  • 1. Data: 2002-03-01 19:23:02
    Temat: prawa pracodawcy
    Od: "Andziulencya" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie, ktore byc moze juz padlo na grupie - jezeli tak to przepraszam
    za moja indolencje. Interesuja mnie prawa pracodawcy: czy moze on bez
    jakichkolwiek ograniczen miec dostep do mojej poczty e-mailowej? Czy w tym
    przypadku nie obowiazuje tajemnica korespondencji?

  • 2. Data: 2002-03-01 21:52:43
    Temat: Re: prawa pracodawcy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Andziulencya wrote:

> [...]
    > jakichkolwiek ograniczen miec dostep do mojej poczty e-mailowej? Czy w tym
    > przypadku nie obowiazuje tajemnica korespondencji?

    Oczywiście że obowiązuje. Pracodawca (czy administrator z jego
    upoważnienia) nie może więc kontrolować skrzynek pracowników nawet jeśli
    zachodzi podejrzenie że wykorzystują je do korespondencji prywatnej, a
    regulamin pracy zabrania tego. Może to zrobić jedynie celem zapobieżenia
    przestępstwu, a i to tylko w ramach stanu wyższej konieczności - z zasady
    powinien jedynie zabezpieczyć dowody i powiadomić organy ścigania.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-03 18:51:55
    Od: d...@w...sobie.to

    Andziulencya <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > jakichkolwiek ograniczen miec dostep do mojej poczty e-mailowej? Czy w tym
    > przypadku nie obowiazuje tajemnica korespondencji?

    Zalezy kto placi. Skrzynka oplacana przez firme nie zawiera poczty
    pracownika, tylko firmy. Zatem wyznaczona osoba czytajaca (inna niz
    zwykle) firmowa poczte nadal czyta "swoja" poczte. Krotko mowiac moze
    kazdy, komu firma pozwoli.

    Jesli pracownik oplaca skrzynke, wlasna forsa, to chocby uzywal jej do
    pracy, skrzynka zawiera jego poczte.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    7. Put your glasses on before you go to bed. Take them off as soon as

  • 4. Data: 2002-03-04 08:09:27
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Mar 2002 18:51:55 +0000 (UTC), d...@w...sobie.to wrote:

> [...]
    >pracownika, tylko firmy. Zatem wyznaczona osoba czytajaca (inna niz
    >zwykle) firmowa poczte nadal czyta "swoja" poczte. Krotko mowiac moze

    Gwidonku, co Ty na to? ;)

    Berberek

  • 5. Data: 2002-03-04 11:28:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 3 Mar 2002 18:51:55 +0000 (UTC),
    d...@w...sobie.to zakodował:

    >Zalezy kto placi. Skrzynka oplacana przez firme nie zawiera poczty

    Pracownik opłacany przez firmę, nie jest sobą? ;)
    Jeżeli adresuję coś na b...@f...pl, to piszę do firmy, zaś jeżeli
    na j...@f...pl to oczekuję, że to on i tylko on ją odczyta
    (niezależnie od tego, czy wysyłam firmową ofertę handlową dla pana
    Kowalskiego, czy dowcip).
    Czy jeżeli w Twojej skrzynce pocztowej (nie internetowej, tej zwykłej,
    blaszanej) znajdziesz list do żony, sąsiada czy kogokolwiek innego niż
    Ty uważasz, że masz prawo go przeczytać? Tylko dlatego, że leży w
    Twojej skrzynce, za którą Ty płacisz?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-03-04 11:34:38
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:j...@4...com..
    .

> [...]
    > blaszanej) znajdziesz list do żony, sąsiada czy kogokolwiek innego niż
    > Ty uważasz, że masz prawo go przeczytać? Tylko dlatego, że leży w

    Spotkalem sie z sutuacja, ze recepcja otwiera cala korespondencje pocztowa,
    jezeli jest zadresowana Nazwisko+firma. Natomiast nie otwiera nic co jest z
    samym nazwiskiem lub z dopiskiem poufne.

    Karol

  • 7. Data: 2002-03-09 09:49:18
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...
> [...]

    > upoważnienia) nie może więc kontrolować skrzynek pracowników nawet jeśli
    > zachodzi podejrzenie że wykorzystują je do korespondencji prywatnej, a

    Jesli regulamin zabrania, a skrzynki maja sluzyc tylko do celow sluzbowych,
    to pracodawca ma pelne prawo myslec, ze w tych skrzynkach znajduje sie
    wylacznie korespondencja sluzbowa, ktora ma prawo kontrolowac. Jesli
    przegladajac skrzynke, natknie sie na korespondencje prywatna, to nie ma
    prawa takiego listu dalej czytac, ale pracownik moze sie spodziewac pytania,
    co w ogole w jego skrzynce robi korespondencja, ktora nie jest sluzbowa.

    Marta Wieszczycka