  • 1. Data: 2003-04-24 07:21:41
    Temat: prawniczy savuar vivre
    Od: r...@o...pl

    jaka jest praktyka zwracania się grzecznie do różnych grup prawników?
    adwokat: pani/panie mecenasie
    radca prawny: też mecenasie czy panie radco prawny a może pani radczyni?
    notariusz: pani/panie notariusz
    aplikat np. u adwokata: ???
    asesor komornika: panie/pani asesorze/asesor??

    wybaczcie moją indolencję ale chciałbym to usestymatyzować.

    Robert

  • 2. Data: 2003-04-24 07:52:18
    Temat: Re: prawniczy savuar vivre
    Od: m...@p...onet.pl

    > jaka jest praktyka zwracania się grzecznie do różnych grup prawników?
    > adwokat: pani/panie mecenasie
    > radca prawny: też mecenasie czy panie radco prawny a może pani radczyni?

    zdecydowanie: pan/pani mecenas

    > notariusz: pani/panie notariusz

    tu najczęściej jest: pan/pani rejent lub niekiedy pan/pani sędzia (pozostałość
    po dawnych czasach)

    > aplikat np. u adwokata: ???

    zwyczajowo: pan/pan mecenas

    > asesor komornika: panie/pani asesorze/asesor??

    a tu - nie mam pojęcia ;-)

    Monika

  • 3. Data: 2003-04-24 11:43:37
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    ja mowie zewsze Pan/Pani, obojetnie czy to prawnik, lekarz czy urzednik...

    bo jak mowic... panie urzedniku, panie informatyku?/
    glupota

    Jean

  • 4. Data: 2003-04-24 11:47:36
    Od: r...@o...pl

    > ja mowie zewsze Pan/Pani, obojetnie czy to prawnik, lekarz czy urzednik...
    > bo jak mowic... panie urzedniku, panie informatyku?/
    > glupota

    Moim zdamien to nie jest wcale taka głupota tylko, akurat w tym zawodzie,
    tradycja. Pewnie, że jak Cię prokutator skarży to ... ale jak masz coś załatwić
    u notariusza to zawsze jesteś inaczej postrzegany zwracając się panie rejencie
    (dzięki za przypomnie - to do wcześniejszego wpisu).
    Forma pan/pani jest jak najbardziej poprawna ale przecież można ją zastapić
    czymś tradycyjnym.
    A co do tradycji to proponuje "Misia" -:)

    Robert

  • 5. Data: 2003-04-24 12:21:40
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Jean" <j...@w...pl> wrote in message

    > ja mowie zewsze Pan/Pani, obojetnie czy to prawnik, lekarz czy urzednik...
    >
    > bo jak mowic... panie urzedniku, panie informatyku?/
    > glupota

    Raczej tradycja. Tak samo jak na uczelni funkcjonuje zwyczaj panie
    profesorze, panie doktorze, panie magistrze, a nie proszę pana, proszę pani.

  • 6. Data: 2003-04-24 12:42:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b88ksm$u63$1@absinth.dialog.net.pl>, KK wrote:

    > Raczej tradycja. Tak samo jak na uczelni funkcjonuje zwyczaj panie
    > profesorze, panie doktorze, panie magistrze, a nie proszę pana, proszę pani.

    Mało znam na uczelni osób których nie skręca na zwrot "panie magistrze"
    ale może znam nie te osoby :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-04-24 12:52:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > ja mowie zewsze Pan/Pani, obojetnie czy to prawnik, lekarz czy urzednik...
    >
    > bo jak mowic... panie urzedniku, panie informatyku?/
    > glupota

    He he... zdaje się, że jakiś czas temu pewien rabin idąc tym
    właśnie tropem powiedział "Panie Papież" :-))

    Pix

  • 8. Data: 2003-04-24 12:58:31
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message

    > Mało znam na uczelni osób których nie skręca na zwrot "panie magistrze"
    > ale może znam nie te osoby :)

    Wśród pracowników, rzeczywiście nie.
    Wsród studentów dziennych rzadko.
    Wśród zaocznych, bardzo często.

    Natomiast reszta tytułów jak najbardziej.

  • 9. Data: 2003-04-24 16:05:04
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23$$$@$$$tenbit.pl>

    'Użytkownik' wyklawiaturzył/a w niusie
    1...@n...onet.pl taką oto treść:

    | aplikat np. u adwokata: ???

    Jesli sie zwraca sedzia (prokurator/sekretarka/klient/przeciwnik
    procesowy) do aplikanta adwokackiego, to z reguly: panie mecenasie (pani
    mecenas).
    Jesli adwokat zwraca sie do aplikanta adwokackiego, to raczej panie
    kolego/pani kolezanko (oczywiscie na sali sadowej: panie mecenasie).

    ->piotr