  • Data: 2003-07-18 13:58:05
    Temat: Re: picie alkoholu w pracy
    Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > w razie odmiennej opinii - ja równiez

    Nie zauważyłem zebyśmy mieli odmienne opinie. Rozszerzasz pytanie. Gość nie
    pyta na podstawie konkretnego przypadku tylko rzucił ogólny problem. Na takim
    poziomie ogólności nie możesz kategorycznie stwierdzać że nie powienien sie
    poddawać badaniu. Ponadto nigdzie nie pisałem że poddanie się badaniu (czy to
    krwi czy alkomatem) jest obowiązkiem pracownika - jako że to poruszasz to jedna
    uwaga w konkretnej sprawie będzie to jeszcze zależeć od regulaminu pracy czy
    warunków umowy o pracę.

    I jeszcze jedno możemy oczywiście rozpatrywać teraz konkretne sytuacje jednak
    nie zmieni to faktu że gdyby doszło do sprawy przed sądem (zakładam że
    pracownik był nietrzeźwy i stąd sugestia pracodawcy poddania go badaniu) to
    pracownik który był trzeźwy (znowu moje założenie) pozbawia się argumentu na
    swoją rzecz. Jeżli był nietrzeźwy naraża się na zarzut że "mógł udowodnić iż
    nie naruszył obowiązku trzeźwości w miejscu pracy".

    Jeszcze raz podkreślam nie można kategorycznie czegoś stwierdzić możesz podać
    gościowi który o to pytał namiary na orzeczenia czy też przedstawić jakiś
    przykład, ewentualnie jak sądy do tego podchodzą.

    Pozdrawiam Martens