  • 21. Data: 2007-11-13 17:55:27
    Temat: Re: posiadanie NIPu a praca
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Posiadanie NIPu imho nie jest dyskryminacją, ponieważ można wprost
    > zastąpić ten wymóg innym

    To trzeba to zrobić.

    > Natomiast tego typu rozumowania nie można przeprowadzić w przypadku
    > koloru włosów, czy innych cech, których wymaganie może być uznane za
    > dyskryminację.

    Można np. wydajność blondynek w pracy.

  • 22. Data: 2007-11-13 19:11:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 12 Nov 2007 23:29:44 +0100, Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Niniejszym jednak uznaję, ze pracodawca może wymagać NIPu. Oznacza to
    >ni mniej, ni więcej, ze wymaga, aby pracownik miał już jakiekolwiek
    >doświadczenie zawodowe - wolno mu. Miejsce byłej pracy nieważne, ważne
    >aby była umowa o pracę.
    Posiadanie NIPu nie musi wynikac z umowy o prace.

    WAM
    --
    nazwa.pl - nie polecam - same problemy
    kiedys polecalem ale widze ze sie mylilem :)

  • 23. Data: 2007-11-13 21:46:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > To trzeba to zrobić.

    Niekoniecznie, o czym poniżej.

    > Można np. wydajność blondynek w pracy.

    Wydajność blondynek w pracy to dyskryminacja, ponieważ znajdą się
    blondynki, które będą miały wydajność o wiele większą niż średnia (niż
    powszechna opinia) i to właśnie te blondynki byłyby dyskryminowane.

    Posiadanie NIPu jako synonim doświadczenia zawodowego nikogo nie
    dyskryminuje, ponieważ nie ma osoby posiadającej doświadczenie zawodowe,
    która nie miałaby NIPu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2007-11-14 00:11:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Posiadanie NIPu jako synonim doświadczenia zawodowego nikogo nie
    > dyskryminuje, ponieważ nie ma osoby posiadającej doświadczenie zawodowe,
    > która nie miałaby NIPu.

    Są *miliardy* takich osób.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 25. Data: 2007-11-14 05:38:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Posiadanie NIPu jako synonim doświadczenia zawodowego nikogo nie
    > dyskryminuje, ponieważ nie ma osoby posiadającej doświadczenie zawodowe,
    > która nie miałaby NIPu.

    A ja znam miliony osób, które mają NIP i gówno potrafią robić.
    Wiesz jak się ma fakt bycia podatnikiem (np z okazji darowizny) i z tej
    okazji obowiązku wyrobienia NIP do doświadczenia zawodowego?

    Chyba więcej nie trzeba tłumaczyć.

  • 26. Data: 2007-11-14 08:08:21
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > I to nie jest problem, jak ktoś CHCE.
    > Ale jak US zażąda, to musi wskazać jaki podatek ON rozlicza (a nie
    > rozlicza ktoś za niego).
    > Nie musi to być "praca", można np. powołać się na rozliczenie
    > 20 zł PCC, a w wyjątkowo bezczelnej wersji złożyć czynny żal
    > z oświadczeniem, że chce się wpłacić 2 zł akcyzy, należnej
    > od oleju jadalnego wlanego do baku w roli paliwa :P

    no i teraz jasne - dzieki
    widocznie nasz US na Pradze Pld zadowolil sie tym ze mloda osoba
    szykuje sie do podjecia jakiejs pracy i bez gadania NIPa dal
    *** blad ***

  • 27. Data: 2007-11-14 08:30:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Wiesz jak się ma fakt bycia podatnikiem (np z okazji darowizny) i z tej
    > okazji obowiązku wyrobienia NIP do doświadczenia zawodowego?

    Zatem - jeśli w ogóle w tych kategoriach o tym mówić - konieczność
    posiadania NIPu jest o wiele mniejszą "dyskryminacją" niż konieczność
    posiadania doświadczenia zawodowego.

  • 28. Data: 2007-11-14 17:23:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Zatem - jeśli w ogóle w tych kategoriach o tym mówić - konieczność
    > posiadania NIPu jest o wiele mniejszą "dyskryminacją" niż konieczność
    > posiadania doświadczenia zawodowego.

    Doświadczenie, powoduje że dana osoba bardziej nadaje się na dane
    stanowisko.

    Teraz udowodnij to samo w stosunku do numeru NIP.
    Jeśli nie potrafisz to jest to dyskryminacja.

    Zajmuję się rekrutacją w pewnej firmie zachodniej i wiesz co ci powiem.
    CV z datą urodzenia, ilością dzieci, zdjęciem z definicji lecą do kosza.
    Dlaczego, bo przyjęcie takiej osoby może spowodować lawinę pozwów o
    dyskryminację, że wygląd lub sytuacja rodzinna miała wpływ na przyjęcie
    kandydata.
    Ma być imię nazwisko, adres do korespondecnji i nic więcej personalnego.
    Po za tym historia zatrudnienia, doświadczenie zawodowe, wykształcenie,
    umiejętnosći i ewentulanie oczekiwane zarobki jeśli takowe było
    wspomniane w ogłoszeniu.

  • 29. Data: 2007-11-14 18:51:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Dlaczego, bo przyjęcie takiej osoby może spowodować lawinę pozwów o
    > dyskryminację, że wygląd lub sytuacja rodzinna miała wpływ na przyjęcie

    W Polsce?

  • 30. Data: 2007-11-14 19:22:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote: