  • 11. Data: 2009-08-16 16:06:04
    Temat: Re: pedofil
    Od: BK <b...@g...com>

    On 16 Sie, 17:48, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > A od kiedy to sąd ma na swoich usługach biegłych telepatów? ;)
    > Jak udowodnić, że gość chciał zabić teściową a nie jedynie zrobić jej na
    > złość kiereszując nożem nowiuteńką pościel?

    Od zawsze - a tak serio sprowadzasz elementarne rzeczy do poziomu
    absurdu. Zamiar, zamiar ewentualny, zabiar bezposredni czy brak zamiaru
    [umyslnosci] to sa dosc podstawowe sprawy w sprawach karnych.

    > Wiem, że sprawa z artykułu jest poważna i nie powinno się żartować, ale
    > niby jak można kogoś sądzić za przestępstwo popełnione na osobie, która
    > nie istnieje i nigdy nie istniała???

    Prosty mechanizm - prowokacja. Mialbym watpliwosci raczej natury czy
    osoba prywatna moze sobie hobbistycznie robic prowokacje, ale nie mam
    watpliwosci co do slusznosci samego mechanizmu tak powszechnie
    wykorzystywanego przez policje i sluzby. Jak dla mnie prowokacja jest
    oki i policja stosuje ja takze w internecie w celu walki z
    pedofilami.

  • 12. Data: 2009-08-16 16:24:17
    Od: rezist <r...@p...pl>

    żółta pięta pisze:
    > http://polskalokalna.pl/wiadomosci/kujawsko-pomorski
    e/news/bydgoszcz-chytra-zasadzka-na-pedofila,1353556
    ,3286

    a tak z innej strony...

    czy chodzenie po czatach, przybieranie tozsamosci
    12 letniego dziecka nie jest jakas dewiacja seksualna?
    bo zdaje sie, normalni ludzie raczej nie maja takich
    pomyslow.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2009-08-16 16:59:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 18:24:17 +0200, rezist napisał(a):

    > czy chodzenie po czatach, przybieranie tozsamosci
    > 12 letniego dziecka nie jest jakas dewiacja seksualna?
    > bo zdaje sie, normalni ludzie raczej nie maja takich
    > pomyslow.

    No wlasnie, w pierwszej kolejnosci nalezaloby przeswietlic zglaszajacego,
    czy aby wszystko z nim w porzadku.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-08-16 17:21:35
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > No wlasnie, w pierwszej kolejnosci nalezaloby przeswietlic zglaszajacego,
    > czy aby wszystko z nim w porzadku.

    W takim razie należałoby też prześwietlić wielu gliniarzy, bo podobno ostatnio
    lubią takie prowokacje.

    W artykule jest jeszcze pewna istotna informacja: to ten, który szukał kozła
    ofiarnego, ZACZĄŁ rozmowę z tym, którego wrabiał i zaproponował spotkanie,
    inicjatywa była więc po stronie podżegacza. Czyli jeśli udając 12-latkę sam
    zaczął pisać o "swoich" cyckach, miesiączkach bądź włosach łonowych, to
    wrabiany stał się automatycznie pedofilem tylko dlatego, że nie przerwał
    natychmiast takiej rozmowy? To w taki sposób mundurowi podbijają sobie
    statystyki? Nasuwa się kilka pytań:

    1. Co by było gdyby wrabiany miał łeb na karku i zniweczył głupią prowokację
    pisząc "12-latce", że sam ma 11 lat i teraz to "ona" ma problem, po czym
    złożyłby na "nią" donos? Czy wtedy prawdziwy/prawdziwa "ona"
    odpowiadałby/odpowiadałaby karnie nawet jeśli byłby/byłaby gliną?

    2. Przypadek odwrotny: 14-latka chce się poczuć dorosła i umawia się na
    spotkanie podając się za 18-latkę. Czy jeśli do takiego spotkania dojdzie, a
    młoda debilka złoży donos, wrabiany też będzie mieć problem mimo że ta, która
    się z nim umawiała, wprowadziła go w błąd jeśli chodzi o wiek?

    3. Czy JAKIEKOLWIEK spotkanie (bądź zamiar spotkania) z osobą poniżej 15 roku
    życia jest równoznaczne z oskarżeniem o pedofilskie skłonności? Gdybym zechciał
    spotkać się z jakąś 14-latką w celach zupełnie odmiennych od tych, które
    podpadają pod paragrafy, i tak miałbym prokuratora na karku? Pewnie tak, bo
    podobno w niektórych stanach USA (a może tak już stanowi prawo federalne?) za
    wykąpanie własnego dziecka-niemowlaka można iść do pierdla, a przecież stamtąd
    lubimy ostatnio czerpać wzorce.

