  • 11. Data: 2006-08-12 07:44:07
    Temat: Re: pozyczka
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...pl> napisał

    > Jezeli ma umowe na pismie nakaz zaplaty dostanie po tygodniu.

    Po pierwsze nie ma umowy, tylko "jakies" oswiadczenie.
    Takie oswiadczenia czesto sa o kant tylka rozbic.
    Nie dostanie nakazu po tygodniu. Poza tym co to za problem
    wniesc sprzeciw do nakazu zaplaty?

    > Gorzej jak wniesie sprzeciw ale znajac takich to pewnie nawet nakazu z
    > poczty nie odbierze bo bedzie sadzil, ze dzieki temu uniknie
    > odpowiedzalności.

    Nie bylbym taki pewien.

    Neko

  • 12. Data: 2006-08-12 08:35:32
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lookasik" <l...@o...pl> napisał

    > Po pierwsze nie ma umowy, tylko "jakies" oswiadczenie.

    oswiadczenie, ze dluznik zobowiazuj sie do zwrotu kwoty takij i takiej... to
    wystarczy

    > Takie oswiadczenia czesto sa o kant tylka rozbic.
    > Nie dostanie nakazu po tygodniu. Poza tym co to za problem
    > wniesc sprzeciw do nakazu zaplaty?

    oczyiscie zaden... a wiesz dlaczego mnostwo ludzi tego nie robi....bo
    nieodbieraja poczty sadzac ,ze skoro nie odebrali to sa czysci

    > Nie bylbym taki pewien.

    napisalem ,ze jest prawdopodobienstwo, wiec trzeba sprobowac.

  • 13. Data: 2006-08-12 18:15:16
    Od: "Zanac" <n...@w...pl>

    Użytkownik "pawelcy" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pozyczylem koledze 17000 zl teraz on nie chce mi oddac, mam oswiadczenie
    > napisane przez niego w ktorym on sie zobowiazuje ze to zrobi czy mam
    > szanse
    > na to ze sad go zobowiaze do odaania?

    Sory ze sie wtrace choc jestem laikiem ale forsy sie po prostu nikomu nie
    pozycza bo pozyczkobiorca zawsze moze nie oddac. Niech idzie do banku jak
    chce kase pozyczac. Ja tak utopiłem kiedys 5 tys. zł. :(( Na chwile obecna
    kasa nie do odzyskania.:(

  • 14. Data: 2006-08-12 18:42:07
    Od: Piotr <nospam@[nospam].no>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Można, jak ktoś się lubi włóczyć miesiącami-latami po sądach. Jak ktoś nie
    > lubi, to zawsze lepiej spróbować po dobroci tym bardziej, że nie znamy
    > całej historii w tym, samej umowy.
    > Apropos, podatek zapłacony?

    gorzej umowa ustna choc pozyczke udzielilem przelewem opisanym jako
    pozyczka, podatku od niej nie zaplacilem :( nie wyglada to ciekawie ale
    nie odpuszcze

    wysle ponaglenie dwu tygodniowe a potem no wlasnie ..
    albo jakas firma od wierzytelnosci albo sad odrazu
    nie bede sie z ta osoba ukladal bo robilem to zbyt dlugo wierzac ze jest
    uczciwa

  • 15. Data: 2006-08-12 23:08:12
    Od: "\"Konservatyvny kudlatek \"" <chuj w dupe.wszystkim"inkowskim" i kaweckim@i jemu.podobnym.il>

    "pawelcy" <p...@o...pl> wrote in message news:ebih6h$njh$1@news.onet.pl...
    > Pozyczylem koledze 17000 zl teraz on nie chce mi oddac, mam oswiadczenie
    > napisane przez niego w ktorym on sie zobowiazuje ze to zrobi czy mam
    > szanse
    > na to ze sad go zobowiaze do odaania?

    zanim przejdziesz na droge prawna, najpierw zaplac podatek od czynnosci
    cywilno-prawnych (pozyczka), to wygrasz :)))

  • 16. Data: 2006-08-13 09:11:10
    Od: Piotr <nospam@[nospam].no>

    "Konservatyvny kudlatek " napisał(a):

    > zanim przejdziesz na droge prawna, najpierw zaplac podatek od czynnosci
    > cywilno-prawnych (pozyczka), to wygrasz :)))

    a mozna go tak po czasie dlugiem zaplacic bez konsekwencji

    ciekawi mnie czy moge sobie doliczyc do dlugu np jakies pieniadze za to
    ze jestem zmuszony paletac sie po sadach i tracic czas, albo doliczyc
    koszt postepowania firmy windykacyjnej ?

  • 17. Data: 2006-08-14 07:17:38
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Piotr" <nospam@[nospam].no> napisał w

    > wysle ponaglenie dwu tygodniowe a potem no wlasnie ..
    > albo jakas firma od wierzytelnosci albo sad odrazu
    > nie bede sie z ta osoba ukladal bo robilem to zbyt dlugo wierzac ze jest
    > uczciwa

    Uwazaj na firmy od wierzytelnosci. Wiekszosc w tym
    kraju (a wiem co mowie, mimo ze co innego
    pisza w Newsweeku) dziala co najmniej (!) kontrowersyjnie
    i sam mozesz miec klopoty.

    Neko

  • 18. Data: 2006-08-14 09:07:43
    Od: Piotr <nospam@[nospam].no>

    Neko napisał(a):
> [...]
    > kraju (a wiem co mowie, mimo ze co innego
    > pisza w Newsweeku) dziala co najmniej (!) kontrowersyjnie

    jesli pozyczkobiorca sobie stroi zarty to ja tez
    im sa "gorsi" tym dla mnie lepiej

  • 19. Data: 2006-08-14 10:11:13
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Piotr" <nospam@[nospam].no> napisał

    > jesli pozyczkobiorca sobie stroi zarty to ja tez
    > im sa "gorsi" tym dla mnie lepiej

    Niekoniecznie.
    Proba wymszenia naleznego dlugu
    podpada pod odpowiednie paragrafy.
    Jesli gosc jest cwany, to mozesz nawet
    wyladowac na lawie oskarzen.

    Neko

  • 20. Data: 2006-08-14 15:45:05
    Od: stern <s...@0...pl>

    Piotr napisał(a):

    > a mozna go tak po czasie dlugiem zaplacic bez konsekwencji

    musiałbyś zrobić tak:
    1. obliczasz podatek + odsetki za zwłokę
    2. wpłacasz do US
    3. w tym samym dniu wysyłasz do US pismo, w którym zawiadamiasz że
    popelniles wykroczenia karnoskarbowe polegające na nieuiszczeniu podatku
    i niezłożeniu deklaracji w terminie, przy czym wyjasniasz wszystkie
    istotne okolicznosci popełnienia czynu

    powinno załatwić problem

    > ciekawi mnie czy moge sobie doliczyc do dlugu np jakies pieniadze za to
    > ze jestem zmuszony paletac sie po sadach i tracic czas, albo doliczyc
    > koszt postepowania firmy windykacyjnej ?

    koszty sądowe tak, koszty firmy windykacyjnej nie

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911