  • 1. Data: 2003-04-24 06:27:29
    Temat: Domena internetowa
    Od: p...@p...onet.pl

    Kumpel prowadzi wielobranzowa firme.
    Pewnego dnia zadzwonil do niego facet z propozycja odkupienia domeny
    internetowej.
    Znajomy pod tym adresem internetowym prowadzi normalna dzialalnosc gospodarcza.
    Na pytanie nieznajomego za ile by sprzedal prawa do domeny padla odpowiedz, ze
    domena nie jest na sprzedaz ale po pewnym namysle - niechetnie - powiedzial ze
    sprzeda za kilkadziesiat tysiecy (tak palnal aby ten gosc sie odczepil).
    No to ten do niego - czy on ma prawa do znaku (towarowego) itd.
    Znajomy powiedzial ze sie zastanowi.

    Co o tym sadzicie?
    Czy moze tak byc ze ktos prowadzi legalna firme (takze w internecie - nie
    jakies tam teksty "ta domena jest na sprzedasz" albo "chcesz kupic zadzwon")
    i "duzy" go straszy bo podobno "duzy moze wiecej".

    Prosze o dobre rady dla znajomego.

  • 2. Data: 2003-04-24 13:04:28
    Temat: Re: Domena internetowa
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    zadzwon")
    > i "duzy" go straszy bo podobno "duzy moze wiecej".

    Nie jestem specjalistą, ale zdaje się że związek domeny ze znakiem
    towarowym jest dosyć ścisły, wobec czego jeśli tamten gość ma
    zastrzeżony znak, a Twój kumpel nie, to byc może Sąd Arbitrażowy
    podzieli jego zdanie.

    Pix

  • 3. Data: 2003-04-24 16:07:17
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > towarowym jest dosyć ścisły, wobec czego jeśli tamten gość ma
    > zastrzeżony znak, a Twój kumpel nie, to byc może Sąd Arbitrażowy

    A jesli tamten ma (tego nie wiem) zastrzezony znak dla branzy x oraz y a moj
    znajomy dziala w branzy z?
    A jesli ten znak towarowy nie jest w Polsce znany? A jesli firma ma nazwe X a w
    internecie oferuje uslugi pod nazwa Z (to nie jest zabronione)?

    Nie wiecie gdzie moge szukac informcji ktore pomoga rozwiazac ow problem?

    p.s. A swoja droga czy aby nie mozna pociagnac do odpowiedzialnosci finansowej
    NASK za te paranoje? Jak to mozliwe ze rejestruja domeny (biora niemala kase) a
    potem sie wypinaja - i biora kase od kogos po raz drugi (!).

  • 4. Data: 2003-04-24 18:56:37
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    p...@p...onet.pl naskrobal(a) w

    > No
    > to ten do niego - czy on ma prawa do znaku (towarowego) itd.
    > Znajomy powiedzial ze sie zastanowi.
    (...)

    Byla podobna sprawa z domena ronaldo.com... zarejestrowal ja sobie
    jakis tam informatyk i zrobil z tego swoja stronke domowa... o nim
    rozniaste bzdety... a, ze miliony internautow wpisywalo ronaldo.com w
    poszukiwaniu info o tym slawnym pilkarzu postanowiono upomnic sie o
    ta domene... byla sprawa w sadzie i wygral ja informatyk... musial
    udowodnic, ze nie wykupil domeny, aby ja pozniej odsprzedac z
    zyskiem, udowodnil, ze nawet nie interesuje sie pilka nozna. Mysle,
    ze domene odebrac mozna tylko w sporadycznych przypadkach tj. np.
    zrobienie strony pornograficznej britneyspears.com albo zalozenie
    domeny o popularnej z zamiarem jej odsprzedania z zyskiem... Jak dla
    mnie domena o ktorej piszesz jest Twojego znajomego i tak powinno
    pozostac chyba, ze ma doczynienia z jakims gigantem... Acha dam
    jeszcze na koniec przykladzik kogos komu moznaby odebrac domenke:

    www.pko.pl ==> www.e.pko.pl
    www.pko.com.pl ==> www.e.pko.com.pl

    I teraz:

    www.pkobp.pl ==> www.e.pkobp.pl

    IMHO z tym Virtual hostem e.pko.pl i e.pko.com.pl to juz
    przesadzili...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 5. Data: 2003-04-24 21:35:08
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał

