  • 1. Data: 2005-03-21 07:53:05
    Temat: podejmowanie uchwał-zebranie wspólnoty mieszkaniowej
    Od: "asia.kopiczynska" <a...@N...pl>

    Witam,

    Mam dzis zebranie mojej wspólnoty mieszkaniowej.
    Ponieważ na dwóch poprzednich zebraniach wolne głosy mojej wspólnoty
    były przedyskutowane, ale zarzadca nie wykonał żadnego z tych
    postulatów, chciałabym, aby tym przedstawić je w postaci uchwał i
    przegłosować. Jaką formę powinna mieć taka uchwała?
    Czy mozna w uchwale wyznaczyc termin, do ktorego (jesli zostana prace
    przegłosowane) będą wykonane.

    Dziekuję za pomoc
    Aśka

  • 2. Data: 2005-03-21 08:29:18
    Od: e...@g...pl (eusso)

    "asia.kopiczynska" napisał(a):

> [...]
    > przegłosować. Jaką formę powinna mieć taka uchwała?
    > Czy mozna w uchwale wyznaczyc termin, do ktorego (jesli zostana prace

    Obowiązuje oczywiście forma pisemna. Skoro jednak masz dzisiaj zebranie,
    a domniemywam, że treść uchwały nie została sformułowana, a nastepnie
    dostarczona wszystkim właścicielom na pismie co najmniej 7 dni temu - to
    podejmowanie tej uchwały bedzie nieprawne (niezgodne z ustawą) z uwagi na
    nie powiadomienie włascicieli o tresci uchwały. Nie wiem też, czy temat
    tej uchwały został wprowadzony w ogóle do porządku obrad dzisiejszego
    zebrania- ale to osobna kwestia. Jesli będą dalsze pytania- zapraszam.
    Eusso

  • 3. Data: 2005-03-21 13:57:57
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > tej uchwały został wprowadzony w ogóle do porządku obrad dzisiejszego
    > zebrania- ale to osobna kwestia. Jesli będą dalsze pytania- zapraszam.

    Pisemnie na tydzień przed zebraniem zawiadomia się o nim właścicieli lokali.
    Uchwałę trzęba wprowadzić do porządku obrad zebrania.
    Trzeba zatem zawiadomić każdego właściciela
    na piśmie o treści podjętej uchwały (art.23 ust.3 UWL) - jak nie było jej we
    wcześniejszych zawiadomieniach. Czy ustawa jest zgodna z prawem decyduje
    tylko sąd (art. 25.ust 1 UWL)

    http://info.cyf-kr.edu.pl/WK/PL/samorzad/wspolnoty/w
    spolnoty.htm

  • 4. Data: 2005-03-21 14:21:37
    Od: "asia.kopiczynska" <a...@N...pl>

    cosmo napisał(a):

> [...]
    > na piśmie o treści podjętej uchwały (art.23 ust.3 UWL) - jak nie było
    > jej we wcześniejszych zawiadomieniach. Czy ustawa jest zgodna z prawem

    A jeśli zgloszę moje propozycje jako wolny wniosek?

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 5. Data: 2005-03-22 09:17:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d1ml6r$bum$1@shodan.interia.pl>, asia.kopiczynska wrote:

    > A jeśli zgloszę moje propozycje jako wolny wniosek?

    To możecie sobie o tym pogadać i ewentualnie zacząć zbierać 10%
    potrzebnych do zwołania szybko kolejnego zebrania.

    Renata

  • 6. Data: 2005-03-22 10:20:27
    Od: "asia.kopiczynska" <a...@N...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > To możecie sobie o tym pogadać i ewentualnie zacząć zbierać 10%
    > potrzebnych do zwołania szybko kolejnego zebrania.
    Jestem juz po zebraniu i rzeczywiście umówilismy sie na kolejne zebranie.
    Tym razem jednak bez naszego zarządcy.
    Czy wtedy mozemy przegłosować pewne uchwały i przedstawić je zarządcy?
    Jak to zrobic, aby było zogdnie z prawem?
    Tym bardziej, ze chcemy zmienic zarządcę.

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 7. Data: 2005-03-22 10:36:24
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d1oreh$tsr$1@shodan.interia.pl>, asia.kopiczynska wrote:

> [...]
    > Czy wtedy mozemy przegłosować pewne uchwały i przedstawić je zarządcy?
    > Jak to zrobic, aby było zogdnie z prawem?

    http://www.hetman.com.pl/wiedza/dok22.htm

    Były chyba później jakieś zmiany, ale raczej nieistotne w twoim
    przypadku.

    Renata