  • 1. Data: 2005-12-26 16:28:10
    Temat: Prawo konsumenta - zwrot
    Od: "bocio" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam mam małe pytanie, przepisy się tak szybko zmieniają i nie wiem jak jest
    teraz.

    Jakie prawo ma konsument gdy kupi towar i chce go wymienić na drugi dzień?
    bo np nie działa prawidłowo. Czy w takim przypadku sklep wysyła do naprawy
    serwisowej urządzenie czy ma obowiązek wymienić na inny?

    A co w przypadku gdy urzadzenie działało i zepsuło się na drugi dzień?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-26 16:39:56
    Temat: Re: Prawo konsumenta - zwrot
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    bocio napisał(a):
    > Jakie prawo ma konsument gdy kupi towar i chce go wymienić na drugi dzień?
    > bo np nie działa prawidłowo. Czy w takim przypadku sklep wysyła do naprawy
    > serwisowej urządzenie czy ma obowiązek wymienić na inny?

    Powinien wymienić, bo wybór sposobu załatwienia (naprawa albo wymiana)
    reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową - czyli tego za co
    odpowiada sprzedawca - należy do konsumenta. Tyle że konsument nie
    będzie mógł żądać wymiany jeśli jest ona niemożliwa albo związana z
    nadmiernymi kosztami - art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. Jak określać nadmierne koszty przepisy dokładnie nie
    mówią, nakazując jedynie uwzględniać wartość towaru oraz rodzaj i
    stopień stwierdzonej niezgodności, więc może być konflikt... W praktyce
    zresztą sprzedawca pewnie będzie chciał naprawiać.
    Natomiast jeśli reklamacja będzie na podstawie gwarancji, to decydują
    jej postanowienia.

    > A co w przypadku gdy urzadzenie działało i zepsuło się na drugi dzień?

    Zależy dlaczego się zepsuło... Jeśli dlatego, że towar był niezgodny z
    umową - jak wyżej. A jeśli sam uszkodził, to chyba jasne, że nie ma
    podstaw do reklamacji.
    Więcej na www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2005-12-26 20:15:46
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Dodaj do tego ze sklep ma 14 dni na usosunkowanie sie do reklamacji z tytulu
    zniezgodnosci (chodz najczesciej jesli to sie dzieje na drugi dzien to
    czesto wymieniaja od reki)