  • 1. Data: 2005-03-20 22:29:27
    Temat: dodatkowe drzwi + podział na dwa mieszkania, czy zgoda potrzebna?
    Od: "fabiean" <p...@o...pl>

    Na początku przepraszam po powtórzenie wątku, ale widocznie serwery nie
    synchronizują wszystkich wiadomości wysłanych przez groups-beta.google.com.

    Witam,

    Mam spółdzielcze własnościowe mieszkanie na parterze (wielka
    płyta, wieżowiec), które ma jedyne wejście od strony tarasu.
    I.Chcialbym wstawić dodatkowo dwoje drzwi od strony klatki schodowej.
    W ścianach widać popękania od zamurowanych otworów drzwiowych,
    więc nie jest to zmiana w konstrukcyjnej ścianie budynku.

    II. Dodatkowo chcę podzielić na 2 mieszkania (tu z kolei zamurowując
    jedne drzwi w ścianie nośnej).W jednym (mniejszym -chcę mieszkać),
    drugie wynajmować (stąd drugie wejście z klatki)

    III. Zmiany w układzie ścian działowych. Obecnie z pro-monta na
    ytong/siporex/GK.

    ---
    1.Czy muszę mieć prawną zgodę/pozwolenie spółdzielni na każdy
    punkt(Nie są to zmiany w konstrukcji budynku, prawo budowlane mówi,
    że trzeba zezwolenie i projekt na zmianę np. w konstrukcji).
    W regulaminie SM jest napisane, że "wszelkie przebudowy, zmiany
    funkcjonalne(...) wstawianie/rozbieranie ścianek działowych,
    instalacji mogą być wykonane jedynie za pisemną zgodą
    Administracji."
    Głównie chodzi mi o punkt II i III. na I zakładam przyzwolenie.

    2.W przypadku podziału mieszkania.(wstawiony drugi licznik wody, itp)
    - co z numeracją mieszkania, czy koniecznie musi być przydzielony
    (kto przydziela?), czy po prostu wynajmuję komuś 'część'
    mieszkania.

    2.Czy SM może się nie zgodzić lub zacznie wymagać jakichś opłat
    dodatkowych, co wtedy? Czy w takiej sytuacji wystarczy wyodrębnić
    lokal na własność, wypisać ze spółdzielni. Czy wtedy nie muszę o
    takie zmiany łaskawie pytać. (wstawienie drzwi z klatki i podział)

    Idę w tygodniu do spółdzielni, więc chciałbym wiedzieć jak
    rozmawiać.
    Oczywiście głównie chodzi o czas (jestem w trakcie odnawiania
    mieszkania) i zerowe koszty.

    pozdr.
    fabiean

  • 2. Data: 2005-03-21 07:54:35
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Niejasno piszesz, ale nie dzieliłbym formalnie na dwa mieszkania z bardzo wielu
    przyczyn, możesz przecież pomiędzy nimi
    pozostawić przejście (zamknięte), i wynajmować część lokalu, a podliczniki sam sobie
    założysz do rozliczeń z najemcą.
    JaC

    > Dodatkowo chcę podzielić na 2 mieszkania (tu z kolei zamurowując jedne drzwi w
    ścianie nośnej).
    > W jednym (mniejszym -chcę mieszkać), w drugie wynajmować (stąd drugie wejście z
    klatki)