  • 1. Data: 2003-08-09 09:35:32
    Temat: art. 286 § 1kodeksu karnego
    Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl>

    O czym mowi ten artykul i czego dotyczy

  • 2. Data: 2003-08-09 19:40:38
    Temat: Re: art. 286 § 1kodeksu karnego
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:bh3h5g$4cl$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > O czym mowi ten artykul i czego dotyczy

    Nygusom mówimy głośne-NIE!

  • 3. Data: 2003-08-10 07:53:08
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Użytkownik "Szczepan Majdański" napisał w wiadomości
    >
    > Nygusom mówimy głośne-NIE!

    Cóż za imponująca biegłość i szybkość kolegi Leszka w ocenianiu
    innych bliźnich ;)

    A co do meritum, oto kawałek kodeksu karnego:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym
    mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian
    za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby
    najbliższej, ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-08-10 10:05:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Cóż za imponująca biegłość i szybkość kolegi Leszka w ocenianiu
    > innych bliźnich ;)

    A jak nie lenistwem nazwać takie pytanie ?
    Do wyszukania KK w necie nawet biegłości zbytniej nie potrzeba.
    Moje stwierdzenie nie było oceną bliźniego ale stwierdzeniem faktu.

    Pozdr
    Leszek