  • 1. Data: 2003-08-09 11:30:19
    Temat: oszust...
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Witam

    Zostalem oszukany przez jednego kolesia - umawialismy sie na GG na
    pewna rzecz - podal mi jej parametry i przyslal, przyslana rzecz nie
    odpowiada wszystkim parametrom. Chcialbym poinformowac (np na newsach)
    o takim i takim czlowieku, ktory w razacy sposob oszukuje ludzi, np
    podajac namiary na niego (imie, nazwisko, adres, telefon). Jak do tego
    ma sie prawo? Jesli np podam jego niamiary, a w nazwisku, lub adresie
    przekrece literke, to czy bedzie to nadal ta sama osoba w swietle
    prawa??

    Dzieki za info, po prostu takich **** trzeba tepic w zarodku, nie dosc,
    ze stracilem kase, to jeszcze oszukuje w zywe oczy arghhhh....

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 2. Data: 2003-08-09 12:19:33
    Temat: Re: oszust...
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sat, 09 Aug 2003 13:30:19 +0200, ErkA napisał/napisała:
    > Dzieki za info, po prostu takich **** trzeba tepic w zarodku, nie dosc,
    > ze stracilem kase, to jeszcze oszukuje w zywe oczy arghhhh....

    Prosciej zglosic na policje...

    --
    *it's much better to fuck without love than being in love without fucking*
    GG: 70701

  • 3. Data: 2003-08-09 13:40:40
    Temat: Odp: oszust...
    Od: "Sekret" <S...@w...pl>

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns93D2896273387WpiszTuSwojIDToken@193.110.122.
    80...
> [...]
    > ma sie prawo? Jesli np podam jego niamiary, a w nazwisku, lub adresie
    > przekrece literke, to czy bedzie to nadal ta sama osoba w swietle

    Podaj imię i nazwisko - bez przekręcania literek.
    Nie podawaj innych danych publicznie, bo proces o naruszenie danych
    osobowych wygrałby koleś oszust. Dane osobowe naruszysz jeśli podasz taką
    ich ilość, która pozwoli jednoznacznie zidentyfikować osobę. Samo imię i
    nazwisko tego nie umożliwia - może być więcej osób tak samo nazywających się
    (Jan Kowalski). Możesz jedynie im się narazic, ale w świetle prawa za samo
    imię i nazwisko nikt nie powinien nic Ci zrobić.A najlepiej zób tak jak
    przedmówca proponuje - zgłoś na policję - tam możesz podać wszystkie dane
    :-)

    M.

  • 4. Data: 2003-08-09 13:50:12
    Od: "Roman" <n...@N...gazeta.pl>

    ErkA <U...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > o takim i takim czlowieku, ktory w razacy sposob oszukuje ludzi, np
    > podajac namiary na niego (imie, nazwisko, adres, telefon). Jak do tego

    Jeśli opiszesz zdarzenie w sposób prawdziwy, co w razie czego udowodnisz w
    sądzie, możesz śmiało podawać jego dane osobowe.
    Mógłby jedynie oskarżyć Cię o zniesławienie, ale skoro napiszesz prawdę, to
    nie bedzie miał podstaw.
    Ustawa o ochronie danych osobowych - dla jasności - nie odnosi się do tego
    przypadku.

  • 5. Data: 2003-08-09 17:22:09
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Papik napisał(a):

    > Prosciej zglosic na policje...

    To tez rozwazam. Jak zglosze to w miescie, w ktorym mieszkam, to gdzie
    on zostanie przesluchany? tam gdzie on mieszka czy bedzie musial
    przyjechac na przesluchanie? Z jednej strony sprawa i tak moze zostac
    umorzona, z drugiej - moze odechce mu sie oszukiwac...

  • 6. Data: 2003-08-10 08:52:32
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Sekret" <S...@w...pl> wrote in message

> [...]
    samo
    > imię i nazwisko nikt nie powinien nic Ci zrobić.
    Mam niemiłe wrażenie, że coś ci się pokręciło. Podasz jakieś konkretne
    przepisy na potwierdzenie swoich teorii? Moim zdaniem ochrona danych
    osobowych nie ma z tą sprawą nic wspólnego. Jeżeli ujawnisz imię, nazwisko,
    adres oraz facjatę delikwenta, którego uważasz za oszusta w prasie i jesteś
    w stanie udowodnić to że jest oszustem, możesz spać spokojnie.

    burenezo

  • 7. Data: 2003-08-10 09:20:06
    Od: "Velo" <v...@w...pl>

    Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Jeżeli ujawnisz imię, nazwisko,
    > adres oraz facjatę delikwenta, którego uważasz za oszusta w prasie i
    jesteś
    > w stanie udowodnić to że jest oszustem, możesz spać spokojnie.

    nie do konca
    ustawa prawo prasowe z 26 stycznia 1984r.- grupa dyskusyjna jest forma
    periodyku, wiec lapie sie na art. 7 i teraz tak jezeli zlozyles
    zawiadomienie o przestepstwie badz wykroczeniu (nie znam wartosci szkody) to
    patrz art. 13.2 i patrz art 42.3 Konstytucji,

  • 8. Data: 2003-08-10 11:44:31
    Od: "Roman" <n...@N...gazeta.pl>

    Velo <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zawiadomienie o przestepstwie badz wykroczeniu (nie znam wartosci szkody) to
    > patrz art. 13.2 i patrz art 42.3 Konstytucji,

    Kto jest redaktorem naczelnym na tej grupie? Czy mogę otrzymać legitymację
    prasową?

    ;-)))

  • 9. Data: 2003-08-12 12:25:56
    Od: "Pawelus" <p...@p...com>

    "ErkA"
> [...]
    > przyjechac na przesluchanie? Z jednej strony sprawa i tak moze zostac
    > umorzona, z drugiej - moze odechce mu sie oszukiwac...

    I on i Ty zostaniecie przesluchani w miejscach swojego zamieszkania.