  • 11. Data: 2004-08-16 07:19:34
    Temat: Re: prawo budowlane?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 sie o godzinie 09:00, na pl.soc.prawo, Artur Ch. napisał(a):

    > No to doskonale :)
    > To zapytaj go o te punkty które wymieniłem w poprzednim poście - jak by
    > _on_ się do nich ustosunkował gdyby to było na jego terenie.

    Jeżeli odpowiedź nadal będzie negatywna, tzn. że właściciel nieruchomości
    ma na swój koszt dokonać modernizacji przedmiotowej linii NLK, która
    została wykonana _niezgodnie_ z PT - to polecam mu:
    - po pierwsze, pisemnie poinformować Zakład Elektroenergetyczny /obecnie
    ENION S.A. - chyba że nieruchomość jest zlokalizowana nie na terenie
    beskidzkim skąd pisał posta pytający/ o tej sytuacji i opisać stan obecny i
    prawny nieruchomości;
    - po otrzymaniu odpowiedzi z ZE /jeżeli negatywna/ - zgłoszenie tego do:
    POŁUDNIOWY ODDZIAŁ TERENOWY z siedzibą w Katowicach
    (obszar działania - woj. śląskie )
    ul. Owocowa 6 a, 40-198 Katowice
    tel. (0-prefix32) 258 76 91 fax. (0- prefix32) 258 64 77
    http://www.bip.ure.gov.pl/

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-08-16 07:25:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 sie o godzinie 09:18, na pl.soc.prawo, KrzysiekPP napisał(a):

    > Nie bylo mowy o konkretnej sytuacji. On po prostu powiedzial, ze
    > najczestsza praktyka jest taka, ze jesli slup juz stoi, to ZE nic z nim
    > nie zrobi, dopoki nie będzie nakazu sądu.

    Nieprawda.

    > Nie dotyczy to sytuacji oczywistych, gdy sie okazalo, ze slup postawiono z
    naruszeniem
    > prawa, tj. naczesciej niezgodnie z planem budowy.

    Dokładnie taki przypadek był u mnie kiedy to geodeta wyznaczył miejsca
    posadownienia słupów na działce i po jakimś czasie gdy właścicielka
    pojawiła się na swojej działce, stwierdziła że ona w tym miejscu będzie
    miała bramę wjazdową. Okazało się że geodeta błędnie wytyczył miejsce
    posadowienia słupa!
    ZE na swój koszto musiał przestawiać tego słupa - a że przyłącza wykonują
    podmioty współpracujące z ZE to zostało to na nas scedowane jako wykonawcę
    tamtego przyłącza.

    > Jedyne co moze zmienic sytuacje "legalnego slupa", to sfinansowanie
    > przeprowadzki przez wnioskujacego.

    Zauważ że pytający twierdzi iż w przedmiotowej sprawie słup miał stać na
    zupełnie innej działce. Ewidentnie widzę tutaj winę ZE i to on ponosić
    winien koszty wykonania modernizacji tej linii i przestawienia słupa.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 13. Data: 2004-08-16 07:44:29
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Nieprawda.

    Nie mam ochoty bawic sie w przekomarzanie, ale dzis uczynię wyjątek.

    Nie masz racji ;-)

  • 14. Data: 2004-08-16 12:37:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Aug 2004, KrzysiekPP wrote:
    [...Artur...]
    >+ > Nieprawda.
    >+
    >+ Nie mam ochoty bawic sie w przekomarzanie, ale dzis uczynię wyjątek.
    >+
    >+ Nie masz racji ;-)

    Ponieważ zaciekawiło mnie - to spytam, czy mam dyskusję rozumieć
    literalnie, czyli iż ty uważasz że ZE "nie zrobi nic bez nakazu
    sądu" zaś Artur - że owszem, są jeszcze INNE instytucje które
    na podstawie Prawa Energetycznego mogą coś "nakazać" ?
    Podtrzymujesz opinię iż poza sądem *nikt* nie może ZE nakazać
    czegokolwiek ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-08-16 14:31:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 sie o godzinie 14:37, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

> [...]
    > sądu" zaś Artur - że owszem, są jeszcze INNE instytucje które
    > na podstawie Prawa Energetycznego mogą coś "nakazać" ?

    URE - Urząd Regulacji Energetyki - mówiąc ogólnie to "opiekun" zakładów
    elektroenergetycznych i związanych branżowo firm.

    > Podtrzymujesz opinię iż poza sądem *nikt* nie może ZE nakazać
    > czegokolwiek ?
    > :)

    No widzisz Gotfryd - Krzysztof twierdzi że ZE poczyni samowolkę i jeżeli
    już ten słup będzie stał to wtedy nic tylko sam będziesz musiał przebudować
    linię - albo nie daj boże np. stację transformatorową ;)

    Sugerowałem już pytającemu żeby pisemnie wniósł do Beskidzkiej Energetyki
    prośbę z opisem problemu - dopiero jak otrzyma odpowiedź - wtedy będziemy
    wiedzieć jaki jest stosunek Beskidzkiej Energetyki do tego problemu i coś
    dalej myśleć ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2004-08-23 08:11:20
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Podtrzymujesz opinię iż poza sądem *nikt* nie może ZE nakazać
    > czegokolwiek ?
    > :)

    Jesli slupy stawiaja teraz ... to jest masa instytucji, ktore moga to
    kontrolowac, badz co badz to jest przeciez budowa. Ale w przypadku
    budowy zamknietej od dawna ?