  • 1. Data: 2002-04-10 13:00:38
    Temat: oprogramowanie - pracownik vs pracodawca
    Od: "Kangoo" <k...@...pl>

    Witam.

    Pracodawca kupil ode mnie komputer, na ktorym bylo zainstalowane pirackie
    oprogramowanie - winda + Oficce
    Oprocz tego, pare programow do moich potrzeb gdzie sa moje dane.
    Pracodawca nie ma zadnego swistka ze go kupil ode mnie. Kompa uzywa w
    pracy - wiec powinien miec legalne oprogramowanie.
    pytanie brzmi - jesli zglosze (komu??) ze posiada nie legalne
    oprogramowanie, wpadnie kontrola i znajda moje dane, czy ja bede mial jakies
    nieprzyjemnosci czy tez pracodawca? Szczerze mowiac chce go pognebic na
    kazdym mozliwym kroku :)
    Czy moze powiedziec ze nie wiedzial ze jest takowe oprogramowanie? Pracuje w
    DOS - win sie zglasza po zakonczeniu programow DOSowskich.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-04-10 15:03:29
    Temat: Re: oprogramowanie - pracownik vs pracodawca
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kangoo" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    NTG

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-04-10 15:35:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 10 Apr 2002, Kangoo wrote:

    > Pracodawca nie ma zadnego swistka ze go kupil ode mnie. Kompa uzywa w
    > pracy - wiec powinien miec legalne oprogramowanie.

    Powinien.

    > pytanie brzmi - jesli zglosze (komu??) ze posiada nie legalne

    Prokuraturze.

    > oprogramowanie, wpadnie kontrola i znajda moje dane, czy ja bede mial jakies
    > nieprzyjemnosci czy tez pracodawca? Szczerze mowiac chce go pognebic na
    > kazdym mozliwym kroku :)

    Obydwoje będziecie mieli.

    > Czy moze powiedziec ze nie wiedzial ze jest takowe oprogramowanie? Pracuje w
    > DOS - win sie zglasza po zakonczeniu programow DOSowskich.

    Żeby popełniać przestępstwo, nie musi z niego korzystać, ba, nie musi
    nawet wiedzieć że jest takowy na kompie (chociaż trudno by mu to było
    wykazać). Dobrą wiarę przy nabyciu rzeczy z paserstwa udowodnić jest
    bardzo trudno.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-10 16:20:40
    Od: "Kangoo" <k...@...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Obydwoje będziecie mieli.

    ale kto powiedział że dane wpisane są prawdziwe? Jeśli chodzi o win to może
    wpisać co chce - w takim układzie musiałbym usunąć wszystkie swoje programy
    ze swoimi danymi i zostawić tylko WIN - Mam rację?

> [...]
    > nawet wiedzieć że jest takowy na kompie (chociaż trudno by mu to było
    > wykazać). Dobrą wiarę przy nabyciu rzeczy z paserstwa udowodnić jest

    Komputer nie jest kradziony - samo oprogramowanie - to tez paserstwo?

    --
    Pozdrawiam, Kangoo

  • 5. Data: 2002-04-10 18:59:01
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

> [...]

    > wpisać co chce - w takim układzie musiałbym usunąć wszystkie swoje programy
    > ze swoimi danymi i zostawić tylko WIN - Mam rację?

    A skąd wiesz że pracodawca nie obarczy cię odpowiedzialnością, jak się
    mu spytają skąd ten stan rzeczy?

    Poza tym chyba w księgach firmy widniejesz jako zbywca tego środka
    trwałego - więc w razie czego. można domniemywać że miałeś coś wspólnego z
    tym bałaganem.

    > Komputer nie jest kradziony - samo oprogramowanie - to tez paserstwo?

    Tak.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)