  • 1. Data: 2003-11-13 19:58:02
    Temat: placenie w Polsce zagraniczna waluta
    Od: "szary zjadacz chleba" <s...@p...com>

    Czy mógłbym w swoim sklepie wprowadzić po cichu np euro i zacząć
    rozliczać się tylko w tej walucie? każdy kto chciałby zrobić u mnie
    zakupy musiałby płacić tą walutą, czy byłoby to w jakimś stopniu
    łamaniem prawa?

  • 2. Data: 2003-11-13 21:54:22
    Temat: Re: placenie w Polsce zagraniczna waluta
    Od: "jelen" <j...@s...org>

> [...]
    > rozliczać się tylko w tej walucie? każdy kto chciałby zrobić u mnie
    > zakupy musiałby płacić tą walutą, czy byłoby to w jakimś stopniu

    tak byloby - w walutach wymienialnych w Polsce placic mozna jedynie za
    przejazd autostradami platnymi
    w innych wypadkach prawnym srodkiem platniczym jest zloty polski (PLN)
    -> prawo dewizowe

    jest jednak sposob na ominiecie tego - robisz kantor i ustalasz ceny jako
    rownowartosc euro w zlotowkach - ludzie oczywiscie placa wtedy w euro - ale
    nie wiem jak sie zaklada kantory i czy trzeba miec pozwolenie

    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2003-11-14 00:56:11
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

    Użytkownik "szary zjadacz chleba" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczać się tylko w tej walucie? każdy kto chciałby zrobić u mnie
    > zakupy musiałby płacić tą walutą, czy byłoby to w jakimś stopniu
    Witam.
    Od wielu lat tak funkcjonują rynczki przygraniczne. :)

  • 4. Data: 2003-11-14 16:14:49
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > Witam.
    > Od wielu lat tak funkcjonują rynczki przygraniczne. :)

    ale nie jest to legalne

    pozdrawiam,
    jelen