  • 1. Data: 2003-11-13 19:06:19
    Temat: nieuczciwy rzeczoznawca
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    Przymierzając się do wkupienia mieszkania skorzystałem z usług pewnego
    rzeczoznawcy i tu pojawiają się problemy. Nie otrzymałem żadnego rachunku i
    cała wycena jest o dupę potłuc :( Mieszkanie jest bardzo drogo jak swoje
    warunki wycenione a w dokumentacji wyceny są błędy.

    Chce aby rzeczoznawca oddał mi pieniądze i chce sprawa załatwić bez żadnego
    szumu ale w razie odmowy musze go czymś postraszyć :) Wiem, że mogę
    postraszyć go US za nie odprowadzenie podatku od dochodów ze swojej
    działalność ale czy jest jakaś instytucja skupiająca rzeczoznawców, która
    przydziela im pozwolenia itp. do której mogę napisać skargę ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-13 20:17:29
    Temat: Re: nieuczciwy rzeczoznawca
    Od: "hugonex" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rycerz Bolko" <r...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalność ale czy jest jakaś instytucja skupiająca rzeczoznawców, która
    > przydziela im pozwolenia itp. do której mogę napisać skargę ?

    Komisja Odpowiedzialności Zawodowej (tzw KOZa), przy Prezesie Urzędu
    Mieszkalnictwa. Tam mu się wezmą za dupę.

    hugonex

  • 3. Data: 2003-11-14 11:09:42
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    Użytkownik "hugonex" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rycerz Bolko" <r...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem, że mogę
    > >

    > Komisja Odpowiedzialności Zawodowej (tzw KOZa), przy Prezesie Urzędu
    > Mieszkalnictwa. Tam mu się wezmą za dupę.

    Dzięki za informacje.
    Tak na marginesie to orientuje się ktoś jak rozpatrywane są tam skargi na
    rzeczoznawców. Czy tak jak w wypadku innych grup zawodowych można się tam
    spotkać z patologiczną lojalnością zawodową i moja skarga na wejściu trafi
    do kosza?

  • 4. Data: 2003-11-14 23:27:27
    Od: "hugonex" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > spotkać z patologiczną lojalnością zawodową i moja skarga na wejściu trafi

    Jestem zawodowo związany z branżą nieruchomości i przez moje ręce przechodzi
    b. wiele wycen. Powiem Ci, że jakość sporego odsetka z nich jest
    skandaliczna!!! Fatalne błędy matematyczne, formalne i rynkowe. Mieszanie
    metod wyceny (rynkowe i nierynkowe) i wyciąganie z nich średniej itp...

    Większość spraw jednak nie trafia do KOZy, bo często klienci nie są świadomi
    swych praw. Dotyczy to zwłaszcza tzw "małych wycen" (kawalerki itp). Tam
    honorarium wynosi zazwyczaj 300-500 PLN, zaś klient często nie potrafi sam
    przeprowadzić fachowej analizy,czy jego wycena jest lega artis i
    meryrtorycznie poprawna (oparta na prawdziwych przesłankach rynkowych). A
    nawet jak podejrzewa że coś nie halo, to i tak nie wie gdzie się poskarżyć.

    Drogie wyceny ( po parę - parenaście tys ? za sztukę), robione przez
    międzynarodowe korporacje dla profesjonalnych klientów ( kredyty po
    kilkanaście, a nieraz i po kilkaset milionów ?) są na nieporównalnie wyższym
    poziomie, choć i tak zdarzają się "kwiatki"

    pozdrawiam

    hugonex