  • 1. Data: 2012-08-18 00:46:02
    Temat: po co zmiana S.A. na Sp. z o.o. ?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    "Zmiana formy prawnej
    Polkomtel Spółka z o.o. (dawniej Polkomtel S.A.) oświadcza, że w dniu 7 maja
    2012 r. Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy wpisał do
    rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000419430.
    przekształcenie Polkomtel Spółki Akcyjnej w Spółkę z ograniczoną
    odpowiedzialnością. Stroną umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
    począwszy od dnia 7 maja 2012 r., jest Polkomtel Spółka z o.o."

    Jaki może być sens takiej zmiany formy prawnej?

    a.

  • 2. Data: 2012-08-18 09:10:02
    Temat: Re: po co zmiana S.A. na Sp. z o.o. ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Aug 2012, Wemif wrote:

    > "Zmiana formy prawnej
    > Polkomtel Spółka z o.o. (dawniej Polkomtel S.A.)
    [...]
    > Jaki może być sens takiej zmiany formy prawnej?

    Przejrzyj archiwa. Tej grupy :)
    S.A. może być w większym stopniu anonimowa, znaczy akcje mogą
    być "u ludzi" bez rozpiski kto ma ile.
    Udziały spzoo są 'notowane'.
    Jednocześnie oznacza to, że tacy akcjonariusze mają znacznie
    mniejszy wpływ niż udziałowcy na to, kto ma udziały w spzoo
    z odpowiednio skonstruowaną umową: nie wpisali przy okazji
    do umowy zastrzeżeń o prawie pierwokupu udziałów przez dotych-
    czasowych udziałowców albo czegoś w tym stylu?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-08-18 12:40:52
    Od: w...@a...pl (Wemif)

> [...]
    > Jednocześnie oznacza to, że tacy akcjonariusze mają znacznie
    > mniejszy wpływ niż udziałowcy na to, kto ma udziały w spzoo

    W tym przypadku 100% udziałów (wcześniej akcji) ma inna
    spółka zoo (Solorz), więc nie widzę tu sensu.

    > nie wpisali przy okazji
    > do umowy zastrzeżeń o prawie pierwokupu udziałów przez dotych-
    > czasowych udziałowców albo czegoś w tym stylu?

    Tego już nie wiem, ale jeśli 100% udziałów jest w jednym ręku, czy
    to ma jakieś znaczenie?

    Czy w KRS na stronie ems.ms.gov.pl znajdę gdzieś umowy spółek, czy wersja
    online jest ograniczona, czy tylko nie mogę znaleźć?

    a.

  • 4. Data: 2012-08-22 09:44:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Aug 2012, Wemif wrote:

    > Tego już nie wiem, ale jeśli 100% udziałów jest w jednym ręku, czy
    > to ma jakieś znaczenie?

    A masz pewność, że (na przykład) one w tym ręku pozostaną?
    Z czego wynika, że liczy się stan jaki jest dziś?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-08-22 22:55:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > A masz pewność, że (na przykład) one w tym ręku pozostaną?
    > Z czego wynika, że liczy się stan jaki jest dziś?

    No nie, fakt. Tylko wydaje mi się, że robienie takiej zmiany (zapewne
    dość kosztownej - chociażby powiadomienie kilku milionów klientów, itp.)
    bez wyraźnego powodu, jest dość dziwne. Zoo jest właścicielem S.A.,
    to zamiast zmieniać Zoo w S.A. w takiej sytuacji jak mówisz, można
    by sprzedać udziały tej Zoo (właściciela akcji S.A.) i wychodzi
    na to samo.

    a.

  • 6. Data: 2012-08-22 23:09:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-08-22 22:55, Wemif pisze:

> [...]
    > to zamiast zmieniać Zoo w S.A. w takiej sytuacji jak mówisz, można
    > by sprzedać udziały tej Zoo (właściciela akcji S.A.) i wychodzi

    Słowo 'kasa' dobrze tłumaczy ten zabieg. Powiadomienie klientów nie jest
    problemem (12 razy w roku i tak dostają korespondencję) a sprzedaż
    udziałów mogłaby się wiązać z podatkiem - do zapłacenia. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2012-08-23 09:57:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2012, Wemif wrote:

> [...]
    > to zamiast zmieniać Zoo w S.A. w takiej sytuacji jak mówisz, można
    > by sprzedać udziały tej Zoo (właściciela akcji S.A.) i wychodzi

    Popadasz ze skrajności w skrajność :)
    Nie rozważałem sprzedaży wszystkich akcji.
    A wtedy kontrola nad tym, kto ma pozostałe udziały, w spzoo jest
    niejako "naturalna".
    No i dlaczego zawężasz pytanie o to, czy udziały w tym ręku
    pozostaną do wersji ze sprzedażą - sterowałem wyraźnie
    w stronę "nie na dziś", po prawdzie myśląc również że
    "nie na jutro" ;)

    Załóżmy, że jesteś miliarderem.
    Załóżmy, że rozpatrujesz iż spadek po Tobie ktoś jednak przejmie.
    Załóżmy, że chcesz w jakiś sposób zapewnić "jednolitość" zachowania
    spadkobierców, w szczególności, żeby sobie wzajemnie na złość
    nie zrobili ze szkodą dla źródła przychodu (firmy).

    To jest skala którą mam na myśli, a nie sprzedanie jutro 49%
    pakietu akcji :D (co "kontroli" w tym drugim przypadku wcale
    nie wyklucza)

    pzdr, Gotfryd