  • 11. Data: 2008-07-21 16:01:35
    Temat: Re: pomysł sąsiada na dom pogrzebowy...
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-21 17:47 Piotr [trzykoty] napisał/a:
    > "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote
    >
    > nie, raczej sprzedaż, umowy, trumny etc

    Parę lat temu załatwiałam z rodziną usługi pogrzebowe.
    Firma mieści się w domku czworaku, na dużym osiedlu w Wilanowie.
    Wszystko załatwili, wszystkim się zajęli, łącznie z wieńcami. Odebrali
    ojca z kostnicy przy szpitalu, zawieżli do kościoła ładną limuzyną.
    Elegancko ubrani młodzi, przystojni panowie. Potem zanieśli trumnę z
    kościoła na cmentarz.
    Pogrzeb mojego ojca był ok. i wcale nie kosztował drożej niż w jakimś
    państwowym przedsiebiorstwie.

    --
    animka

  • 12. Data: 2008-07-21 18:33:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Animka wrote:

> [...]
    > młodzi, przystojni panowie. Potem zanieśli trumnę z kościoła na cmentarz.
    > Pogrzeb mojego ojca był ok. i wcale nie kosztował drożej niż w jakimś

    IMVHO trzeba zacząć od pytania "o co chodzi".
    Bo w wątku przewinęły się już trzy RÓZNE przedsiębiorstwa związane
    z pogrzebem:
    - kostnica (jak rozumiem przez przypadek się przewinęła)
    - firma pogrzebowa, załatwiająca formalności, sprzedająca trumny
    itepe
    - firma organizująca *u siebie* stypy i inne uroczystości.

    Jak dla mnie różnica istotna.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-07-21 18:50:59
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Marek K." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam takie pytanko. Sąsiad postanowił wybudować dom pogrzebowy, a mi i
    > wszystkim wokół (bez wyjątków) jakoś tak ciężko psychicznie przechodzi
    > idea budowania czegoś takiego 10 m od mojego domu. Można jakoś prawnie

    IMHO kupiliście za małe działki. A jeśli tak już się stało, że z okna
    widzicie sąsiada a nie las czy fosę to trzeba się pogodzić z tym, że on też
    ma prawo do dysponowania swoją nieruchomoscią.

  • 14. Data: 2008-07-21 21:16:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-21 20:33 Gotfryd Smolik news napisał/a:

> [...]
    > itepe
    > - firma organizująca *u siebie* stypy i inne uroczystości.

    Ktoś napisał, że w budynku obok sąsiad chce mieć/prowadzić Dom
    Pogrzebowy. Moim zdaniem to raczej niemożliwe i myślę, że wlaściwie
    chodzilo o to:

    --
    animka

  • 15. Data: 2008-07-22 00:50:33
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > itepe
    > - firma organizująca *u siebie* stypy i inne uroczystości.

    chodzi o firmę prowadzącą stypy itp.. czyli dom pogrzebowy, stad
    zaczynały by się "pielgrzymki" na cmentarz. Handel trumnami itd. to
    dodatek - to mi nie przeszkadza. Mi chodzi o zmarłych. Całe te masy
    ludzi i ten klimat, i powage sytuacji. W koncu każdy zmarły to jest
    poważna sprawa i wymaga szacunku. Coś takiego za płotem odmieni całe
    moje "sąsiedzkie" życie. Dla mnie osobiście to jednak jest problem.
    Choćby ze względu na radosne dzieciaki biegające po ogrodzie...
    wybrazcie sobie takie zderzenie dwoch rzeczywistosci... bo ja nie potrafie.

    > Jak dla mnie różnica istotna.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    rowniez pozdrawiam
    Marek

  • 16. Data: 2008-07-22 00:56:10
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    smiechu wrote:
> [...]
    > głośna zabawa i co tam jeszcze dasz radę wymyślić (jeśli nie będziecie w
    > stanie bawić się w czasie tego typu uroczystośc - część ludzi jest
    > wzruszająca się- zaproście studentów na darmową wódkę). Rodzaj imprezy -
    > nieistotny, byleby systematycznie.
    > Kilka pierwszych rodzin osób zmarłych będzie oburzonych ale wieść lotem
    > błyskawicy rozejdzie się po miasteczku i facet straci klientów.
    > Wiem, nie chciałbym być na miejscu rodzin osób chowanych w takich warunkach
    > ale mieszkać obok kostnicy... - miejsce do prowadzenia tego typu usług jest
    > w dzielnicach usługowych a nie mieszkalnych.

    kurcze no nie jest to pocieszające - ja bym jednak tak nie potrafił,
    zmarły dla mnie to zmarły - takie deptanie czyjejś tragedii... naprawdę
    nie potrafiłbym.

    > Pozdr
    > smiechu

    pzdr
    Marek

  • 17. Data: 2008-07-22 00:58:27
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    William wrote:

> [...]
    > widzicie sąsiada a nie las czy fosę to trzeba się pogodzić z tym, że on
    > też ma prawo do dysponowania swoją nieruchomoscią.

    wiesz no 17 arow :P nie jest to park ale no... ten pomysł z
    organizowaniem domu pogrzebowego, calych tych wypraw zmarłym naprawdę
    mnie zwalił z nóg - po prostu.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 18. Data: 2008-07-22 01:43:30
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-22 02:50 Marek K. napisał/a:

> [...]
    > Choćby ze względu na radosne dzieciaki biegające po ogrodzie...
    > wybrazcie sobie takie zderzenie dwoch rzeczywistosci... bo ja nie potrafie.

    To ja współczuje. Trzeba zacząć już dzialać, zebrać jak najwięcej
    podpisów sąsiadow.

    --
    animka

  • 19. Data: 2008-07-22 07:32:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przechodzi idea budowania czegoś takiego 10 m od mojego domu. Można
    > jakoś prawnie powiedzieć NIE takiemu pomysłowi za moim płotem?

    Sprawdź w gminie jakie jest przeznaczenie działki sąsiada.

  • 20. Data: 2008-07-22 08:10:41
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > względu na radosne dzieciaki biegające po ogrodzie... wybrazcie sobie
    > takie zderzenie dwoch rzeczywistosci... bo ja nie potrafie.

    No to moze wystarczy uswiadomic sasiadowi, ze nikt nie poleci jego firmy,
    jezeli przeprowadzi uroczystosc gdy jeden sasiad zaprosi znajomych z gitara
    na grilla, albo drugi urzadzi kinderbal?

    I nie bedzie w tym zadnej zlosliwosci. Grile i kinderbale organizuje sie z
    wiekszym wyprzedzeniem niz pogrzeby.

    sz.