    > Nie wiecie gdzie moge szukac informcji ktore pomoga rozwiazac ow problem?
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby zwrócenie się do rzecznika patentowego. Jak
    jesteś z Wroclawia, to mogę podać namiary na najlepszego w województwie,
    jeśli nie - zajrzyj np. na stronę Urzędu Patentowego albo izby Rzeczników
    Patentowych (raczej tę drugą), wybierz sobie jakąś najbliższą geograficznie
    kancelarię i wal jak w dym. Rzecznik patentowy jest znacznie tańszy od np.
    adwokata czy radcy prawnego, a w kwestiach znaków towarowych i adwokaci, i
    radcy są od niego znacznie mniej zorientowani (choć nie w ich własnym
    mniemaniu, co już jednak do tematu nie należy).
    Ufam, że to choć trochę pomoże.
    T.Ś.

  • 6. Data: 2003-04-25 16:14:06
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

> [...]
    zadzwon")
    > i "duzy" go straszy bo podobno "duzy moze wiecej".

    Namow znajomego, zeby wzial udzial w seminarium, ktore organizuje Polska
    Izba Informatyki i Telekomunikacji 12 maja. Bedzie dotyczylo wlasnie kolizji
    prawnej oznaczen identyfikujacych, ktore moga rowniez byc nazwami
    domenowymi...
    :>
    v.

  • 7. Data: 2003-04-25 18:57:43
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Izba Informatyki i Telekomunikacji 12 maja. Bedzie dotyczylo wlasnie kolizji
    > prawnej oznaczen identyfikujacych, ktore moga rowniez byc nazwami

    Jakies namiary na ow seminarium?
    Na organizatora?
    Jakies zapisy? Koszty?

  • 8. Data: 2003-04-26 05:05:56
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał
    > Jakies namiary na ow seminarium?
    > Na organizatora?
    > Jakies zapisy? Koszty?
    Znajdź stronę internetową Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (np. w
    wyszukiwarce WP - zajmuje to kilkadziesiąt sekund). Gdyby Ci się nie
    chciało: http://www.arbitraz.piit.org.pl/seminarium_12_05_200
    3.htm.
    T.Ś.

  • 9. Data: 2003-05-07 15:03:08
    Od: Meritus <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > jakies tam teksty "ta domena jest na sprzedasz" albo "chcesz kupic
    > zadzwon") i "duzy" go straszy bo podobno "duzy moze wiecej".

    Tez nie jestem specjalista.

    Natomiast moge sie podzielic pewnym doswiadczeniem.
    Pracowalem kiedys w firmie internetowej, ktora postanosila wykupic domene
    bigbrother.com.pl. Gdy tvn rozpoczynal emisje programu, zaczela sie ostra
    walka o ta domene (straszenie sadami / pisma z belkotem pseudo-prawniczym /
    nazwa zastrzerzona itd). Guzik tvn mogl zrobic, bo nazwa domeny nie jest na
    pewno ani znakiem towarowym, ani nie moze byc zastrzerzona (nie mylic z
    wykupiona).

    Teraz moze wiecej ludzi zrozumie fenomen oficjalnej domeny
    bigbrother.tvn.pl. :-)

    Piotr Rybicki

  • 10. Data: 2003-05-07 15:22:08
    Od: "Czarny" <r...@z...org.pl>

    Uzytkownik "Meritus" <meritus@I-HATE_SPAMMERS.bulldog.newspaper.pl> napisal
    w wiadomosci news:d77b9b.7lt2.ln@ryba.kompakt.pl...
    > nazwa zastrzerzona itd). Guzik tvn mogl zrobic, bo nazwa domeny nie jest
    na
    > pewno ani znakiem towarowym, ani nie moze byc zastrzerzona (nie mylic z
    > wykupiona).

    Ok, tez ekspertem nie jestem ale oststnio jeden z klientów dla którego
    robilem strone internetowa mial problem z wykupieniem domeny poniewaz jak
    sie okazalo byl zarejstrowany znak towarowy o tej nazwie. W efekcie zamiast
    domeny www.firma.pl ma www.firma-costam.pl

    Mariusz Rzepkowski