  • 1. Data: 2007-11-09 17:11:59
    Temat: Sklep internetowy a gwarancja
    Od: Danny <d...@g...com>

    Witam,
    sytuacja pokrótce jest taka - kupiłem sprzęt (monitor) Samsung w sklepie
    internetowym (polskim). Dostałem paczkę - w środku jest gwarancja
    międzynarodowa (brak polskiego języka) - oczywiście niepodbita - bo pudełko
    było nierozpakowywane przez sklep. Wg strony internetowej producenta i ich
    infolinii - produkt nie będzie objęty gwarancją. Sklep internetowy twierdzi
    że nie ma żadnego problemu - ale gwarancji po polsku nie mają. Zasłaniają
    się prawem UE - ale wg mnie nie ma żadnego takiego zapisu. Niby mogę zawsze
    skorzystać z rękojmii - ale to tylko 24 miesiące - a gwarancji powinno być
    na ten produkt 36 miesięcy. Kto ma rację i co można zrobić w tej sytuacji?

    Daniel
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 2. Data: 2007-11-09 19:25:17
    Temat: Re: Sklep internetowy a gwarancja
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Kto ma rację i co można zrobić w tej sytuacji?

    Gwarancja nie jest obowiązkowa. Jeżeli nie zostałeś poinformowany przed
    zakupem przez sprzedawcę (np w opisie produktu, mailu) itp o takiej gwarancji
    to może jej nie być.

    > Niby mogę zawsze skorzystać z rękojmii - ale to tylko 24 miesiące

    Rękojmia obowiązuje jeżeli zakupiłes na firmę i trwa 12 miesięcy. Jezeli
    kupiłeś prywatnie to zgodność towaru z umową (2 lata).

    K.

  • 3. Data: 2007-11-10 08:29:24
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia 9 Nov 2007 20:25:17 +0100, K. napisał(a):

    > Gwarancja nie jest obowiązkowa. Jeżeli nie zostałeś poinformowany przed
    > zakupem przez sprzedawcę (np w opisie produktu, mailu) itp o takiej gwarancji
    > to może jej nie być.

    zapis na karcie produktu w sklepie: "Gwarancja 36 miesięcy (Samsung.pl)"
    jak się ma do tego?