  • 1. Data: 2004-08-14 20:27:42
    Temat: Limit zakupow
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    Chcialem sie spytac, moze ktos wie,
    ostatnio natrafilem na limit sprzedazy cukru
    3 kg na osobe.
    Czy sklepy moga prowadzic takie limity?

    pozdrawiam
    Klapuch

  • 2. Data: 2004-08-15 02:40:33
    Temat: Re: Limit zakupow
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Klapuch (www.klapuch.komrel.net) wrote:
    > Chcialem sie spytac, moze ktos wie,
    > ostatnio natrafilem na limit sprzedazy cukru
    > 3 kg na osobe.

    Serio? Gdzie? Jak gdzieś w okolicy to chyba podjadę kupić 5kg i jak
    odmówią sprzedaży, zrobię grubą awanturę ;->

    > Czy sklepy moga prowadzic takie limity?

    Nie. Jak masz kasę, możesz wykupić wszystko, co jest na półkach i
    sprzedawca nie ma prawa odmówić Ci sprzedaży - jego oferta jest dla
    niego wiążąca.

    ATSD to jakiś idiotyzm - przecież sprzedający powinien się czeszyć, jak
    mu więcej ludzie kupują... Heh - a może to taka specjalna akcja
    marketingowa: ludzie słyszą o limitach i celowo kupują więcej 'na złość'
    ;) Albo robi się panikę niedoborów i leci w górę cena oraz obroty :)

  • 3. Data: 2004-08-15 07:02:47
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:cfmif1$ur5$1@news2.ipartners.pl...
    > ATSD to jakiś idiotyzm - przecież sprzedający powinien się czeszyć,
    jak
    > mu więcej ludzie kupują... Heh - a może to taka specjalna akcja

    Chyba, że towar idzie po cenie dumpingowej (albo po cenie kupna, lub
    zbliżonej...), tak jak to się zapewne ma z cukrem w supermarketach...

    pozdrawiam
    Alek

  • 4. Data: 2004-08-15 09:03:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 15. sierpnia 2004 04:40 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Andrzej Lawa:

    > ATSD to jakiś idiotyzm - przecież sprzedający powinien się czeszyć, jak
    > mu więcej ludzie kupują...

    O ile ma dosyć towaru dla wszystkich. Teraz jest okres przetworów. Ludzie
    generują kompoty, drzemy itp. Do tego kraj jest w stanie wojny, a wtedy
    zawsze popyt na cukier wzrastał.

    Niewykluczone też, że to większy sklep i ma bardzo korzystne ceny cukru i
    osoby np. z osiedlowych sklepików traktują go jak hurtownię.

    Co do wiążącej oferty, to czy nie może ona również zależeć od ilości towaru?
    W końcu w Makro można kupić np. tylko zgrzewkę Pepsi i nie kupisz jednej
    butelki jak w sklepach osiedlowych.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2004-08-15 10:11:44
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie. Jak masz kasę, możesz wykupić wszystko, co jest na półkach i
    > sprzedawca nie ma prawa odmówić Ci sprzedaży - jego oferta jest dla
    > niego wiążąca.

    Hm... jestem ciekaw jak to sie ma do tego co dowiedzialem sie tu na
    grupie np. ten post: <fqncap3syavz$.dlg@elektro-instal.com>
    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 6. Data: 2004-08-15 11:17:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Co do wiążącej oferty, to czy nie może ona również zależeć od ilości towaru?
    > W końcu w Makro można kupić np. tylko zgrzewkę Pepsi i nie kupisz jednej
    > butelki jak w sklepach osiedlowych.

    Bo do sprzedaży wystawiają chyba całe 'zgrzewki', a nie pojedyncze
    butelki, czyż nie?

  • 7. Data: 2004-08-15 11:18:44
    Od: "juras" <p...@g...pl>

    Uzytkownik "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>
    napisal w wiadomosci news:catsh09k7patign1rlg9ro7lecv74lgfhp@4ax.com...
    > Chcialem sie spytac, moze ktos wie,
    > ostatnio natrafilem na limit sprzedazy cukru
    > 3 kg na osobe.
    > Czy sklepy moga prowadzic takie limity?

    Pewno ze moga ,wprowadzono dodatkowy limit po 10 deko drozdzy na kupujacego
    juras

  • 8. Data: 2004-08-15 11:19:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Drwal wrote:

    > Hm... jestem ciekaw jak to sie ma do tego co dowiedzialem sie tu na
    > grupie np. ten post: <fqncap3syavz$.dlg@elektro-instal.com>

    Jaki post?

  • 10. Data: 2004-08-15 12:21:33
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Sun, 15 Aug 2004 04:40:33 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Serio? Gdzie? Jak gdzieś w okolicy to chyba podjadę kupić 5kg i jak
    >odmówią sprzedaży, zrobię grubą awanturę ;->

    Carefour (czy jak sie on tam pisze)
    w Katowicach - Dąbrówce.
    Wczoraj byl limit 3 kg na cukier,
    wczesniej pan przede mna sie klocil, bo kupil
    2 zgrzewki jakiejs oranzady (chyba 12 butelek),
    a "mozna bylo" tylko 6 sztuk itp.

    zreszta dosyc czesto sie z tym spotykam w tutejszych spuermarketach.

    pozdrawiam
    Klapuch

  • 9. Data: 2004-08-15 12:21:33
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Sun, 15 Aug 2004 11:03:26 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Co do wiążącej oferty, to czy nie może ona również zależeć od ilości towaru?
    >W końcu w Makro można kupić np. tylko zgrzewkę Pepsi i nie kupisz jednej
    >butelki jak w sklepach osiedlowych.

    Bo Makro sprzedaje z zalozenia ilosci hurtowe. Ale nikt tam nie powie,
    ze mozna kupic tylko 2 zgrzewki na osobe :-)

    Klapuch