktoś się zapisał, to wyraża zgodę na warunki. Ale co do
    zasady masz rację. Jeśli wyrażę zgodę na przetwarzanie w celu przysłania
    prezentu, to reklam mi przysłać nie wolno.