  • 1. Data: 2003-01-04 11:50:53
    Temat: ordinary law
    Od: "miinka" <m...@o...pl>

    witam wszystkich,
    niestety nie jestem prawnikiem a tlumacze pewien tekst w ktorym pojawil sie
    ten zwrot: "ordinary law" moze ktos moglby mi doradzic jak mam go rozumiec
    z gory dzieki za wszystkie sugestie
    pozdrawiam
    miinka

  • 2. Data: 2003-01-04 12:47:48
    Temat: Re: ordinary law
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "miinka" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    sie
    > ten zwrot: "ordinary law" moze ktos moglby mi doradzic jak mam go rozumiec

    A kontekst? Nie spotkalem sie z takim terminem jako prawniczym, wiec pewnie
    znaczy to, co prima facie , ale kto wie. I z jakiego kraju jest publikacja?
    Jakiego typu prawa dotyczy ( anglosaskie, europejskie, kontynentalne
    statutowe ... ). MOre info pls

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-01-04 13:22:34
    Od: "miinka" <m...@o...pl>

> [...]
    publikacja?
    > Jakiego typu prawa dotyczy ( anglosaskie, europejskie, kontynentalne

    chodzi o Akt Bundesbanku, a to kontekst:
    The Bundesbank was founded with the enactment of the Bundesbank Act, which
    was passed as an ordinary law. This means that its
    provisions could be altered by a political majority any day and were
    safeguarded in the end only by
    the continued support of public opinion, which made it dangerous but not
    impossible for the
    government to act against the central bank.

  • 4. Data: 2003-01-04 13:59:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    OK. Chodzi o zwykłą ustawę, w odróżnieniu od Konstytucyjnej. Jak dalej
    widać, do jej zmiany wystarczy zwykła parlamentarna wiekszośc, tak jak
    jakiekolwiek innej, co oznacza, ze Bundesbank nie ma umocowania w
    Konstytucji. I to tyle. :-)

    Mam nadziej, ze to rozwiazuje Twoj problem. :-)

    Depi.

  • 5. Data: 2003-01-04 14:06:53
    Od: "miinka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Konstytucji. I to tyle. :-)
    >
    > Mam nadziej, ze to rozwiazuje Twoj problem. :-)

    dziekuje, bardzo mi pomogles :))
    pozdrowionka
    miinka