  • 1. Data: 2004-09-21 18:08:01
    Temat: Re: oskarzenie o piractwo na podstawie ip
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Sep 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 22 wrz o godzinie 00:00, na pl.soc.prawo, akszynmen napisał(a):
    [...]
    >+ > ze gosc ciagnie np. pirackiego msoffice'a
    >+
    >+ hehehe - jak to mieliby sprawdzić *bez przechwytywania twoich pakietów* ??

    Ale nic o "bez przechwytywaniu" nie było - rozumiałem pytanie
    tak iż policja legalne "przechwytuje" u dostawcy...
    Źle rozumiałem ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2004-09-21 21:02:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "akszynmen" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co wtedy z oskarżeniem, czy waga dowodow na podstawie ip. obciaza do
    > skazania, np. gosc mowi ze nie ma laptopa nigdy nie mial i wie wiem w
    > ogole oco panom chodzi itd...

    Moge powiedziec, ze na podstawie logow z ip to absolutne bezszansie
    cokolwiek udowodnic. Ale jak to wyglada z punktu widzenia prawa, to nie
    wiem. O niejednym zabawnym absurdzie juz slyszalem. Jednakze nie
    przypuszczam, aby byl mozliwy az taki absurd. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-21 22:00:38
    Temat: oskarzenie o piractwo na podstawie ip
    Od: akszynmen <a...@w...pl>

    teoretyczna sytuacja:

    organizacja lub np. sama policja w wyniku jakiejs akcji skanuje siec
    i widza na podstawie logow z danego ip. ktore jest przypisane do
    lokalu ze gosc ciagnie np. pirackiego msoffice'a, wiec robia nalot na
    mieszkanie a tam NIC nie znajduja, jest komp tylko stacjonarny i same
    legale, istnieje podejrzenie ze piracic mogl tylko na laptopie,
    ktorego za cholere teraz nie mozna znalezc bo to male i mozna gdzies
    latwo schowac ?

  • 4. Data: 2004-09-21 22:29:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiem. O niejednym zabawnym absurdzie juz slyszalem. Jednakze nie
    > przypuszczam, aby byl mozliwy az taki absurd. :-)

    I masz rację. Do samego ściągnięcia gość się może spokojnie nawet przyznać.
    Powie, że zorientował się, że to nielegalny program, więc go usunął z dysku.

  • 5. Data: 2004-09-22 05:48:05
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 22 wrz o godzinie 00:00, na pl.soc.prawo, akszynmen napisał(a):

    > organizacja lub np. sama policja w wyniku jakiejs akcji skanuje siec
    > i widza na podstawie logow z danego ip.

    Jakich logów *z danego IP* ??

    > ktore jest przypisane do lokalu

    Niekoniecznie. Możesz posiadać dostęp komutowany, może być dostęp z
    dynamicznie przydzielanym adresem IP /vide Neo/ może być za maskaradą,
    router ...... a za nimi kilka/nście/dziesiąt maszyn .... ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-09-22 08:36:57
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega akszynmen nabazgrał:

> [...]
    >
    > co wtedy z oskarżeniem, czy waga dowodow na podstawie ip. obciaza do
    > skazania, np. gosc mowi ze nie ma laptopa nigdy nie mial i wie wiem w

    a co z internet cafe? :)

    --
    Pozdr.Richat

  • 7. Data: 2004-09-22 19:27:29
    Od: "piszczyk_dino" <p...@t...pl>

    Po pierwsze zgodnie z prawem autorskim ściganie tego rodzaju przestępstw nie
    odbywa się z urzędu, lecz na wniosek uprawnionego. Po drugie warunkiem
    karalności jest osiągnięcie korzyści majątkowej. Niedawno z takiego gnoju,
    sprawa była bardzo kulawa i zagmatwana po 4 latach zostałem uniewnniony
    przez sąd I instancji. Prawdopodobnie prokuratur nie wniosła apelacji -
    dostałem wezwanie na sprawę dotyczącą dowodu rzeczowego to jest kompa.
    Poprzednio skazano mnie na 900 zł grzywny ale w wyniku apelacji wyrok
    uchylono. Sąd Okręgowy w uzasadnieniu wprost wyśmiał sędziego I instancji no
    na rozprawie zrobił to o wiele dobitnej. Pikanterii nadaje fakt, iż sędzią
    był pracownik naukowy UMCS pan dr. Wojciech Kręcisz /podaje jego nazwisko
    aby wszyscy wiedzieli co to za człowiek notabene szybko zmienił sąd a teraz
    już nie jest sędzią karnym - orzeka w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w
    Lublinie?????/

  • 8. Data: 2004-09-23 08:25:16
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2004 21:27:29 +0200, piszczyk_dino

> [...]
    > teraz
    > już nie jest sędzią karnym - orzeka w Wojewódzkim Sądzie

    Powiem tyle. Przejście do WSA to awans, a nie degradacja. A błędne wyroki
    mogą się zdarzyc, dlatego są dwie instancje. Jedynym przejawem krytyki
    samej osoby sędziego przez sąd odwoławczy jest formalne wytknięcie mu
    błędu - tzw "wytyk".

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące: