  • 1. Data: 2010-01-31 12:16:16
    Temat: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 13:08:39 +0100, BETON napisał(a):

    > w skróce- winna dziewczyna bo wybiegła.- ale kierowca też nie jest bez winy bo
    > odjechał z miejsca wypadku, nie wzywając policji, karteki itd. pozatym mógł być
    > nietrzeźwy.

    No i co z tego? A dziewczyna wezwała policję i karetkę do wypadku
    (kolizji), którego była sprawcą? Może była nietrzeźwa, albo naćpana!

    > Jak wyglądają nasze szanse jakby sprawa strafiła do sądu ?

    Marnie. Może uda Wam się dokleić coś kierowcy - ale pojęcia nie mam co
    możnaby zarzucić. To, że dziewczyna odniosła obrażenia na skutek wypadku
    nie zdejmuje z niej odpowiedzialności, więc nie liczyłbym na wiele.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 2. Data: 2010-01-31 15:47:28
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > możnaby zarzucić. To, że dziewczyna odniosła obrażenia na skutek wypadku
    > nie zdejmuje z niej odpowiedzialności, więc nie liczyłbym na wiele.

    Kierowca nie zachowal szczegolnej ostroznosci podczas mijania autobusu.
    Kierowca powinien przewidziec, ze zza autobusu moze wybiec dziecko - tego
    ucza na kursie prawa jazdy, nawet podbne pytanie jest na egzaminie (bylo?).
    Kierowca w tym momencie potraktowal czlowieka jak dzewo ktore nagle wyroslo
    mu pod maska.
    Ja na miescu rodzicow dziecka oskarzyl bym kierowce o spowodowanie uszkodzen
    ciala, oraz zawalczyl o ewentualna rente jako odszkodowanie. A jeszcze inna
    sprawa to nieudzielenie pomocy, zwlaszcza, ze to dziecko bylo a nie doprosla
    osoba. Zwlaszcza, ze potem wyladowala w szpitalu...
    Kierowca zachowal sie jak 10 latek bez zadnej odpowiedzialnosci, jak by
    dziewczynka jeszcze mupowiedzialea, ze odda mu za stluczke to tez by dal jej
    do podpisu papier?
    Moze wlasnie dlatego tak sie zachowal bo byl pijany?
    Moim zdaniem, sa duze szanse by kierowca odczul co zrobil i nastepnym razem
    by uwazal na autobus, bo prowadzac pojazd nie staje sie automatycznie
    bezmozgiem.
    Nikt kierowcy nie zdja obowiazku MYSLENIA!

  • 3. Data: 2010-01-31 16:59:56
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-31 16:47, Użytkownik pmlb napisał:

> [...]
    > razem by uwazal na autobus, bo prowadzac pojazd nie staje sie
    > automatycznie bezmozgiem.
    > Nikt kierowcy nie zdja obowiazku MYSLENIA!

    Najpierw na spokojnie zastanów sie nad głupotami jakie piszesz.
    Wypadek był, kierowca się zatrzymał, sprawdził że pomoc dziecku
    nie jest potrzebna więc się rozeszli/rozjechali każde w swoja stronę.
    Tyle fakty.
    Teraz dobry adwokat może podjąć próbę by coś wywalczyć, tyle
    że dlaczego zakładasz że druga strona nie znajdzie lepszego ?
    I rodzice dziecka okażą się winni niewłaściwego i niestarannego
    wychowania w wyniku czego dziecko doprowadziło do wypadku
    drogowego. Proponowany wyrok pozbawienie rodziców praw
    rodzicielskich. Jesteś pewny że warto iść do sądu i rodzina
    będzie w stanie przedstawić wiarygodne dowody że zachowanie
    dziewczynki wynikało tylko z dziecięcej głupoty lub niefrasobliwości
    a nie z braku odpowiedniego wychowania przez nienadających się
    do tego rodziców ?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-31 17:10:17
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 15:47:28 -0000, pmlb napisał(a):

    > Kierowca nie zachowal szczegolnej ostroznosci podczas mijania autobusu.

    A powinien? Podasz jaki konkretnie przepis Prawa o Ruchu Drogowym złamał?

> [...]
    > Kierowca w tym momencie potraktowal czlowieka jak dzewo ktore nagle wyroslo

    To dziecko ma 13 lat i powinno znać elementarne zasady ruchu drogowego.

    > Moze wlasnie dlatego tak sie zachowal bo byl pijany?

    A może był też złodziejem? Bo każdy kierowca to pijak, a każdy pijak to
    złodziej!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 5. Data: 2010-01-31 17:28:05
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Przemysław Bernat wrote:

    > A powinien? Podasz jaki konkretnie przepis Prawa o Ruchu Drogowym złamał?

    jesli byl to autobus *szkolny* to:

    Art. 57a.
    2. Kierujący pojazdem, przejeżdżając obok autobusu szkolnego,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność.

    ale podejzewam, ze byl to zwykly autobus i bylo to jedynie
    wtargniecie pieszego na jezdnie.

