  • 1. Data: 2002-04-10 11:46:19
    Temat: Prosze o pomoc.Co może bank ?
    Od: "Jacek" <j...@c...pl>

    Mam kredyt w banku na kwote 11000 zł ( coś tam na raty na 3 lata) do
    stycznia tego roku spłaciłem około 3500 zł następnie z powodu braku finansów
    zaprzestałem spłacać raty miesięczne kredytu. Obecnie przyszło do mnie pismo
    z natychmiastowym wezwaniem do zapłaty całej pozostałości kredytu czyli
    około 8000zł z zaznaczeniem nieprzekraczalnego terminu do 19.04.02r. Co bank
    może mi zrobić ? Jak postąpić w tej sytuacji ? Nie stać mnie w tej chwili na
    spłacanie kredytu.

  • 2. Data: 2002-04-10 12:05:18
    Temat: Re: Prosze o pomoc.Co może bank ?
    Od: <e...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Mam kredyt w banku na kwote 11000 zł ( coś tam na raty na 3 lata) do
    > stycznia tego roku spłaciłem około 3500 zł następnie z powodu braku
    finansów
    > zaprzestałem spłacać raty miesięczne kredytu.

    oj niedobrze to jest podstawa do wypowiedzenia umowy kredytu przez bank , co
    (standardowo zawarte w umowie)
    powoduje ze kredyt jest stawiany do natychmiastowej splaty w pelnej
    wysokosci.

    Obecnie przyszło do mnie pismo
    > z natychmiastowym wezwaniem do zapłaty całej pozostałości kredytu czyli
    > około 8000zł z zaznaczeniem nieprzekraczalnego terminu do 19.04.02r.

    Jest to termin w po ktorym bank zacznie sciagac swoja naleznosc jesli jej do
    tego czasu niesplacisz , bylo jakies zabezpieczenie tego kredyu?

    Co bank
    > może mi zrobić ?

    Wystawi bankowy tytul egzekucyjny i przyjdzie do ciebie komornik po
    pieniazki , bedzie najpierw szarpal to co stanowilo zabezpieczenie a w
    przypadku barku takowego zacznie do twojego osobistego majatku

    Jak postąpić w tej sytuacji ? Nie stać mnie w tej chwili na
    > spłacanie kredytu.

    Mnie tez nie z tym ze ja wzialem w listopadzie 2000
    100 000 pln jako obrotowy z rocznym terminem splaty
    w grudniu splacilem 78 000 i mam jeszcze 22 000 i odsetki , jest juz 4
    miesiace po terminie wymagalnosci , dzwonili straszyli a ja napisalem ze
    splace do czerwca na co narazie cisza. Dyrektor mowi cos o odsetkach
    karnych, ale mysle ze bedzie dobrze. W moim przypadku wiekszosc sumy
    zostala splacona , w twoim nie , wiec mimo wiekszej sumy po mojej stronie
    wiekszy problem masz ty. Serdecznie wspolczuje odsetki rosna szybko postaraj
    sie pozyczyc od znajomych lub os zaufanych osob bo podejrzewam ze bank moze
    podjac ostre kroki.

    pozdrawiam , jak masz jeszcze pytania odnosnie tematu pisz na priv

    Piotrek

  • 3. Data: 2002-04-11 09:45:50
    Od: Paweł \"Marvel\" Tkaczyk <p...@m...pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > może mi zrobić ? Jak postąpić w tej sytuacji ? Nie stać mnie w tej chwili na

    IMO bank będzie bardziej niż chętny do układania się z Tobą.
    Postępowanie z komornikiem jest drogie i nie zawsze skutkuje
    (przepiszesz majątek na żonę i nic nie mogą Ci zrobić). Idź do banku,
    poproś o restrukturyzację długu, być może przewalutowanie (jeśli to nie
    złotówkowy kredyt).

    Polecam lekturę miesięcznika "Profit". W zeszłym miesiącu był specjalny
    raport o takich zadłużeniach.

    --
    Paweł Tkaczyk MIDEA
    p...@m...pl Reklama, fotografia, Internet