  • 1. Data: 2002-03-01 15:37:46
    Temat: Powiadomienie o popelnieniu przestepstwa - sprawa cywilna !
    Od: l...@p...onet.pl (LS)

    Podalem do Sadu Pracy swego pracodawce.
    Na rozprawie jego pelnomocnik wrecza mi kopie pisma, ktore dyrektor
    wyslal do prokuratury. Rozumiem, ze jest to dopuszczalna forma
    dostarczenia pisma.

    Co ja mam teraz robic ?
    Czy skladac z wlasnej inicjatywy wyjasnienia dla prokuratora ?
    Zadnego wezwania jeszcze nie otrzymalem.

    Czy strona jest dyrektor czy zaklad pracy ?
    Czy moge zyskac jesli zarzuce mu szarganie mojego dobrego imienia ?
    Jak to jest z obronca w takim przypadku, czy nalezy mi sie jakas pomoc
    prawna i do kogo sie o to zwrocic ?

    Jestem oczywiscie niewinny.

  • 2. Data: 2002-03-01 15:45:56
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, LS wrote:

    > Co ja mam teraz robic ?
    > Czy skladac z wlasnej inicjatywy wyjasnienia dla prokuratora ?
    > Zadnego wezwania jeszcze nie otrzymalem.

    Może poczekaj aż tenże przedstawi ci konkretne zarzuty :)

    > Czy strona jest dyrektor czy zaklad pracy ?

    Nie wiadomo, bo nie podałeś rodzaju przestępstwa. Na 95% jednak dyrektor,
    bo osoba prawna raczej dochodziłaby ochrony swoich dóbr osobistych w
    postępowaniu cywilnym.

    > Czy moge zyskac jesli zarzuce mu szarganie mojego dobrego imienia ?

    Nie ma takiego czynu zabronionego ustawą :)

    Jeśli chodzi ci o ochronę twoich dóbr osobistych, to musisz osobno go
    pozwać w związku z ich naruszeniem - powództwo wzajemne musi pozostawać w
    związku z powództwem głównym (czyli jakąś sprawą z prawa pracy).

    > Jak to jest z obronca w takim przypadku, czy nalezy mi sie jakas pomoc
    > prawna i do kogo sie o to zwrocic ?

    Zwracasz się o obrońcę z urzędu do sądu (nie jest to obowiązkowe, chyba że
    należysz do osób wymienionych w art. 79 ust. 1 KPK, i dlatego obrona "z
    urzędu" jest w rzeczywistości wyznaczana na wniosek oskarżonego, i to
    tylko wtedy gdy udowodni że nie jest w stanie ponieść jej kosztów bez
    uszczerbku dla swojej sytuacji majątkowej).

    > Jestem oczywiscie niewinny.

    Każdy tak mówi :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-01 16:51:59
    Od: "Embyrys" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czy moge zyskac jesli zarzuce mu szarganie mojego dobrego imienia ?
    >
    > Nie ma takiego czynu zabronionego ustawą :)

    Takiego nie ma, ale jest tzw. fałszywe oskarżenie (234 KK) lub bardziej
    adekwatne w tym przypadku zawiadomienie o przestepstwie, którego nie
    popełniono (238 KK). Tak więc jeśli pracodawca składa zawiadomienie o
    przestepstwie, którego nie popełniłeś, tylko po to, aby spowodować
    odwleczenie w czasie lub "zniweczenie" postępowania przed sądem pracy to
    wypełnia znamiona czynu zabronionego z 238 KK - "kto zawiadamia o
    przestępstwie (...) wiedząc, że przestępstwa nie popełniono, podlega (...) i
    czynu z 234 KK.
    Twój pracodawca odpowiadałby kumulatywnie za oba czyny

    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-03-01 22:22:10
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    > Nie wiadomo, bo nie podałeś rodzaju przestępstwa. Na 95% jednak dyrektor,
    > bo osoba prawna raczej dochodziłaby ochrony swoich dóbr osobistych w
    > postępowaniu cywilnym.

    prawie karnym, a Dyrektor, który ją reprezentuje zawiadamia o tym
    prokuraturę? w ogóke to czemu szanowny Gwidon przyjął, że chodzi tu o osobę
    prawną czy też dobra osobiste?

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 5. Data: 2002-03-20 21:52:55
    Od: l...@p...onet.pl (LS)

    >Nie wiadomo, bo nie podałeś rodzaju przestępstwa.
    Zakup do firmy oprogramowania swojego autorstwa.

    Bylem podwykonawca oprogramowania. A potem zatrudnilem sie we
    wspomnianej firmie. Dostawca byla duza firma informatyczna, ktora
    wygrala przetarg.