  • 121. Data: 2018-03-06 17:04:56
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 01:20, Marcin Debowski pisze:

    > No własnie nie wiem czega by tam mieli szukać. Skoro podali powód: bo
    > kradną rowery, to co takiego zmieści się w etui (i waży tyle co
    > okulary), co z taką kradzieżą moze być związane?

    Rozporządzenie wymaga podania jakiegoś powodu działania, ale nie
    uzależnia jego zakresu od tego powodu.

    > Jak dla mnie facet albo rutynowo przetrzepał i nawet sie nie
    > zastanawiał, albo powód był inny. Zresztą posrednio nawet z tego filmiku
    > wynika, że po prostu postanowili gościa przy okazji przetrzepać na inne
    > okoliczności, bo przeciez pytali też o kamerę.

    Dokładnie.

  • 122. Data: 2018-03-06 17:06:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 07:13, Shrek pisze:

    > O kamerę pytał, bo myślał, że się nie nagrywa i nie zostanie gwiazdą
    > jutuba. A przetrzepać rutynowo go chcieli, bo jak twierdzi Robert
    > przyczyną jest, "bo mogą".
    Robert twierdzi, ze mogą, a powód z zakresem czynności nie musi być
    powiązany. To trochę inaczej, niż piszesz.

  • 123. Data: 2018-03-06 17:11:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 08:39, m pisze:

    > Akurat tutaj Robert pisał coś co ja rozumiem tak, że są sprawcy którzy
    > na rowerach przygotowują grunt, tj. rozbrajają zabezpieczenia
    > przypiętych rowerów i je zostawiają/wystawiają a potem jedzie furgonetka
    > i je hurtem zgarnia.

    Sprawca, który przyjdzie na piechotę, ukradnie rower i na nim odjeżdża,
    to wytrychy zostawia na miejscu?

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem, to w tym etui mogli szukać wszelkiego
    > rodzajów wytrychów/pilników itd...

    Dokładnie.

    > Co nie zmienia faktu że mogli jasno powiedzieć czego szukają. Jakby tam
    > coś było, to i tak by przecież tego etui rowerzysta nie
    > zdematerializował. Jakby tam nie było, nie widziałby powodu żeby nie
    > pokazać.

    Mogli. Byłoby mniej zadymy. Ale obowiązku nie mają. Osobiście preferuję
    wezwanie gościa do wydania interesujących mnie rzeczy i ewentualnie
    zajrzenie, jak tego sam nie zrobi, ale w tym wypadku akurat sensu to nie
    miało.

  • 124. Data: 2018-03-06 17:11:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 08:55, Shrek pisze:

    > Przede wszystkim jakby się grzecznie zachowali i po ludzku podeszli, to
    > uniknęliby 90% problemów. Niestety zachowali się (w zasadzie zachował
    > się), jak rasowy kulson i takie są efekty.

    I z tym się zgodzę.

  • 125. Data: 2018-03-06 17:12:03
    Od: p...@g...com

    --i teraz pytanie - to naprawdę są elity medialne policji?

    Ta dwójka to pechowcy ;-) popatrzcie na kanał tego kolesia to notoryczny nagrywacz

  • 126. Data: 2018-03-06 17:12:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 09:01, Marcin Debowski pisze:

    > No ale to chyba trochę waży, a zerknij co ja wyżej napisałem.

    Co waży? Wytrych, to drucik wygięty.

  • 127. Data: 2018-03-06 17:14:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 12:12, RadoslawF pisze:

    > Pisałeś tez o pilnikach.
    > Też ważą tyle co drucik?
    > A skoro szukali narzędzi do zdejmowania blokad to spore nożyce
    > i /lub piłka do metalu. Może nawet taka na akumulator.

    Nie wszyscy idą aż tak na całość.

  • 128. Data: 2018-03-06 17:16:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robert twierdzi, ze mogą, a powód z zakresem czynności nie musi być
    > powiązany. To trochę inaczej, niż piszesz.

    Robert twierdzi, że powód nie musi być prawdziwy, bo rozporządzeni
    wymaga podania "powodu" a nie "prawdziwego powodu".

    BTW - jak już mam policjanta na linii.

    Jak to jest z postawą policjanta podczas wykonywania hymnu -
    niekoniecznie przez niego. Rozumiem, że jak jest demonstracja i się
    akurat demonstranci napieprzają z policją, to ciężko od nich wymagać
    postawy zasadniczej. Natomiast wielokrotnie widziałem, że demonstranci
    stali na baczności i wykonywali hymn (w sposób zorganizowany, kulturalny
    i często z podkładem muzycznym) a policjanci... w sposób demonstracyjny
    prezentowali postawę spocznij (przynajmniej według standardów wojskiwych
    - ręce z tyłu nogi rozsunięte). Wygląda na to jakby to było wymagane
    jakimś regulaminem, bo wydaje mi się, ze odruchowo przynajmniej częśc
    powinna przyjąć postawę zasadniczą. Jak w Toruniu trzech stanęło na
    baczność i salutowało, to aż ich w gazetach pokazywali (ciekawe czy
    mieli przez to kłopoty).

    Tak off topic -ale po prostu ciekawy jestem, więc jakbyś mógł wyjaśnieć
    to z góry dziękuję.

    Shrek

  • 129. Data: 2018-03-06 17:38:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 17:16, Shrek pisze:

    > Robert twierdzi, że powód nie musi być prawdziwy, bo rozporządzeni
    > wymaga podania "powodu" a nie "prawdziwego powodu".

    Tak. Jak masz kilka powodów, to wystarczy podać jeden. Nie musisz
    wszystkich.

> [...]
    > mieli przez to kłopoty).
    >
    > Tak off topic -ale po prostu ciekawy jestem, więc jakbyś mógł wyjaśnieć

    Zagadnienie normuje Zarządzenie Nr 7 Komendanta Głównego Policji
    z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie regulaminu musztry w Policji. W czasie
    oficjalnego wykonywania lub odtwarzania hymnu RP, hymnów innych państw,
    hasła Wojska Polskiego, sygnału ,,Służba wartownicza", melodii ,,Śpij
    kolego" lub ,,Cisza" - policjanci występujący indywidualnie w
    umundurowaniu przyjmują postawę zasadniczą, a jeśli są w nakryciu
    głowy - salutują.

    Rzeczą do przedyskutowania jest, czy dane odśpiewanie przez
    demonstrantów hymnu jest oficjalne. Normuje to USTAWA z dnia 31 stycznia
    1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o
    pieczęciach państwowych. Hymn państwowy wykonuje się lub odtwarza
    publicznie w układach, o których mowa w art. 12 tej Ustawy. Teraz trzeba
    by było ocenić, na ile czynność demonstrantów odpowiada układom opisanym
    w tym artykule. Co więcej, to może być na tyle ocenne, że nawet zależne
    od miejsca dyslokacji poszczególnego policjanta. Ktoś stojący bliżej
    dobrze śpiewającej grupy może uznać, że to jest zgodne, a dalej uznać,
    że to jakiś bełkot.

  • 130. Data: 2018-03-06 17:40:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-18 o 08:33, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A jeśli rozporządzenie jest skonstruowane, tak, że pozwala policjantowi
    > według jego widzimisię dręczyć obywatela, który nie robi nic niezgodnego
    > z prawem, tzn, że prawo mamy z krajów niecywilizowanych.

    Ale o ile się orientuję wszędzie jest to podobnie unormowane.