  • 1. Data: 2003-04-24 07:02:26
    Temat: pytanie o mieszkanie i opłaty?
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Poczytałem trochę w archiwum i na róznych www. Zamierzam kupić mieszkanie
    spółdzielcze własnościowe. Środki na to mieszkanie mam z innego mieszkania
    odziedziczonego w spadku. Przy mieszkaniu spadkowym skożystałem z ulgi
    mianowicie nie muszę płacić podatku od spadków jeśli będę tam mieszkał przez
    5 lat. Mogę je sprzedać podwarunkim zę całość środków przeznaczę na zakup
    nowego mieszkania itd. to wszystko jest jasne interesuje mnie kto gdzie i za
    co będzie płacił(podatki, opłaty).
    Mieszkanie spadkowe będzie sprzedane.
    Jest tam jakiś podatek od sprzedaży ale czy tu on występuje?
    Spadek objołem miesiąc temu (sąd).
    Jeśli to uprości to załużmy że:
    mieszkanie spadkowe sprzedam za 80 tyś. PLN a kupie inne za 85 tyś.PLN.
    Z góry dzieki za info
    k...@w...pl

  • 2. Data: 2003-04-24 19:36:23
    Temat: Re: pytanie o mieszkanie i opłaty?
    Od: Radzisz <m...@s...invalid.pl>

    Dnia Thu, 24 Apr 2003 09:02:26 +0200, kesser <k...@w...pl> napisał:

> [...]
    > nowego mieszkania itd. to wszystko jest jasne interesuje mnie kto gdzie i
    zwyczajowo kupujący płaci wszelkie opłaty, czyli jak sprzedajesz to nic nie
    płacisz ... ale za to jak kupujesz to musisz się liczyć z około 5 % opłat
    (zależy jakie mieszkanie, spółdzielcze czy hipoteczne).

    > Mieszkanie spadkowe będzie sprzedane.
    > Jest tam jakiś podatek od sprzedaży ale czy tu on występuje?
    nie ma żadnego podatku, a już napewno nie ma 10 % zryczałtowanego podatku,
    tu nie występuje ponieważ powinieneś zapłacić podatek od spadku, a że nie
    płacisz bo się zwolniłeś to inna bajka :)

    > Spadek objołem miesiąc temu (sąd).
    rozumiem przez to że masz postanowienie sądu o nabyciu praw do spadku ?
    to jeszcze urząd skarbowy, musisz mieć pisemko że nie pobierają od Ciebie
    podatku od spadku.

    Radzisz