  • 6. Data: 2010-01-31 17:49:47
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 18:28:05 +0100, Paweł napisał(a):

    > jesli byl to autobus *szkolny* to:
    >
    > Art. 57a.
    > 2. Kierujący pojazdem, przejeżdżając obok autobusu szkolnego,
    > jest obowiązany zachować szczególną ostrożność.

    O, dobrze, że przytoczyłeś ten artykuł. Ta "szczególna ostrożność", to
    jakaś bzdura jest. Jak udowodnić jej zachowanie bądź nie? W wielu krajach
    (np. USA) autobus szkolny jest bardziej widoczny od karetki i obowiązuje
    zakaz omijania autobusu szkolnego stojącego na przystanku. Tu mamy
    13-latkę, która powinna znać zasady, ale takimi autobusami jeżdżą też
    siedmiolatki i bliżej niekreślona "szczególna ostrożność" jest w
    konfrontacji z takimi maluchami mocno niewystarczająca.
    Ale to już moje luźne przemyślenia.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2010-01-31 18:58:45
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > Kierowca nie zachowal szczegolnej ostroznosci podczas mijania autobusu.

    Dziewczynie zalozono 11 szwow w ambulatorium. Nic nie wiemy o jakimkolwiek
    zwolenieniu, czy hospitalizacjach. Stąd wnosze ze kierowca nie smigal 80km
    na godzinę a wlasnie zachowal ostrożność skoro skonczylo się na obrażeniach
    jak po przewróceniu z roweru.

    LH

  • 8. Data: 2010-01-31 19:22:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 19:58:45 +0100, Lady_Heather napisał(a):

> [...]
    > na godzinę a wlasnie zachowal ostrożność skoro skonczylo się na obrażeniach

    11 szwów po przewróceniu roweru? O jasna pyta...
    A te szwy będą pewnie ponad tydzień w pacjencie leżeć, zatem to już był
    wypadek, nie kolizja. To może nieco zmieniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-01-31 19:38:16
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Wypadek był, kierowca się zatrzymał, sprawdził że pomoc dziecku
    > nie jest potrzebna więc się rozeszli/rozjechali każde w swoja stronę.

    Aha, a gdzie oswiadczenie stron? Nie ma? Ot tak powiedzial dziecku
    "spierdalaj"?
    A jaka swiadomosc prawna ma dziecko? Moalo prawna, zyciowa!!! To 13 latka to
    dziecko a nie dorosla osoba, dlaczego wiec osoba dorosla nie wezwala
    pomocy!? 13 l;atka nie jest w stanie okreslic swojego stanu zdrowia
    zwlaszcza w takim szoku jak po wypadku, osoba dorosla czesto tego nie zrobi
    a co dopiero dziecko!
    A jak (odpukac) by zmarla 10 minut pozniej to tez kierowca czysty bo
    zapytal, wymienili dwa zdania i sobie kazdy w swwoja droge?
    MYSL!

> [...]
    > I rodzice dziecka okażą się winni niewłaściwego i niestarannego
    > wychowania w wyniku czego dziecko doprowadziło do wypadku

    A skad nagle rodzice?
    Wyzej piszesz, ze dziecko sie przynalo, powiedzialo, ze mu nic nie jest...
    Wyzej dziecko traktujesz jak doroslego ale jak trzba cos placic to juz nie?

> [...]
    > dziewczynki wynikało tylko z dziecięcej głupoty lub niefrasobliwości
    > a nie z braku odpowiedniego wychowania przez nienadających się

    Sam sie zastnaow co piszesz. Raz uznajesz, ze dziecjko jest odpowiedzialne
    by stwierdzic, iz nic mu nie jest i sprawca wypadku moze sobie jechac, potem
    ze to wina rodzicow...
    Masz jakis rodwojenie jazni czy jak? Albo 13-latak jest odpowiedzialna do
    konca labo nie, nie moze byc tylko w polowie.
    Jesli nie jest opowiedzialna, wina kierowcy za nie udzielnie pomocy rannemu
    dziecku!!!
    To moze byc nawet kryminal.

  • 10. Data: 2010-01-31 19:40:24
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Lady_Heather" <l...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > na godzinę a wlasnie zachowal ostrożność skoro skonczylo się na
    > obrażeniach jak po przewróceniu z roweru.

    Jak by zachowal szczegolna ostroznosc nie doszlo by wogole do wypadku, skoro
    doszlo to nie wazne ile jechal. Wypadek byl i to jest fakt. Nie mozna byc
    zadowolonym ze sie spozni na pociag tylko 2 minuty a nie 30minut...