  • 21. Data: 2016-02-19 16:45:00
    Temat: Re: podawanie fikcyjnych danych do kont
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-02-16 o 08:53, szerszen pisze:

    > Aby na pewno? ;) Imienny bilet jest dla osoby jak sama nazwa wskazuje
    > o podanym imieniu i nazwisku. Ewentualne straty z powodu używania
    > jednego biletu przez osoby o identycznych personaliach są praktycznie
    > zerowe dla przewoźnika, także podawanie peselu przy tej okazji jest
    > całkowicie nieuzasadnione.

    Możesz go nie podać wcale. Wówczas przewoźnik może wydać Ci bilet, albo
    nie. Jeśli jednak podasz, to określisz PESEL osoby, dla której jest
    wydany bilet.

    > Zresztą to nie tylko moja opinia, ale również GIODO i sądu
    > http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sad-karta-miejska
    -bez-numeru-pesel

    I ja się z nią zgadzam. Ale jeśli PESEL podasz, to okresli on pasażera.

    > Ale nikt nie zapomina, Jan Kowalski na którego będzie bilet, będzie
    > musiał okazać dowód torzsamości, tak jak zresztą czyni to teraz.

    I jeśli ktoś zauważy różnicę w pozostałych danych. to pasażer w
    najlepszym razie zapłaci podwyższoną opłatę, a zastanawiał bym się nad
    zarzutem usiłowania oszustwa.

  • 22. Data: 2016-02-19 21:47:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 23:19, raczek pisze:

    > Podałem mail jako przykład różnych serwisów, ale sprawdźmy:
    > poczta.wp.pl
    > Imię, nazwisko i data urodzenia potrzebne do założenia konta
    > poczta.o2.pl
    > to samo, jeszcze zawód, wykształcenie
    > poczta.onet.pl imię nazwisko, data urodzenia, miasto
    > za to poczta.interia.pl życzy sobie numeru telefonu, podobnie jak Facebook
    >
    > Gmail: imię, nazwisko, data urodzenia, telefon

    Może się coś pozmieniało,
    ale to i tak bez sensu.
    Ostatnio potrzebowałem maila do rejestracji w jakimś
    serwisie, to założyłem podając cokolwiek - artykuł przeczytałem -
    adresu nawet nie pamiętam. A oni pewnie przetwarzają te dane.
    Chyba doskonale wiedzą jaką wartość mają te dane.

  • 23. Data: 2016-02-20 00:53:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 21:47, cef pisze:

> [...]
    > adresu nawet nie pamiętam. A oni pewnie przetwarzają te dane.
    > Chyba doskonale wiedzą jaką wartość mają te dane.

    Do takich spraw używa się maili w domenie niepodam.pl

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-02-20 10:18:56
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.02.2016 o 18:22, Zbynek Ltd. pisze:

    > Kolejna modyfikacja identyfikacji osoby to będzie wytatuowany na
    > przedramieniu PESEL i wszczepiony chip. Dodatkowo kod kreskowy na karku.

    ściema. nie będzie to kod kreskowy tylko QR.

    Łukasz

  • 25. Data: 2016-02-20 16:05:35
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Thu, 18 Feb 2016 13:33:32 +0100, raczek napisał(a):

    > Mam takie pytanie, może nietypowe: bardzo nie lubię sprzedawać nikomu
    > swoich danych osobowych, więc przy wszelkich kontach do gier, e-mail,
    > karty zniżkowe w sklepach itp

    jeśli chodzi o takie serwisy, to warto mieć dodatkowy adres email, podawany
    przy rejestracji;
    prawda, masa spamu przychodzi i reklam, jeśli chodzi o nr telefonu, to
    można znaleźć prepaid, roczny koszt utrzymania prepaida z którego sie
    wogóle nie korzysta to coś ok. 5zł... jak ktoś dzowni na nieużywany numer,
    przecież nie reagujesz...

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://foto.3mam.net/

  • 26. Data: 2016-02-20 17:21:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 15:45, szerszen pisze:

    > Brniesz i się tylko ośmieszasz, a ironii jak widać nie poznasz nawet jak wyjdzie z
    czytnika i kopnie Cię w zad i to mimo dodanego emotikona.

    > Zlituj się sam nad sobą i nie kontynuuj tego wątku.

    Ironię wychodzącą zza krzaka zostawiam takim specom jak ty
    co to nawet wiersza nie potrafią poprawnie złamać.
    Ale litować się nad sobą nie musisz, zapraszam do kontynuacji.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2016-02-22 08:20:57
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 19 Feb 2016 16:45:00 +0100
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I ja się z nią zgadzam. Ale jeśli PESEL podasz, to okresli on pasażera.

    Imię i nazwisko też określi pasażera. I jak widać obaj się zgadzamy co do tego, że
    wymóg podawania peselu przy tej okazji jest nieuzasadniony w stosunku do potrzeb
    określenia przynależności biletu do danego pasażera ;)

    > I jeśli ktoś zauważy różnicę w pozostałych danych. to pasażer w
    > najlepszym razie zapłaci podwyższoną opłatę, a zastanawiał bym się nad
    > zarzutem usiłowania oszustwa.

    Jeśli - to słowo klucz, czas weryfikacji, przynajmniej z mojego doświadczenia
    sugeruje, że pesel jest ostatnią rzeczą jaka jest sprawdzana przy kontroli ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 28. Data: 2016-02-22 23:27:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-02-16 o 08:20, szerszen pisze:

> [...]
    > co do tego, że wymóg podawania peselu przy tej okazji jest
    > nieuzasadniony w stosunku do potrzeb określenia przynależności biletu

    Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL jest
    jeden.

    > Jeśli - to słowo klucz, czas weryfikacji, przynajmniej z mojego
    > doświadczenia sugeruje, że pesel jest ostatnią rzeczą jaka jest
    > sprawdzana przy kontroli ;)

    Jeśli porównają dane z legitymacją szkolną czy dowodem?

  • 29. Data: 2016-02-23 08:41:22
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 23:27:16 +0100
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL jest
    > jeden.

    No i?
    Bierzesz kredyt, czy używasz biletu?
    Jakie jest prawdopodobieństwo, że dwóch Robertów Tomasików się zna i będzie korzystać
    z tego samego biletu?

    Jakie są ewentualne potencjalne straty przewoźnika z powodu takiego zdarzenia?
    Jakie są potencjalne konsekwencje w przypadku wypływu zebranych danych?

    Konsekwencje są niewspółmierne do korzyści.

    > Jeśli porównają dane z legitymacją szkolną czy dowodem?

    Dowodem, rzut oka i tyle nawet nie wiem czy zdążą przeczytać imię i nazwisko.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 30. Data: 2016-02-23 11:03:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-19 16:45, Robert Tomasik pisze:

    > Możesz go nie podać wcale. Wówczas przewoźnik może wydać Ci bilet, albo
    > nie. Jeśli jednak podasz, to określisz PESEL osoby, dla której jest
    > wydany bilet.

    A później ten pesel pracownicy wykorzystują np w głosowaniu na Budżet
    obywatelski (afera z Łodzi)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje