  • 1. Data: 2005-12-26 21:51:03
    Temat: podział majątku po rozwodzie
    Od: JK <j...@v...pl>

    Witam.
    Proszę znawców tematu o odpowiedź:
    6 lat temu żona wystąpiła o rozwód i po dwóch rozprawach został on
    orzeczony z jej winy.
    Wyprowadziła się zabierając samochód który spłacała i wyszła ponownie
    za mąż. Reszta dobytku została mnie i synowi który ze mną mieszka.
    Czy teraz "była" może domagać się części majątku czy sprawa jest juz
    przedawniona?
    JK

  • 2. Data: 2005-12-26 22:31:37
    Temat: Re: podział majątku po rozwodzie
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "JK" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za mąż. Reszta dobytku została mnie i synowi który ze mną mieszka.
    > Czy teraz "była" może domagać się części majątku czy sprawa jest juz

    moze. zwlaszcza jesli macie nieletnie dzieci. wtedy niekoniecznie musisz
    dostac jakakolwiek czesc uciulanego wspolnie majatku.
    i tym razem jest to prawe i sprawiedliwe, a nie byle widzimisie polskich
    sedzin rodzinnych!
    przede wszystkim dobro dzieci, a nie majatek ich poje***** rodzicow !

    --
    pozdro
    ape

  • 3. Data: 2005-12-26 23:02:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ape napisał(a):
    > i tym razem jest to prawe i sprawiedliwe, a nie byle widzimisie polskich
    > sedzin rodzinnych!

    majątku nie dzieli sąd rodzinny...

    KG

  • 4. Data: 2005-12-26 23:56:51
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > majątku nie dzieli sąd rodzinny...

    faktyczne,uffffffffffffff
    ... a juz bym sie zapetlil w pseudoprawosci polskich sedzin rodzinnych
    przeciez majatek dzieli polska niezawisla jurysdykcja wlasciwa dla spraw
    cywilnych
    bardzo ci dziekuje za zwrocenie mi rzetelnej uwagi. przeciez nikt nie
    jest rodzinnym (i owariofaszyzujacym) zawistnym alfonsem ani omega :-D

    --
    pozdro
    ape

  • 5. Data: 2005-12-27 05:00:10
    Od: JK <j...@v...pl>

    >moze. zwlaszcza jesli macie nieletnie dzieci.
    Przecież napisałem, ze syn został ze mną - zreszta jest juz
    pełnoletni.
    sedno pytania dotyczy okresu do jakiego po rozwodzie strona może
    domagac sie podziału majątku - do nieskończonosci?

  • 6. Data: 2005-12-28 09:08:38
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Przecież napisałem, ze syn został ze mną - zreszta jest juz
    > pełnoletni.
    > sedno pytania dotyczy okresu do jakiego po rozwodzie strona może
    > domagac sie podziału majątku - do nieskończonosci?

    Wszelkie roszczenia niepieniezne przedawniaja sie po 5 latach. Tak stanowi
    k.c.
    W tym przypadku od momentu uprawomocnienia sie wyroku.
    A o ile sie ex sie stawia to zaloz jej sprawe o alimenty na siebie - jezeli
    zostala uzanana za wylacznie winna to ci sie naleza nawet gdy masz kasy jak
    lodu.
    Maver

  • 7. Data: 2005-12-28 14:29:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maverick31 napisał(a):
    > Wszelkie roszczenia niepieniezne przedawniaja sie po 5 latach. Tak stanowi
    > k.c.

    to ciekawe, a możesz coś bliżej?

> [...]
    > zostala uzanana za wylacznie winna to ci sie naleza nawet gdy masz kasy jak

    art.60§2 kro zmienili?

    KG

  • 8. Data: 2005-12-28 22:46:42
    Temat: Re: podział maj?tku po rozwodzie
    Od: JK <j...@v...pl>

    On Wed, 28 Dec 2005 10:08:38 +0100, "Maverick31" <m...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >zostala uzanana za wylacznie winna to ci sie naleza nawet gdy masz kasy jak

    Witam
    Dzięki za odpowiedź-możesz podeprzeć ją odpowiednim paragrafem?
    Janusz

  • 9. Data: 2005-12-29 08:21:54
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    Sorki... pomylka !!! Mea culpa. Podzial majatku nie ulega przedawnieniu (
    art 220 K.C.)

    > art.60§2 kro zmienili?

    Nie zmienili. Za prof Smyczynskim w komentarzu do art 60 par 2 krio czytamy,
    ze tzw. szerszy obowiazek alimentacyjny obciaza malzonka uznanego za
    wylacznie winnego i w tym przypadku nie jest konieczne popadniecie malzonka
    niewinnego w niedostatek. Wystarczy ustalenie, ze rozwod pociaga pogorszenie
    sytuacji materialnej malzonka niewinnego. SN wyjasnil, ze ocene pogorszenia
    sytuacji materialnej malzonka niewinnego nalezy oprzec na porownaniu
    warunkow materialnych tego malzonka jakie mialby w czasie nalezytego
    spelnienia przez drugiego obowiazkow przy kontynuacji wspolnego pozycia a
    obecna sytuacja materialna ( wytyczne z 1987r, teza XIII). Przyklad: oboje
    zarabiaja 20000 zl wspolnie po rozwodzie jeden, ten niewinny otrzymuje 7500
    zl. Trudno mowic o popadaniu w niedostatek przy takiej kasie, ale
    konskwencja swoistej sankcji jaka sa alimenty na rzecz malzonka uznanego za
    niewinnego jest dazenie do wyrownania poziomu zycia podczas trwania
    malzenstwa.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-12-29 08:25:39
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Ale jestem zakrecony od paru dni :) Jak sloik ogorkow na zime.

    Ostatnie zdanie mialo brzmiec :

    Trudno mowic o popadaniu w niedostatek przy takiej kasie, ale
    konskwencja swoistej sankcji jaka sa alimenty na rzecz malzonka uznanego za
    niewinnego jest dazenie do wyrownania poziomu zycia jak podczas trwania
    malzenstwa.