  • 1. Data: 2004-05-15 12:56:18
    Temat: pozew i NASK
    Od: "Marcin" <g...@g...pl>

    Otrzymalem pozew sadowy, w ktorym, NASK dopomina sie platnosci za faktury. I
    nie byloby w tym nic niezwyklego. Jego prawo.
    Tyle, ze:

    - faktury sa np. z 2000 i 2001 roku. Czy to sie juz aby nie przedawnilo ? I
    ja powinienem liczyc okresy przedawnienia? Od terminu platnosci faktury do
    .... daty pozwu ? wezwania do zaplaty ?

    - regularnie oplacana byla inna domena, ktora zostala mi zabrana. Po prostu
    byla i nagle sprzedana ja komus innemu. Wydaje mi sie, ze skoro juz wymagaja
    gotowki to moze by to chociaz potracili. W koncu ograbili mnie z czegos co
    bylo regularnie oplacane

    - problem polega na tym, ze od ponad 1,5 roku jestem bezrobotnym bez prawa
    do zasilku. I niestety szanse, ze zaplace sa zadne - bo niby z czego. W
    takim razie przy zalozeniu, ze sad zasadzi naleznosc i przyjdzie komornik to
    jak to sie skonczy ? Posadza mnie do wiezienia ? Nieco mnie to przeraza
    przyznam. Kwota to 1300 zl.

    gustaw

  • 2. Data: 2004-05-15 13:14:07
    Temat: Re: pozew i NASK
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > - faktury sa np. z 2000 i 2001 roku. Czy to sie juz aby nie przedawnilo ? I
    > ja powinienem liczyc okresy przedawnienia? Od terminu platnosci faktury do
    > .... daty pozwu ? wezwania do zaplaty ?

    Od terminu platnosci.

    > W takim razie przy zalozeniu, ze sad zasadzi naleznosc i przyjdzie komornik to
    > jak to sie skonczy ? Posadza mnie do wiezienia ? Nieco mnie to przeraza
    > przyznam. Kwota to 1300 zl.

    W Polsce nie siedzi sie za dlugi (jedynie za alimenty). Jezeli nic nie masz
    to nic ci komornik nie zabierze. Po prostu nadal bedziesz winny te 1300
    plus odsetki. Kiedys moze dostaniesz prace etc. i wtedy sie upomną.

    Konrad

  • 3. Data: 2004-05-15 13:17:24
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    Jeśli uważasz, że coś jest nie tak z Twoimi rozliczeniami z NASK
    to możesz napisać odpowiedź na pozew do sądu.
    Tylko nie przegap terminu.

    Piotrek.

  • 4. Data: 2004-05-15 13:22:51
    Od: "gustaw" <g...@g...pl>

    >Od terminu platnosci.

    A wiecie moze po jakim czasie takie fakruty sie przedawniaja ?

    >W Polsce nie siedzi sie za dlugi (jedynie za alimenty).

    Ufff

    > Po prostu nadal bedziesz winny te 1300 plus odsetki.

    I tak do konca zycia. Bezrobotnym moge byc jeszcze jakis czas i potem sie
    okaze,ze odsetki jakies straszne urosly i do konca zycia bede to splacal. O
    rany. I jak tu sie nie stresowac ?

  • 5. Data: 2004-05-15 15:41:13
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > okaze,ze odsetki jakies straszne urosly i do konca zycia bede to splacal.
    > rany. I jak tu sie nie stresowac ?

    odsetki płaci się tylko za trzy lata wstecz nawet jak zalegasz 10 lat

  • 6. Data: 2004-05-15 18:54:02
    Od: sebol <i...@a...pl>

    gustaw wrote:

    > A wiecie moze po jakim czasie takie fakruty sie przedawniaja ?

    generalnie po 2 latach od wymagalnosci.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl