  • 241. Data: 2019-06-13 20:00:35
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 10:30, J.F. pisze:

    > Zadzwon do oddzialu i spytak gdzie sie zglosic :-)

    Zapytają o skierowanie;)

    > Bo ja wiem ... SOR to tylko nazwa.

    Nie tylko.

    > Wchodzisz do tego pierwszego - jest "rejestracja" , obok jak pisalem -
    > stanowisko lekarza rodzinnego, ktory moze wypisac skierowanie ... sam
    > juz nie wiem - do szpitala, czy na SOR.

    No więc nie piszesz o SOR.

    > Skoro lekarza na SOR sciagaja z oddzialu w razie potrzeby, to co za
    > roznica czy sciagna go w celu przyjecia pacjenta ?

    To odwrócę pytanie. Skoro na SOR ściągają lekarza, to co za różnica czy
    nie ściągną go na kawę (albo flaszkę)? Skoro katetki i tak jeżdzą po
    mieście, to co za różnica czy nie będą woziły nowobogackich jak u
    ruskich. Różnica jest taka, że SOR to specyficzny twór służący
    specyficznemu celowi. I umieszczono to nawet w nazwie. NIe służy on ani
    planowym przyjęciom ani wystawiania certyfikatów zdrowego aresztanta.

    > No i kolejna sprawa - majac skierowanie do sprawy mniej pilnej, sprobuj
    > sie umowic na przyjecie.
    > Nie da sie telefoniczne - prosze przyjechac, stawic sie w tej
    > rejestracji/SOR, przyjdzie lekarz, oceni, wyznaczy termin przyjecia ...

    Cały czas po prostu nie wierzę, że ze skioerowaniem idze się na SOR.
    Widzę, że używasz SOR i rejestrację zamiennie, a tak nie jest.
    Przynajmniej w normalnych szpitalach. Choć znając naszą służbę zdrowia
    niewykluczone, że oprócz normalnych są i pojebane;)

    > Ale to sa "ich" pieniadze - nie chcesz ryzykowac, wydaj swoje :-)

    Już raz zapłaciłem. Mydło i strajtaśmę też mam swoją przynosić?

    > Jakas tam "ekonomia leczenia" tez moze obowiazywac.
    > Ze np po co robic bakteriogram, skoro na 95% po tygodniu popularny
    > antybiotyk sobie poradzi ... albo nawet organizm sam sobie poradzil.

    W ten sposób to można sobie sporą część diagnostyki darować. I
    profilaktyki. Ogólnie nieekonomicznie jest jak ludzie za długo żyją.
    Najlepiej byłoby jakby przeżyli tylko najsilniejsi...

    > A jeszcze wez pod uwage, ze czesto za te antybiotyki placisz Ty, to co
    > im zalezy :)

    W szpitalu zawsze za leki płaci szpital.

    Shrek

  • 242. Data: 2019-06-13 20:24:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Zapytają o skierowanie;)

    Zacznij od "mam skierowanie" ..

    >Nie tylko.

    >No więc nie piszesz o SOR.

    Szpital nazywa to SOR

    Znajdz izbe przyjec
    http://www.szpital-marciniak.wroclaw.pl/art,49,uwaga
    -lista-numerow-telefonow-przy-ul-gen-a-e-fieldorfa-2

> [...]
    >specyficznemu celowi. I umieszczono to nawet w nazwie. NIe służy on
    >ani planowym przyjęciom ani wystawiania certyfikatów zdrowego

    A efekt taki, ze siedzisz i czekasz, bo masz niski priorytet Triage, a
    karetki dowoza kolejnych pacjentow.
    Choc w w/w nawet karetka nie pomaga - zrzucą do rejestracji i czekasz
    az cie przerzucą do poczekalni :-)

> [...]
    >Przynajmniej w normalnych szpitalach. Choć znając naszą służbę
    >zdrowia niewykluczone, że oprócz normalnych są i pojebane;)

    Czy to takie poj* ...

    >Już raz zapłaciłem. Mydło i strajtaśmę też mam swoją przynosić?

    Do szpitala ?

    łyżke, widelec, termometr :-)

    >W ten sposób to można sobie sporą część diagnostyki darować. I
    >profilaktyki. Ogólnie nieekonomicznie jest jak ludzie za długo żyją.
    >Najlepiej byłoby jakby przeżyli tylko najsilniejsi...

    No ale z drugiej strony - ile chcesz wydac na badania, przy czyms, co
    wyglada jak zwykla grypa ?

    >W szpitalu zawsze za leki płaci szpital.

    Ale cie nie przyjmie, bo to zwykla infekcja jest :-)
    Recepte wypisza, zalecenia dla lekarza i sp* do domu :-)

    I dopiero w bardziej skomplikowanych przypadkach zaczna podawac leki
    na wlasny koszt ...
    tylko ciekawe, czy moga bakterio/antybiogram zrobic, czy w szpitalu
    nie ma odpowiedniego laboratorium.
    Bo dawniej we Wroclawiu to robila tylko jedna pracownia ...

    J.

  • 243. Data: 2019-06-13 21:30:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 20:24, J.F. pisze:

    > Szpital nazywa to SOR
    >
    > Znajdz izbe przyjec
    > http://www.szpital-marciniak.wroclaw.pl/art,49,uwaga
    -lista-numerow-telefonow-przy-ul-gen-a-e-fieldorfa-2

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18676124
    ,jak-dojechac,,1.html

    Obrazek sugeruje, że jednak rozróżniają SOR od izby przyjęć.

    > A efekt taki, ze siedzisz i czekasz, bo masz niski priorytet Triage, a
    > karetki dowoza kolejnych pacjentow.

    Sądzisz, że policjanci z aresztantatmi siedzą na sorze po 16 godzin? nie
    sądzę. Ten z artykułu tez nie czekał. Więc wynika z tego, że się
    ordynarnie wpierdalają na krzywy ryj. Mam nadzieję, że się Robertowi po
    prostu powaliło i na żaden sor nie jadą, a po prostu "do szpitala".

    > Do szpitala ?
    >
    > łyżke, widelec, termometr :-)

    Trochę się zmieniło ostatnio i na ogół mydło jest w kiblu. Kiedyś nie
    było...

    > No ale z drugiej strony - ile chcesz wydac na badania, przy czyms, co
    > wyglada jak zwykla grypa ?

    Grypy się nie leczy anrybiotykami. No dobra - mówiłeś, że to tani ten
    bakteriogram - ile?

    > tylko ciekawe, czy moga  bakterio/antybiogram zrobic, czy w szpitalu nie
    > ma odpowiedniego laboratorium.
    > Bo dawniej we Wroclawiu to robila tylko jedna pracownia ...

    Weż mnie nie załamuj. Nawet jak nie mają to po prostu do alabu wożą.

    Shrek

  • 244. Data: 2019-06-13 21:32:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 21:30, Shrek pisze:

    -lista-numerow-telefonow-przy-ul-gen-a-e-fieldorfa-2

    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,18676124
    ,jak-dojechac,,1.html

    > Obrazek sugeruje, że jednak rozróżniają SOR od izby przyjęć.

    https://www.google.com/maps/place/Dolno%C5%9Bl%C4%85
    ski+Szpital+Specjalistyczny+im.+T.+Marciniaka+Centru
    m+Medycyny+Ratunkowej/@51.1424425,16.9059261,3a,67.3
    y,33.67h,102.41t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNRaHHCMyT
    8W1IXZE4aXwCww623zjwSRVHGncpH!2e10!3e11!6shttps:%2F%
    2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNRaHHCMyT8W1
    IXZE4aXwCww623zjwSRVHGncpH%3Dw211-h120-k-no-pi-20-ya
    352.00003-ro-0-fo100!7i8192!8i4096!4m5!3m4!1s0x0:0xf
    77b3c52f9cc2db0!8m2!3d51.1443474!4d16.9081846

    Masz izbę przyjęć - a teraz przybliż sobie na słupek z drogowskazami -
    SOR jest gdzie indziej.

    Shrek

  • 245. Data: 2019-06-14 14:08:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    -lista-numerow-telefonow-przy-ul-gen-a-e-fieldorfa-2
    ,jak-dojechac,,1.html

    Wiem, widzialem - ale strzalka na razie jedna.

> [...]
    :0xf77b3c52f9cc2db0!8m2!3d51.1443474!4d16.9081846

    >Masz izbę przyjęć - a teraz przybliż sobie na słupek z

    Zadzwon na oddzial, zapytaj sie :-)
    Albo zadzwon na SOR, powiedz ze masz skierowanie - zobaczysz czy Cie
    objada :-)

    Wejcie glowne masz tu
    https://goo.gl/maps/S9cyWwmEtnumYqa17

    Za tym wejsciem jest duzy hall i z jego boku rejestracje ... do
    poradni specjalistycznych.
    Do przyjecia trzeba sie przespacerowac na druga strone
    budynku/kompleksu.
    Albo od razu pojechac na druga strone samochodem, a tam jest SOR

    Powyzsza fotka pochodzi z
    https://goo.gl/maps/KnWHZqYDJ3joSALA6

    rozejrzyj sie dokola - to jakies wewnetrzne patio.

    Jest i oficjalny plan
    http://www.szpital-marciniak.wroclaw.pl/container/pd
    f/SchematSzpitala.pdf

    niby jest Izba przyjec, ale zauwaz, ze sasiaduje z SOR.
    W srodku to jeszcze inaczej wyglada - tzn nie widac roznicy :-)

    Zobacz jeszcze, ze jak na to patio wejdziesz od strony "Wejscie", to
    IP jest przy dlugiej scianie po lewej.
    A z planu wynika, jakby byla na wprost i oraz po prawej.

    Byc moze w planach byla IP, a potem sie rozmyla ...

    A nie, moment - chyba pomylilem patia.
    Na planie to bedzie to zewnetrzne, miedzy osobnym budynkiem.
    A na googlu widac, ze te budynki wcale nie sa osobne.

    przyjedziesz kiedys, zwiedzisz, zobaczysz. 15 minut parkingu darmo :-)

    No i mozesz jeszcze odszukac nr telefonu do izby przyjec :-)

    J.

  • 246. Data: 2019-06-14 18:00:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2019 o 14:08, J.F. pisze:

    > Jest i oficjalny plan
    > http://www.szpital-marciniak.wroclaw.pl/container/pd
    f/SchematSzpitala.pdf

    > niby jest Izba przyjec, ale zauwaz, ze sasiaduje z SOR.

    No i co z tego. Kibel damski i męski też są zapewne koło siebie. Całkiem
    logiczne, że znadują się oba obok koło diagnostyki obrazowej.

    Myślisz, że dla zmyłki tak podpisali?

    Shrek

  • 247. Data: 2019-06-15 02:42:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > odlamanie glowki kosci ramieniowej - czyli tego, co sie tam w barku
    > obraca.

    To się chyba daje jakoś rozsądnie unieruchomić?

    > Ogolnie jakos tak, ale postaw sie w sytuacji pacjenta, co slyszy "ma
    > pan zlamana reke, prosze przyjsc za tydzien do gipsowania, a do tego
    > czasu oszczedzac sie".

    Ja tu sie stawiam bez przerwy po stronie pacjenta, to Ty sugerujesz, że
    trzeba czekać aż się światło zmieni na zielone aby pomóc poszkodowanym w
    wypadku :)

    --
    Marcin

  • 248. Data: 2019-06-15 02:46:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W sumie ... zawsze mozna uzasadnic, ze skoro tak nagle skoczyla, to
    > nie wiadomo na ilu sie zatrzyma,
    > wiec szpital/SOR/pogotowie sa uzasadnione :-)

    Chyba nie, skoro to z grubsza norma i wiadomo, że tragedią się to zwykle
    nie kończy.

    > rano 38, a potem znowu roznie i po poludniu jest 39.5 i nie wiadomo co
    > dalej :-)
    > A cyklu nie znasz, bo na razie jedna noc byla, chyba, ze jestes
    > doswiadczonym rodzicem i wiesz, ze nie warto sie przejmowac :-P

    Cykl z grubsza znasz po 1.5 doby.

    > A potem prokurator zarzuci ci brak opieki, bo przeciez rozsadny rodzic
    > juz przy 39 wzywa pogotowie :-P

    Rozsądny rodzić ewentualnie zzwoni aby zapytać. Jest w sumie gdzie
    dzwonić nie blokując 112 i pochodnych?

    --
    Marcin

  • 249. Data: 2019-06-17 23:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To się chyba daje jakoś rozsądnie unieruchomić?

    Nawet nie probowali - ani przed "operacją" ani po.
    Zwykly temblak, zero gipsu.
    Ponoc "tak sie robi". W takim przypadku.

    A to sie nie zrozumielismy.
    Tak czy inaczej - nie spieszyli sie ...

    J.

  • 250. Data: 2019-06-17 23:30:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    f/SchematSzpitala.pdf

    >No i co z tego. Kibel damski i męski też są zapewne koło siebie.
    >Całkiem logiczne, że znadują się oba obok koło diagnostyki obrazowej.

    Zadzwon, zapytaj sie :-)

    >Myślisz, że dla zmyłki tak podpisali?

    Ja tam bylem.
    Moze w projekcie tak bylo, to napis wykonano.

    J.