    From: w...@a...pl (Wemif)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po co zmiana S.A. na Sp. z o.o. ?
    Date: Sat, 18 Aug 2012 10:40:52 +0000 (UTC)

    > S.A. może być w większym stopniu anonimowa, znaczy akcje mogą
    > być "u ludzi" bez rozpiski kto ma ile.
    > Udziały spzoo są 'notowane'.
    > Jednocześnie oznacza to, że tacy akcjonariusze mają znacznie
    > mniejszy wpływ niż udziałowcy na to, kto ma udziały w spzoo
    > z odpowiednio skonstruowaną umową:

    W tym przypadku 100% udziałów (wcześniej akcji) ma inna
    spółka zoo (Solorz), więc nie widzę tu sensu.

    > nie wpisali przy okazji
    > do umowy zastrzeżeń o prawie pierwokupu udziałów przez dotych-
    > czasowych udziałowców albo czegoś w tym stylu?

    Tego już nie wiem, ale jeśli 100% udziałów jest w jednym ręku, czy
    to ma jakieś znaczenie?

    Czy w KRS na stronie ems.ms.gov.pl znajdę gdzieś umowy spółek, czy wersja
    online jest ograniczona, czy tylko nie mogę znaleźć?

    a.