  • 1. Data: 2002-03-01 19:37:18
    Temat: Bliska rodzina a kodeks pracy
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    Jak to jest z pracą u bliskiej rodziny. Czy naprzykład żona może sprzedawać
    w sklepie u męża jeśli jest niezatrudniona? Jeśli tak to jaki przepis mówi o
    tym? Nie wiem jak to dokładnie jest w praktyce ale uważam za głupotę jeśli
    trzeba zatrudnić małżonkę jak chce się pojechać po towar i niema komu w tym
    czasie sprzedawać

  • 2. Data: 2002-03-01 20:12:01
    Temat: Re: Bliska rodzina a kodeks pracy
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    Na stronie o poradach prawnych
    http://www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTc4Ng== znalazłem taki zapis.
    Niestety nie jest tam podany żadny paragraf mówiący o tym. Czy ktoś może m
    w tym pomóc?

  • 3. Data: 2002-03-02 23:28:25
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "telemaniak" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na stronie o poradach prawnych
    > http://www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTc4Ng== znalazłem taki zapis.
    > Niestety nie jest tam podany żadny paragraf mówiący o tym. Czy ktoś może
    > w tym pomóc?

    jakiś lipny ten e-prawnik...
    w art 23 jest wręcz zakaz wynagradzania małżonka i małoletnich dzieci
    (dla ścisłości: jest zakaz nie tyle wynagradzania, co wrzucania w koszty
    wartości pracy własnej podatnika, jego małżonka, małżonków wspólników
    w sc, i małoletnich dzieci podatnika...)

    tyle, że ZUS od pomagających domowników każe płacić składki tak, jak od
    osoby prowadzącej DG - nazywa się to "ubzpieczenie osoby współpracującej"

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-03-03 09:06:57
    Od: "Krzysztof W. z Warszawy - Polska" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > trzeba zatrudnić małżonkę jak chce się pojechać po towar i niema komu w

    Wszystko zależy od tego, jaka to jest forma działalności gospodarczej, a
    może ich byc wiele np. spółka akcyjna, spółka z o.o., komandytowa itp.
    Krzysztof - Warszawa
    k...@p...onet.pl lub k...@i...net.pl
    http://krw1618.republika.pl

  • 5. Data: 2002-03-03 10:24:10
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    > sprzedawać
    > tym
    > >

    > Wszystko zależy od tego, jaka to jest forma działalności gospodarczej, a
    > może ich byc wiele np. spółka akcyjna, spółka z o.o., komandytowa itp.

    Jest to przedsiębiorstwo. Ja jestem jego właścicielem.

  • 6. Data: 2002-03-03 10:42:23
    Od: "telemaniak" <j...@p...onet.pl>

    > Jest to przedsiębiorstwo. Ja jestem jego właścicielem.

    Znalazłem przepis mówiący o rzemieślinkach
    Ustawa z 22 marca 1989r Dziennik ustaw nr 17 poz.92 Art.2 $(paragraf)5 punkt
    4.

    Do liczby pracowników nie wlicza się ... członków rodziny pozostających we
    wspólnym z rzemieślnikiem gospodarstwie domowym.

    Ale ten przepis dotyczy rzemieśliników. A ja szukam przepisu mówiącego o
    zwykłych przedsiębiorcach.

  • 7. Data: 2002-03-03 12:13:45
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "telemaniak" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Na stronie o poradach prawnych
    > http://www.e-prawnik.pl/epq.php3/bD1wbCZxPTc4Ng== znalazłem taki zapis.
    > Niestety nie jest tam podany żadny paragraf mówiący o tym. Czy ktoś może
    > w tym pomóc?

    Zgadza się, jest tak jak napisano na tej stronie. Małżonkę nie musisz
    zatrudniać na podstawie umowy o pracę - może być to umowa zlecenia, a więc
    nie podlegająca co do zasady KP.
    Umowę taką możesz zawrzeć nawet na 10 minut (na czas jazdy po towar) - w
    formie ustnej czy przez faktyczne zachowanie.

    Tylko nie zapomnij o skutkach podatkowych

    MAX