  • 15. Data: 2009-08-16 18:03:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    żółta pięta pisze:
    > http://polskalokalna.pl/wiadomosci/kujawsko-pomorski
    e/news/
    > bydgoszcz-chytra-zasadzka-na-pedofila,1353556,3286
    >

    > "Mężczyzna usłyszał już zarzut usiłowania doprowadzenia do obcowania
    > płciowego osoby poniżej lat 15. "
    >

    > od kiedy to 21 < 15 ?

    Ja mam inne pytanie - od kiedy spotkanie to usiłowanie obcowania płciowego?

  • 16. Data: 2009-08-16 18:04:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MZ pisze:
    e/news/bydgoszcz-chytra-zasadzka-na-pedofila,1353556
    ,3286

    > Należy w końcu nauczyć się czytać ze zrozumieniem. Pedofil miał 21 lat,
    > internauta podawał się za 12latkę. 12 < 15, czyli wszystko się zgadza

    No i? Ten, który się umówił, wydedukował, że ma do czynienia z osobą
    starszą, która dla jaj podaje się za osobę młodszą.

  • 17. Data: 2009-08-16 18:04:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > złożyłby na "nią" donos? Czy wtedy prawdziwy/prawdziwa "ona"
    > odpowiadałby/odpowiadałaby karnie nawet jeśli byłby/byłaby gliną?

    Nie ma problemu. Nikt nie bedzie karal ani scigal dwoch "under 15" za
    uprawianie seksu.

> [...]
    > która
    > się z nim umawiała, wprowadziła go w błąd jeśli chodzi o wiek?

    Jesli udowodni, ze go oszukala... - np. pokaze wydruki rozmow z czata,
    wskaze swiadkow, ktorzy widzieli jak kupowala alkohol za okazaniem
    (podrobionego) dwowodu osobistegi, itp.

    > 3. Czy JAKIEKOLWIEK spotkanie (bądź zamiar spotkania) z osobą poniżej 15
    > roku
    > życia jest równoznaczne z oskarżeniem o pedofilskie skłonności?

    Jakiekolwiek - nie!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-08-16 18:05:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Atlantis pisze:

    > Wiem, że sprawa z artykułu jest poważna i nie powinno się żartować, ale
    > niby jak można kogoś sądzić za przestępstwo popełnione na osobie, która
    > nie istnieje i nigdy nie istniała???

    Statystyki trzeba wyrobić...

  • 19. Data: 2009-08-16 18:06:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BK pisze:

> [...]
    > wykorzystywanego przez policje i sluzby. Jak dla mnie prowokacja jest
    > oki i policja stosuje ja takze w internecie w celu walki z

    W cywilizowanych krajach takie coś nosi nazwę "entrapment" i jest
    nielegalne.

  • 20. Data: 2009-08-16 18:23:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    I właśnie o tym ja piszę od początku. Zupełnie nie wiadomo jaka była
    treść tych rozmów. Zakładam jednak, że celem prowokatora było złapanie w
    sieć jakiegoś internetowego pedofila. Niemniej skoro to on zaczął
    rozmowę przedstawiając się jako dwunastolatka mógł sam sprowokować
    sytuację. Możliwości może być przecież kilka. Facet mógł istotnie wpaść
    na pedofila, a dla takich nie powinno być litości.
    Niemniej podejrzewam, że prowokator musiał sięgnąć po jakieś mocniejsze
    środki prowokacji i faktycznie w ten sposób mógł niejako "wykreować"
    pedofila samodzielnie. Facet po drugiej stronie nie musiał przecież
    "czatować" na dwunastoletnią ofiarę. Może zwyczajnie podejście
    "rozmówczyni" go zaintrygowało i z tego powodu kontynuował rozmowę? A
    może sam zinterpretował tę sytuację jako rodzaj kawału i zwyczajnie to
    kontynuował w ten sam sposób ze swojej strony?
    Mówię tylko, że poza przybrana w Internecie nie musi odpowiadać prawdzie.

    A jeśli te rozmowy nie miały podtekstu erotycznego... Samo
    korespondowanie i spotkanie się z osobą w tym wieku jest co prawda
    bardzo mocno podejrzane, ale żeby ktoś był z tego powodu aresztowany???