  • 11. Data: 2016-02-18 21:36:36
    Temat: Re: podawanie fikcyjnych danych do kont
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 16:34, raczek pisze:

    > do założenia jakiegokolwiek konta np @ już chcą dość sporo
    > informacji o Tobie.

    Mam kilka adresów mailowych - nigdzie nie podawałem
    nic istotniejszego niż imię - czasem nawet podawałem swoje.
    Naprawdę żadają od Ciebie jakichś peseli?

  • 12. Data: 2016-02-18 21:59:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 15:10:37 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > A od kiedy jest taki obowiązek i dlaczego ty się do niego nie stosujesz ?

    Aleś Ty głupi.

  • 13. Data: 2016-02-18 23:19:03
    Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl>

    > Mam kilka adresów mailowych - nigdzie nie podawałem
    > nic istotniejszego niż imię - czasem nawet podawałem swoje.
    > Naprawdę żadają od Ciebie jakichś peseli?

    Podałem mail jako przykład różnych serwisów, ale sprawdźmy:
    poczta.wp.pl
    Imię, nazwisko i data urodzenia potrzebne do założenia konta
    poczta.o2.pl
    to samo, jeszcze zawód, wykształcenie
    poczta.onet.pl imię nazwisko, data urodzenia, miasto
    za to poczta.interia.pl życzy sobie numeru telefonu, podobnie jak Facebook

    Gmail: imię, nazwisko, data urodzenia, telefon

    No i moje pytanie: do wyrobienia imiennej sieciówki trzeba podać wszystkie
    dane, imię nazwisko i fotografę zdzierżę, ale adres lewy i pesel zmyślony,
    czy popełniam jakieś wykroczenie oszustwa lub coś w stym stylu?

  • 14. Data: 2016-02-18 23:45:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-02-16 o 23:19, raczek pisze:

> [...]
    > wszystkie dane, imię nazwisko i fotografę zdzierżę, ale adres lewy i
    > pesel zmyślony, czy popełniam jakieś wykroczenie oszustwa lub coś w stym

    Żadnego. Kupujesz bilet dla innej osoby po prostu.

  • 15. Data: 2016-02-19 08:45:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-18 o 21:59, Kris pisze:

    > Aleś Ty głupi.

    Dlatego że publicznie wytknąłem twoją głupotę ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-02-19 08:53:38
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Feb 2016 18:46:16 +0100
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tyle, że imienny bilet - jeśli to o taki chodzi - jest dla osoby o
    > podanym w nim PESEL.

    Aby na pewno? ;)
    Imienny bilet jest dla osoby jak sama nazwa wskazuje o podanym imieniu i nazwisku.
    Ewentualne straty z powodu używania jednego biletu przez osoby o identycznych
    personaliach są praktycznie zerowe dla przewoźnika, także podawanie peselu przy tej
    okazji jest całkowicie nieuzasadnione.

    Zresztą to nie tylko moja opinia, ale również GIODO i sądu
    http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sad-karta-miejska
    -bez-numeru-pesel

    > Możemy podać dowolny, ale nie zapomnijmy, że ten
    > bilet jest dla tamtej osoby.

    Ale nikt nie zapomina, Jan Kowalski na którego będzie bilet, będzie musiał okazać
    dowód torzsamości, tak jak zresztą czyni to teraz.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 17. Data: 2016-02-19 08:54:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Feb 2016 18:00:24 +0100
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Ależ PESEL jest obecnie ważniejszy od nazwiska i imienia.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że nieuzasadniony w przypadku karty miejskiej, czy
    innego imiennego biletu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 18. Data: 2016-02-19 09:31:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 08:45:24 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
    > Dlatego że publicznie wytknąłem twoją głupotę ?
    Podtrzymuję swoje zdanie

  • 19. Data: 2016-02-19 14:36:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 09:31, Kris pisze:

    > Podtrzymuję swoje zdanie

    A ja swoje, publicznie wytknąłem twoją głupotę.
    Daj mi okazję abym zrobił to jeszcze ileś razy. :-)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-02-19 15:45:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 19 Feb 2016 14:36:22 +0100
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > A ja swoje, publicznie wytknąłem twoją głupotę.

    Brniesz i się tylko ośmieszasz, a ironii jak widać nie poznasz nawet jak wyjdzie z
    czytnika i kopnie Cię w zad i to mimo dodanego emotikona.

    Zlituj się sam nad sobą i nie kontynuuj tego wątku.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń